Praha — Drážní společnost při ČVUT Fakultě dopravní zve všechny zájemce na prezentaci studentských projektů, jejichž náplň se týká železniční či jiné veřejné dopravy. Prezentace proběhne v pondělí 18. dubna 2011 od 18 hodin v posluchárně K410 ve čtvrtém patře budovy Konviktská v centru Prahy, nedaleko stanice metra Národní třída. Přihlášeno je osm projektů, které budou prezentovat studenti na nich zapsaní, nebo přímo jejich vedoucí. Každý projekt má na svou prezentaci vyhrazen časový úsek 10 minut a na zodpovídání dotazů 5 minut. Prezentace je jakousi ozvěnou tradiční celofakultní prezentace projektů na FD.
Můžete se těšit na krátkou prezentaci těchto projektů:
(projekt, obor - předběžný program)1 2 | Zpráv na stránku: |
Nechci, aby mne někteří přispivatelé podezízali, že jsem bydlištěm z oblasti ČT. Sídlem jsem severo-západně od Prahy a má úvahy (pro někoho úchylné) vycházejí z toho, že se v ČT železnice rozvětvuje na směr jižní a východní a byl zde vybudován, jak už jsem připomenul, busový terminál. O samotné město Česká Třebová zase tak nejde.
Podívejme se třeba na italskou Veronu. Nádraží v poli, a přece tam zastavují vlaky všech kazegorí. A proč? No protože je to významný dopravní terminál.
Bylo by dobré, kydyby naši budoucí dopravní odborníci vzali v potaz to, že je třeba stále lákat další cestující do vlaků, než aby zůtávali trčet v zácpách do D1 a dalších problematických silničních trasách.
FRK
Plne souhlasím. Pokud v daném termínu +30 minut-odjíždí regionální vlak směr Letovice (Brno) nebo Moravská Třebová, tak by měl IC nebo EC zastavovat. Vlaky tu nejsou pro parádu, ale pro následující účel: Přepravovat cestující. Nic více-nic méně.
Navíc hejtman PA Martínek chce ČT udělit status přestupního termimálu i na BUS-dopravu, kterou nelze v rámci dopravní obslužnosti přehlížet, byť je to konkurence, ale ku prospěchu cestujících. Na druhou stranu je mu třeba vysvětlit, že zrušení zastavovaní vlaků v nácestých stanicích je-mírně řečeni-úchylnost. To by mohli studenti v jasných barvách ve svých návrzích hejtmanovi přeložit.
FRK
Nevím, jestli proto, že Slovinci staví v Zidani Moste, máme tady stavit v Třebové. Aspoň, že na Slovensku končí velkoměsta Kúty, Čadca, Kysucké Nové Mesto atp.
(http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/vozni-redi/vozni-red-po-relacijah-2011) a budete se divit, že tam zastavují ECčka ve stanicích, proti nimž je Česká Třebová VELKOMĚSTO, např. Trbovlje, Zagorje, Zidani Most. Laško, Pragersko, Kranj, Škofja Loka ... a stanice Přelouč nebo Kralupy nad Vltavou jsou velestanicemi, kde by podle týchž kritérií taky měla ECčka zastavovat ...
Prostě jedna skupina studentů se pasovalo do role spasitele české železnice tím, že několik ECček směr Olomouc bude místo zastavení projíždět rychlostí 40 km/h, v opačném směru rychlostí 60 km/h, nicméně mladí vědci nejsou schopni spočítat, jaký revoluční ekonomický přínos bude mít takovéto rozhodnutí v rámci taktového GVD, kde se mezi sousedními stanicemi, v nichž vlak zastavuje nechává stejná celková cestovní doba. Takže vlak sice projede, ale vyjma úspory elektrické energie na rozjezd (v tom moři elektrické energie, která se rok spotřebuje procentní podíl blížící se nule) se ničeho nedosáhne. Spíše je riziko, že při svazkovém grafikonu projíždějící vlak jedoucí s náskokem vyšetřeným projetím stanice "X" dojede vlak předchozí, který jede včas a bude muset na AB brzdit a znovu se rozjíždět, takže ta úspora může být v konečném důsledku záporná ...
Jiná skupina studentů jim oponuje ...
Mladí vědci mají holt stále živé téma pro diplomky nebo seminární práce, aniž by od sebe vzájemně cokoli opisovali.
Pokud by tu byla snaha s tou značkou EC/IC trošku pracovat na tom původnim poslání té kategorie, tak by se v Č.T. prostě nezastavovalo, je to prostě malé město a šmitec, já bych to zrušil. Poslání EC/IC neni vymetat kdejakou s prominutim "prdel".
Já bych raději Třebovou projížděl, naopak by bylo vhodné, aby všechny vlaky vyšší kvality zastavovaly v Praze-Libni. Aspoň do úrovně EC.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.