..: Srážka vlaku s kamionem mezi Velkými a Malými Hošticemi :..

Nehoda u Hoštic, 30. 3. 2011, foto: Drážní inspekce Malé Hoštice — Aktualizováno 2. dubna v 10:30 Dne 2. dubna došlo na stejném železničním přejezdu mezi Malými a Velkými Hošticemi na Opavsku - na křížení železniční tratě 317 se silnicí I/56 - k další dopravní nehodě. V 0.03 h se střetl osobní vlak, jedoucí z Hlučína do Opavy, s osobním automobilem. Vůz taxislužby řídil jedenadvacetiletý řidič. Přejezd, který byl před několika dny poškozen při kolizi osobního vlaku s nákladním automobilem, je v současné době zabezpečen pouze výstražnými kříži a strojvedoucí jsou povinni před příjezdem dávat zvukové znamení: "Pozor!" Při nehodě byli lehce zraněni tři lidé jedoucí osobním automobilem, nikdo z 25 cestujících vlaku zraněn nebyl. Tentokrát byla škoda vyčíslena na 100 tisíc korun (z toho 80 tisíc připadá na poškození vlaku). Provoz byl obnoven po necelých třech hodinách. Řidič taxíku ale tvrdí, že houkání vlaku neslyšel. Vyšetřování drážní inspekce navíc stěžuje fakt, že do příjezdu policie všichni cestující vlak opustili. Policie proto všechny, kteří tímto vlakem cestovali, žádá, aby ji kontaktovali a následně podali vysvětlení.

30. března 2011 kolem 13.00 h došlo na železničním přejezdu mezi obcemi Velké Hoštice a Malé Hoštice ke srážce osobního vlaku (složeného z vozů 810.329 + 010 + 010) jedoucího z Hlučína do Opavy s kamionem značky Mercedes, který byl řízen polským řidičem. Při nehodě se lehce zranilo celkem 26 ze zhruba 120 cestujících. Řidiči kamionu, ani strojvůdci se nic nestalo. Oba se ihned po nehodě podrobili zkoušce na přítomnost alkoholu v krvi s negativním výsledkem. Dle řidiče kamionu nefungovala v době nehody světelná signalizace, kterou je přejezd na frekventované silnici z Opavy přes Kravaře a Hlučín do Ostravy vybaven. Toto tvrzení ale drážní inspekce při vyšetřování po nehodě vyvrátila s tím, že světelná signalizace přestala fungovat až při nehodě, kdy byla sražena nabouraným kamionem. Předběžná škoda byla zatím vyčíslena jen u vlaku ve výši 500 tisíc korun a na trati ve výši 190 tisíc. Pokud bude řidič uznán vinným ze zavinění nehody, hrozí mu obvinění z obecného ohrožení s možným odnětím svobody.

Zdroj: Drážní inspekce


JiříK. | 30.3.2011 (16:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Benpat 
30.03.2011 (18:39)  
Sim: Podle výpovědi strojvedoucího jel vlak 50 km/h. Ten vlak je ještě nic. Ono kdyby tam jel vlak o hodinu později (714+5*010) nebo o dvě hodiny později (809+3*010+914+814) to by byl rachot, 350 lidí v soupravě.
registrovaný uživatel Sim 
30.03.2011 (17:46)  
Neni to mysleno jako rypani, ale "konecne" je videt, ze tim vlakem nekdo jezdi - v naproste vetsine nehod medialne diskutovanych se jednalo o prakticky prazdny vlak (typicky cca 10 osob na dlouhy vagon).

A pri tom mnozstvi lidi je docela zazrak, ze ke zraneni doslo "pouze" u petiny cestujicich, prestoze slo vicemene o "ranu do zdi" (= kamion byl posunut bokem pouze o sirku silnice).

Otazkou samosebou zustava, v jake rychlosti k narazu doslo - kdyz na Slovensku sklenik projel Karosou, nezbylo z autobusu temer nic, tady naves zustal vcelku.
30.03.2011 (17:38)  
To vypadá na zbořenej rám. Tak si myslím že toho půl milionu bude odhad ceny na náhradní díly. Ještě že se nikomu nic vážného nestalo.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko