..: Srážka vlaku s kamionem mezi Velkými a Malými Hošticemi :..

Nehoda u Hoštic, 30. 3. 2011, foto: Drážní inspekce Malé Hoštice — Aktualizováno 2. dubna v 10:30 Dne 2. dubna došlo na stejném železničním přejezdu mezi Malými a Velkými Hošticemi na Opavsku - na křížení železniční tratě 317 se silnicí I/56 - k další dopravní nehodě. V 0.03 h se střetl osobní vlak, jedoucí z Hlučína do Opavy, s osobním automobilem. Vůz taxislužby řídil jedenadvacetiletý řidič. Přejezd, který byl před několika dny poškozen při kolizi osobního vlaku s nákladním automobilem, je v současné době zabezpečen pouze výstražnými kříži a strojvedoucí jsou povinni před příjezdem dávat zvukové znamení: "Pozor!" Při nehodě byli lehce zraněni tři lidé jedoucí osobním automobilem, nikdo z 25 cestujících vlaku zraněn nebyl. Tentokrát byla škoda vyčíslena na 100 tisíc korun (z toho 80 tisíc připadá na poškození vlaku). Provoz byl obnoven po necelých třech hodinách. Řidič taxíku ale tvrdí, že houkání vlaku neslyšel. Vyšetřování drážní inspekce navíc stěžuje fakt, že do příjezdu policie všichni cestující vlak opustili. Policie proto všechny, kteří tímto vlakem cestovali, žádá, aby ji kontaktovali a následně podali vysvětlení.

30. března 2011 kolem 13.00 h došlo na železničním přejezdu mezi obcemi Velké Hoštice a Malé Hoštice ke srážce osobního vlaku (složeného z vozů 810.329 + 010 + 010) jedoucího z Hlučína do Opavy s kamionem značky Mercedes, který byl řízen polským řidičem. Při nehodě se lehce zranilo celkem 26 ze zhruba 120 cestujících. Řidiči kamionu, ani strojvůdci se nic nestalo. Oba se ihned po nehodě podrobili zkoušce na přítomnost alkoholu v krvi s negativním výsledkem. Dle řidiče kamionu nefungovala v době nehody světelná signalizace, kterou je přejezd na frekventované silnici z Opavy přes Kravaře a Hlučín do Ostravy vybaven. Toto tvrzení ale drážní inspekce při vyšetřování po nehodě vyvrátila s tím, že světelná signalizace přestala fungovat až při nehodě, kdy byla sražena nabouraným kamionem. Předběžná škoda byla zatím vyčíslena jen u vlaku ve výši 500 tisíc korun a na trati ve výši 190 tisíc. Pokud bude řidič uznán vinným ze zavinění nehody, hrozí mu obvinění z obecného ohrožení s možným odnětím svobody.

Zdroj: Drážní inspekce


JiříK. | 30.3.2011 (16:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Lampik 
31.03.2011 (14:46)  
K tomuto bych chtěl jen říci, že když jsem jel jednou do Chuchelné vlakem přes Kravaře, světelná signalizace nefungovala, opravdu neblikala a vlak troubil a troubil, ale z té strany jde zrovna pěkně z cesty na koleje vidět, tak řidiči věděli, že jede vlak a proto také zastavili. Tím se nechci nějak zastávat řidiče kamionu. Ať už signalizace fungovala či ne, musí také dodržovat silniční pravidla a proto měl snížit rychlost u takového přejezdu. Byla tady i verze, že ho oslnilo slunce, ovšem to je snad blbost ne :D :D Zvukový doprovod signalizace má také svou váhu....!!!
31.03.2011 (14:42)  
Adam Koutecký: z pohledu řidiče kamionu se nic nevynoří, protože z levé strany kabiny vůbec nemůže být v úhlu cca 40° dozadu nic vidět .. a jestli zastavil, podíval se zprava a deset sekund se pak rozjížděl, stihl to mezitim ten vlak v padesítce akorát ze zářezu k přejezdu. Proč ignoroval PZZ, respektive jestli opravdu drandilo, to se asi nedozvíme, ale "na rozhled" to projet od zastavení v podstatě nemoh, leda by ten přejezd ignoroval úplně a projel to direkt.

TTrain: zůstanete tam v takovym případě stát před přejezdem nafurt. Otočit to tam taky nepude.
registrovaný uživatel JK ml. 
31.03.2011 (14:17)  
Tenhle přejezd jsem přejel snad 30x jsou tu v okolí zajímavější přejezdy, tady pokud jedete 50 kmh před přejezdem rozhléte se (vlak jede přes přejezd v max 60kmh spíš 40....)nemůže být problém. I kdyby přejezd nesvítil je to tam z dálky vidět v obou směrech velmi dobře...Nevím jak světové strany a sluníčko, ale i tak....Koneckonců pár let zpátky: štítina ve Slezsku (odtud přes pole) rána 843 043 943 s polským kamionem převážejícím slámu....motor málem vyhořel. Přejezd u křižovatky silnice Opava - Hradec n M x Otice u odbočky na Jakartovice....ten je legendární snad už i v Evropské unii(minulý týden opět zde nehoda, tentokrát osobní automobil a mladá řidička tuším). Kdo si vzpomene ví, že nepatřím mezi zastánce názoru, že ne vždy a ne všude má vinu řidič, že jsou případy, kdy i drážní úřady mají za stav a umístění přejezdu jisté máslo na hlavě ve spojení s vmax na trati (myslím si to třeba o nehodě na Slovensku -Polomka)...A|le tady diskuze prostě neexistuje....
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
31.03.2011 (13:27)  
vlad - no kdyz sedis v kabine kamionu, tak doprava za sebe muzes videt naopak podle me docela prd - no pokud vidím docela prd, tak na ty koleje tuplem nepojedu !
registrovaný uživatel milos  mail  
31.03.2011 (12:42)  
vlad - no kdyz sedis v kabine kamionu, tak doprava za sebe muzes videt naopak podle me docela prd
registrovaný uživatel SYN 
31.03.2011 (12:33)  
No je mi nejasný jak to mohl nevidět, přijíždí k přejezdu padesátkou (zajisté dodržuje pravidla silničního provozu), okolo prakticky úplná rovina, po zimě skoro ideálně holo, a zprava (SV) mírně zezadu mu přijíždí vlak... I kdybych uvěřil že chybně blikalo modré světlo (čemuž věřím velice málo, pokud na třísvětelném nesvítí nic jde jasně o poruchu a důvod ke zvýšené opatrnosti) tak pořád ten kdo nehodí aspoň krátký pohled doprava mírně za sebe ten je kaskadér...
Odhaduju že fíra to měl celé jako na dlani přímo před sebou, samo že těžko mohl čekat že řidič nezastaví ale průběh viděl jistě velmi dobře?
registrovaný uživatel Honza  mail  
31.03.2011 (10:27)  
Ten kanmión přijížděl směrem k výstražníku VÚD, nebo tomu AŽD?? Vzhledem k tomu, že ten AŽD výstražník vzal s sebou, tak přijížděl asi k VÚD.
Ty jsou na fantómní jev náchylnější.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
31.03.2011 (9:45)  
Mikeš: Podle stanoviska Drážní inspekce světla na přejezdu byla před nehodou funkční.

Přes tento přejezd jezdím relativně často a považuji ho za jeden z těch bezpečnějších - s dostatečným výhledem pro řidiče, zvláště v tomto období. Navíc jeden z mála v okolí s funkčním bílým světlem. (Přes léto se dá za vysokou trávou schovat klidně MUVka, ale na to je ještě brzy.)

Když se podíváte do mapy, tak zjistíte, že NA jel z východu na západ. Kde bylo slunce ve 13 h SLEČ? No přeci zcela mimo jeho zorné pole o 90°, takže řidič NA nemohl být sluncem oslněn (jak tvrdil televiznímu reportérovi). Vlak přijížděl z jeho směru jízdy - ze severovýchodu. Takže pokud by jen trošku otočil hlavu vpravo, musel by ho vidět. (Kdyby jel vlak od Opavy, díval by se na něj proti slunci...)
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
31.03.2011 (8:57)  
Mám pocit ,že pokud světla nefungují má se chovat tak, jako by tam světelná signalizace nebyla. Takže se měl určitě rozhlednout a jet 30. Takže jeho argument je opravdu naprosto zcestný, souhlas.

Za další nevím jaké je tam TZZ nebo SZZ, ale věřím tomu že kdyby PZZ nefungovala výstražná světla (což znamená poruchový stav) byl by fíra zpraven.
31.03.2011 (8:15)  
Nevím proč je v titulku zprávy uvedeno Malé Hoštice,když se to stálo na přejezdu u Velkých Hoštic, jako rodák z V.H. to těžce nesu:-)), jinak nesouhlasim s komentem Wawra že rozhledové podmínky jsou zde vynikající,když stojíš na tomto přejezdu čelem k Opavě,tak zpravé strany vyjíždí vlak z levotočivého oblouku(z pohledu fíry) a z pohledu řidiče se už tak dost nízká 810 vynoří spoza mírné terénní vyvýšeniny. Ale každopádně se nechci zastávat polského řiče...sám jsem strojvedoucí....Hlavně si ale myslím že na tak moc frekventované cestě by na tomto přejezdu měly být závory!!!!!!!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko