Malé Hoštice — Aktualizováno 2. dubna v 10:30 Dne 2. dubna došlo na stejném železničním přejezdu mezi Malými a Velkými Hošticemi na Opavsku - na křížení železniční tratě 317 se silnicí I/56 - k další dopravní nehodě. V 0.03 h se střetl osobní vlak, jedoucí z Hlučína do Opavy, s osobním automobilem. Vůz taxislužby řídil jedenadvacetiletý řidič. Přejezd, který byl před několika dny poškozen při kolizi osobního vlaku s nákladním automobilem, je v současné době zabezpečen pouze výstražnými kříži a strojvedoucí jsou povinni před příjezdem dávat zvukové znamení: "Pozor!" Při nehodě byli lehce zraněni tři lidé jedoucí osobním automobilem, nikdo z 25 cestujících vlaku zraněn nebyl. Tentokrát byla škoda vyčíslena na 100 tisíc korun (z toho 80 tisíc připadá na poškození vlaku). Provoz byl obnoven po necelých třech hodinách. Řidič taxíku ale tvrdí, že houkání vlaku neslyšel. Vyšetřování drážní inspekce navíc stěžuje fakt, že do příjezdu policie všichni cestující vlak opustili. Policie proto všechny, kteří tímto vlakem cestovali, žádá, aby ji kontaktovali a následně podali vysvětlení.
30. března 2011 kolem 13.00 h došlo na železničním přejezdu mezi obcemi Velké Hoštice a Malé Hoštice ke srážce osobního vlaku (složeného z vozů 810.329 + 010 + 010) jedoucího z Hlučína do Opavy s kamionem značky Mercedes, který byl řízen polským řidičem. Při nehodě se lehce zranilo celkem 26 ze zhruba 120 cestujících. Řidiči kamionu, ani strojvůdci se nic nestalo. Oba se ihned po nehodě podrobili zkoušce na přítomnost alkoholu v krvi s negativním výsledkem. Dle řidiče kamionu nefungovala v době nehody světelná signalizace, kterou je přejezd na frekventované silnici z Opavy přes Kravaře a Hlučín do Ostravy vybaven. Toto tvrzení ale drážní inspekce při vyšetřování po nehodě vyvrátila s tím, že světelná signalizace přestala fungovat až při nehodě, kdy byla sražena nabouraným kamionem. Předběžná škoda byla zatím vyčíslena jen u vlaku ve výši 500 tisíc korun a na trati ve výši 190 tisíc. Pokud bude řidič uznán vinným ze zavinění nehody, hrozí mu obvinění z obecného ohrožení s možným odnětím svobody.
Zdroj: Drážní inspekce
TTrain: zůstanete tam v takovym případě stát před přejezdem nafurt. Otočit to tam taky nepude.
Odhaduju že fíra to měl celé jako na dlani přímo před sebou, samo že těžko mohl čekat že řidič nezastaví ale průběh viděl jistě velmi dobře?
Ty jsou na fantómní jev náchylnější.
Přes tento přejezd jezdím relativně často a považuji ho za jeden z těch bezpečnějších - s dostatečným výhledem pro řidiče, zvláště v tomto období. Navíc jeden z mála v okolí s funkčním bílým světlem. (Přes léto se dá za vysokou trávou schovat klidně MUVka, ale na to je ještě brzy.)
Když se podíváte do mapy, tak zjistíte, že NA jel z východu na západ. Kde bylo slunce ve 13 h SLEČ? No přeci zcela mimo jeho zorné pole o 90°, takže řidič NA nemohl být sluncem oslněn (jak tvrdil televiznímu reportérovi). Vlak přijížděl z jeho směru jízdy - ze severovýchodu. Takže pokud by jen trošku otočil hlavu vpravo, musel by ho vidět. (Kdyby jel vlak od Opavy, díval by se na něj proti slunci...)
Za další nevím jaké je tam TZZ nebo SZZ, ale věřím tomu že kdyby PZZ nefungovala výstražná světla (což znamená poruchový stav) byl by fíra zpraven.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.