Praha/Bratislava — Od první změny jízdního řádu, dne 6. března 2011, se zavádí staronová akviziční nabídka pro jediný pár komerčních spojů mezi Prahou a Bratislavou. Vlaky SC 278 a SC 279 Slovenská strela jsou vedeny, stejně jako spoje na ostravské větvi SC Pendolino, jako povinně místenkové. Do Bratislavy bude nově k dispozici nabídku omezeného počtu místenek za 0 korun pro první i druhou vozovou třídu. Nabídka je platná pouze pro trasy Praha – Brno, Praha – Břeclav a v opačném směru. Pro jakékoliv jiné využití nebo při nástupu do jmenovaných spojů v jiné stanici místenka pozbývá platnosti. Nulovou místenku může cestující získat ke všem druhům jízdného dle tarifu Českých drah.
Jízdenka musí být platná minimálně pro jednu z výše uvedených tras a platí pravidlo, že jeden cestující má nárok na jednu místenku SC za 0 korun. Lze ji získat u pokladní přepážky buď při zakoupení jízdního dokladu, či po předložení již zakoupeného a platného jízdního dokladu. Pomocí UNIPAJe či služby TeleTiket získáte tuto místenku pouze při zakoupení platné jízdenky. Samostatně ji lze získat také k nabídce IN 100 nahrané na In–kartě. Akviziční sleva je dostupná pouze do vyčerpání počtu místenek za nulovou cenu pro daný spoj. Velikost kontingentu ČD tradičně nezveřejňují. Pokud cestující využije tuto akvizici pro první vozovou třídu, nemá nárok na bonusy v podobě nápojů a občerstvení zdarma. Místenky je možné zakupovat v předprodeji již od 1. března a jejich nabídka končí k 10. prosinci 2011 stejně jako platnost současného jízdního řádu.
Spoj SC Slovenská strela byl znovu zaveden s příchodem jízdního řádu v prosinci 2010. ČD a ZSSK se dohodly, že proti původnímu konceptu budou nově místenky pro cestující 2. třídy zdarma. Tato nabídka ale platí jen pro držitele mezinárodní jízdenky prodané některým z těchto dvou dopravců a platných na trasu z Prahy, Pardubic, Brna nebo Břeclavi do Bratislavy, či naopak. Cestující s pasy (EurailPass, InterRail), popř. s lomeným jízdným dle vnitrostátních tarifů museli místenky nadále kupovat za obvyklou cenu 100, resp. 200 korun. Podobná akviziční nabídka platila minulý rok na spoji SC Smetana, který zajížděl z Prahy do Vídně a Wiener Neustadt.
Zdroj: Přepravní a tarifní věstník
Takhle jak to je je vše jasné - Piňďové mají místenku ze zásady povinnou aby si podrželi "lepší" image, no a jelikož jsou na jižní větvi dost prázdní tak aby se to ještě nezhoršovalo tak se dá třeba třetina (nebo tak nějak) místenek zadarmo...
Zaroven chapu, ze by se tim zborila image Pendolina jako vlajkove lodi CD, protoze na stojaka by to bylo podstatne mene pohodlne, nez A/B(m)(p)ee(r) v podani CD/ZSSK, takze pokud toto dogma (Pendolino = nadvlak) chce CD aspon u hrstky cestujicich zachovat, vymysli takoveto opicarny.
A je take vhodne podotknout, ze jim to stale jeste lidi basti - napriklad ve vzdalenejsim pribuzenstvu jsem se setkal s nazorem, ze prece v Pendolinu nemuze nikdo stat, protoze jede moc rychle (rozumej rychleji nez ostatni vlaky) nebo ze se v nem nesmi stat proto, ze by pri tom naklapeni lidi mohli popadat, kdyz se jim to bude houpat pod nohama :-)
Jednoduchým, přátelským a vstřícným krokem by bylo především zrušení povinné rezervace ... kdo má obavu, že si nesedne, ten si místenku koupí, jiný to riskne a bude sedět taky.
A jako propadak to pak vychazi v porovnani s jinymi vlaky na stejne trase (EC 272/273 Jaroslav Hašek, EC 70 Gustav Mahler, EC 75 Franz Schubert), kde obzerstveni v cene jednotky bude i bez nutnosti povinne mistenky.
Takze mi to vychazi tak, ze tahle nabidka by byla v podstate hlavne pro ingoldare... a to, pokud to chapu spravne, mozne nebude.
U potemkina sem si jinych rozteci nevsiml, jinych sedacek taky ne... takze zustavaji zasuvky. Dekuji JP, netrklo me to (byt to pred tydnem byl duvod, proc sem si do potemkina priplacel, proste sem sklerotik) ... ovsem faktem je, ze napriklad u vozu Bmeer v podani ZSSK byvaji zasuvky i ve dvojce... takze ta "zasuvkova" otazka prestizniho vlaku CD ma preci jen jistou pachut, i kdyz odpoved na ni je zcela jednoznacna.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.