..: Cestujeme s místenkou zdarma v SC Slovenská strela :..

EC 277 Slovenská strela, Bratislava hl.st., 11. 12. 2010, foto: Josef Petrák Praha/Bratislava — Od první změny jízdního řádu, dne 6. března 2011, se zavádí staronová akviziční nabídka pro jediný pár komerčních spojů mezi Prahou a Bratislavou. Vlaky SC 278 a SC 279 Slovenská strela jsou vedeny, stejně jako spoje na ostravské větvi SC Pendolino, jako povinně místenkové. Do Bratislavy bude nově k dispozici nabídku omezeného počtu místenek za 0 korun pro první i druhou vozovou třídu. Nabídka je platná pouze pro trasy Praha – Brno, Praha – Břeclav a v opačném směru. Pro jakékoliv jiné využití nebo při nástupu do jmenovaných spojů v jiné stanici místenka pozbývá platnosti. Nulovou místenku může cestující získat ke všem druhům jízdného dle tarifu Českých drah.

Jízdenka musí být platná minimálně pro jednu z výše uvedených tras a platí pravidlo, že jeden cestující má nárok na jednu místenku SC za 0 korun. Lze ji získat u pokladní přepážky buď při zakoupení jízdního dokladu, či po předložení již zakoupeného a platného jízdního dokladu. Pomocí UNIPAJe či služby TeleTiket získáte tuto místenku pouze při zakoupení platné jízdenky. Samostatně ji lze získat také k nabídce IN 100 nahrané na In–kartě. Akviziční sleva je dostupná pouze do vyčerpání počtu místenek za nulovou cenu pro daný spoj. Velikost kontingentu ČD tradičně nezveřejňují. Pokud cestující využije tuto akvizici pro první vozovou třídu, nemá nárok na bonusy v podobě nápojů a občerstvení zdarma. Místenky je možné zakupovat v předprodeji již od 1. března a jejich nabídka končí k 10. prosinci 2011 stejně jako platnost současného jízdního řádu.

Spoj SC Slovenská strela byl znovu zaveden s příchodem jízdního řádu v prosinci 2010. ČD a ZSSK se dohodly, že proti původnímu konceptu budou nově místenky pro cestující 2. třídy zdarma. Tato nabídka ale platí jen pro držitele mezinárodní jízdenky prodané některým z těchto dvou dopravců a platných na trasu z Prahy, Pardubic, Brna nebo Břeclavi do Bratislavy, či naopak. Cestující s pasy (EurailPass, InterRail), popř. s lomeným jízdným dle vnitrostátních tarifů museli místenky nadále kupovat za obvyklou cenu 100, resp. 200 korun. Podobná akviziční nabídka platila minulý rok na spoji SC Smetana, který zajížděl z Prahy do Vídně a Wiener Neustadt.

Zdroj: Přepravní a tarifní věstník


Aleš Petrovský | 4.3.2011 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.03.2011 (22:29)  
tarten : zvláštní je, že "klopidla" ICN jezdí ve Švýcarsku (a výrazně klopí) i se stojícímí cestujícími, podobně "na stojáka" jezdí německá klopidla ICE, resp. motorové klopidla na "osobních vlacích" pokud není naklápění ze strany EBA "z jiných důvodů" všeobecně zakázáno ...

vrak : tyto ceny jsem našel na webu ČD nabízejícím úžasné pendolino, cenu busu na obecném webu ve vyhledávači spojení ... Pendolinem nejezdím, protože z mého pohledu nedosahuje kvality jakéhokoli vozu Ampz, Aee, Bmz v barvách ČD, o vozech jiných železničních podníků (ZSSK, DB, ÖBB) nemluvě ... a také nehodlám platit příplatek "za možnost cestovat nedostatečně obsazeným vlakem" ... K ukojení "touhy" svézt se "špičkovým vozidlem" mi stačily dvě jízdy v rámci zkušebního provozu ... abych byl "vyléčen" ...
registrovaný uživatel vrak 
08.03.2011 (21:13)  
Miroslav Zikmund > nevím, kde jste přišel na tyto ceny, a informace. Jezdím poslední dobou do Bratislavy na služební cesty celkem pravidelně a nemůžu si toto spojení vynachválit. Odjedu večer, jeden den jsem na jednání a druhý den ráno jedu zase zpět. Nemusím se stresovat jako řidič, nemusím řešit parkování a další detaily. A Co se týče ceny a času, tak autobus jede o 15 min. déle (takže prakticky stejně dlouho) a stojí o 35 Kč více. (Autobus 410 Kč / Pendolino 375 Kč) Pro mě tedy jasná volba vlak, (dnes vedení jednotkou SC).
Dále jízda " na stojáka", nevím jestli jezdíte Pendolinem často a kde, ale konkrétně se mi dost často stalo, že před Brnem v obloucích lidi pospíchající do bistra / na WC padají na okolní sedačky jak se vůz naklání, takže jízda přeplněným vlakem s nuceným naklápěním není úplně nejlepší nápad. Chápu, že pokud testy probíhali na rovné trati, typu např. Brno - Břeclav, asi s padáním neměl nikdo problém...
08.03.2011 (18:07)  
Na komerčních spojích je podle mě tato variace na "letecký tarif" rozumným opatřením, jak zvýšit vytížení spojů v sedlech.

Jen tak dál!
registrovaný uživatel tarten 
08.03.2011 (11:57)  
SYN:
Tak zrovna tohle z klasických dilemat lze řešit tak, že ne všechny vozy vlaku jsou povinně místenkové.
registrovaný uživatel SYN 
08.03.2011 (11:53)  
PN: chápu že se M-ovi nelíbí když někdo nad ním stojí, chápu že Vy nemáte možnost rezervovat předem. Celkem klasické dilema, postupně to vede na otázku zda chceme mít HD spíš levnou nebo spíš komfortní (samozřejmě by bylo ideální obé ale ty podmínky jsou do jisté míry protikladné a tak není pravděpodobné že by se je podařilo splnit obě na 100%). Zatím je tu jakžtakž možnost volby, ale též záleží na tom jak moc je někdo vázaný na konkrétníá termín, tam pak volba nemusí být k dispozici...
registrovaný uživatel tarten 
08.03.2011 (11:23)  
MZ: sedmivovozou soupravu, které kapacitně odpovídá čtyřem klasickým vozům

Srovnání se 4 Béčkama mi moc smysl nedává. Kapacitně odpovídá necelým 6 vozům (Ampz + WRmz + necelé 4 Bmz).

EDIT:
A srovnávání obsazenosti s dobou, kdy místenka stála 4 Kčs, tedy s dobou, kdy litr mlíka byl za dvě kačky (reálná cena místenky byla tedy dnešních 20-40 Kč, a nezapomeňte na rychlíkový příplatek 16 Kčs, tedy nějakých 80-150 Kč), kdy šlo o vnitrostátní spoj mezi největšími městy federace a vlaky byly obecně mnohem obsazenější, protože bylo mnohem méně aut, to už kromě nostalgie snad nemá žádný význam.
registrovaný uživatel tarten 
08.03.2011 (11:11)  
MZ: Žádný zákaz jízdy stojících osob neexistuje, protože pak by se tam nemohlo stát (a pracovat) ani v tom bufetovém oddíle.
Tedy ne že byste to věděl, jen logicky usuzujete, že? Jenže u úřadů "logika" často neplatí. A ta laická už vůbec ne.

V rámci zkšebních jízd se i s naklápěním jezdilo do Děčína na stojáka a nikomu to nevadilo.

Jak na zkušebních jízdách nevím. Zajímavé je ale znění schválení DÚ do pravidelného provozu. Také ho nemám, a proto nedělám ukvapené závěry. Umím si ale snadno představit, že je v něm kvůli namáhání klopicího mechanismu zakázáno víc cestujících než míst k sezení i nerovnoměrné rozložení cestujících, možná i přímý zákaz jízdenek na stojáka pro cestující(!) - což běžně vede k povinnému místenkování, ale dalo by se to asi řešit i jinak.
registrovaný uživatel PN  mail  
08.03.2011 (8:41)  
M: To je sice hezké, že vy nechcete mít nad sebou cizího chlapa a dokonce to i chápu, ale já se zase nechci (a z hlediska svého povolání ani nemohu) rozhodovat o své cestě měsíc předem, aby na mě náhodou zbyla místenka grátis. Povinné místenkování, byť by bylo zdarma, je ta nejhorší buzerace, která může ve veřejné dopravě existovat a proto je pro mne zcela nepřijatelná!
registrovaný uživatel M 
08.03.2011 (0:11)  
Autobusem z Prahy do Blavy? Pokud by se vyhl D1 a ceske casti D2, tak potom zacneme srovnavat:)

"Zakaz stani" - neni nad to neco delat a nad sebou mit namacknutyho chlapa. Diky, nechci
07.03.2011 (23:01)  
Vlad : pokud by byl o to cestování takový zájem, tak tam nebudu dávat provozně drahou sedmivovozou soupravu, které kapacitně odpovídá čtyřem klasickým vozům, ale dám tam rovnou sedmivozovou soupravu klasických vozů, abych uspokojil zájem svých "vážených zákazníků" o přepravu.

Chtít ovšem 200 Kč za povolení jet nedostatečně obsazeným vlakem je stejná nemravnost jako určité bankovní poplatky - pak se nemohu divit, že vážení zákazníci v rámci "neviditelné ruky trhu" nemají o takovou službu zájem, protože z Prahy do Břeclavi může cestující použít vlaku EC s minimálně delším cestovním časem, leč pohodlnějším vlakem, navíc proti Pendolinu o až 200 korun levnějším ... Ti co jedou do Bratislavy mají ovšem smůlu, protože z Břeclavi do Bratislavy už nic kromě toho Pendolina nejede ...
Autobus z Prahy do Bratislavy jede 4 hodiny (z Prahy v 18.00 za 410 Kč, Pendolino prakticky taky hodiny za dvojnásobek, z toho cca 200 stojí místenka.
Při takovéto cenové politice si lze těžko představit přeplněné Pendolino. Třebas za jízdenku z Břeclavi do Bratislavy zaplatí cestující 336 Kč ... To je víc než jízdné v ECčku z Prahy do Brna...

Když jezdila Slovenska strela klasicky tak tam bylo 6 - 8 dvojek, dvě jedničky a špajzák. Byla sice taky povinně místenková, místenka však tehdy stála 4 Kčs a v principu jsem neměl problém s nákupem mnístenky na neděli. A to ještě byl ten paírový blbákov, kdy se místenka dala kupovat před odjezdem vlaku jen ve výchozí stanici a v nácestné stanici se muselo čekat až co bude volné - volná místě se nahlašovala telefonem, teprve později se začalo s příděly míst resp. rozdělením kapacity třeba na úsek Praha - Brno, takže Brno mohlo prodávat místenky do Bratislavy v předprodeji do Břeclavi / Bratislavy ...

Kromě toho existovaly tzv. "povolenky" které se vydávaly v některých stanicích na Ostravana, protože objednat místenku nebylo možné a v přestupní stanici nebyl čas na zakoupení místenky.

Žádný zákaz jízdy stojících osob neexistuje, protože pak by se tam nemohlo stát (a pracovat) ani v tom bufetovém oddíle.
V rámci zkšebních jízd se i s naklápěním jezdilo do Děčína na stojáka a nikomu to nevadilo.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko