Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.
Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.
Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.
Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons
A k tomu ombudsmanovi (dejme stranou konkrétní osobu, o tu mi jde jen okrajově jako příklad). Má na starosti vyřizování stížností, ale obálka na cd.cz snad nefunguje? Má mít pod sebou lidi, tady předpokládám, že převezme právě ty stávající. Takže je to jen nový vedoucí na nově pojmenovaném postu s patřičně odlišným ohodnocením, neb by se nevešel do tabulek? Pozdním příjezdům, ujetým přípojům nezabrání. I tady to nějak funguje, průvodčí volají do stanic. Co tam může udělat za revoluci? Musel by rozhodovat o koncepčních věcech, o investicích, a tam může mít ze své funkce jen poradní hlas. Anebo mi při reklamaci úspěšně nabídne IN100? (pak ombudsmana beru) Ale co zmůže s tím, že nám zase (po kolikáté už) dnes kolabují vláčky do Vysočan a mezi Radotínem a Dobřichovicemi?
Uredne existuje pouze cestujici, ktery reklamuje jizdni doklady (treba proto, ze vlak vubec nejede), ale nemuze existovat cestujici, kteremu by vadil pozdni prijezd, protoze to neni reklamovatelne.
A prave v tom je ten zadrhel - jiste uznate, ze kdyz vam ujede pripoj, nastvany budete. A prave aby tech nastvanych - zvlast kvuli zdanlivym prkotinam - bylo co nejmene, je tu Petr Fejk na dane pozici. Na pozici cloveka, zabyvajiciho se tim, co je teoreticky zcela v poradku (bo to "papirove" sedi), ale v realu to tak rozhodne neni.
Timhle tempem za chvili dojdete k tomu, ze zacnete zpochybnovat holokaust a budete se citit ukrivdene, protoze to budete povazovat pouze za nazorovou neshodu.
Ten post byl uveden tak, že pochybnost vzbuzuje a při diskuzi zde se ukázaolo, že se vlastně jen hádá, na co je. Tady konkrétně diskuze dál nepokročila, třeba by se ukázalo, co vlastně ten nový post opravdu přinese.
Ze je nekdo lepsi nez ty, za tim vzdy sionisticko-gayovsko-nejake spiknuti byt nemusi. Proste jsou lepsi. Tak si to priznej a zkus s tim zit...
Že se ona dáma nijak výrazně neprojevila, přece nebude pan mluvčí rozmazávat.
... jak to vite? Mate nejake informace, co se k nam ostatnim nedonesly, nebo je to proste stejny placani, jako ze Jancura bude mit problemy az vyjede a tak dal?
Ono, uz v tuhle chvili se panu Fejkovi jedna vec povedla - pokud jsem to pochopil spravne, nevytvorili tuto pracovni pozici pro nej, ale pouze nastoupil do jiz vytvorene. A vedel nekdo z nas, ze ta pozice uz davno existuje? Ja tedy ne. Takze kdyz nic jineho, minimalne v tomhle se mu uz zabodovat povedlo a v ocich verejnosti se CD posunuly o maly stupinek vyse, nez kdyz na te pozici sedela "neviditelna seda mys".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.