..: ČD zavádí nové služby ve vlacích vyšší kvality :..

Tisková konference ČD 27.1.2011, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Praha — Bezplatný nápoj a denní tisk v první třídě, garantovaný standard kvality v celém vlaku – tak bude vypadat cestování vybranými spoji InterCity a EuroCity Českých drah, které na tiskové konferenci 27. ledna představily některé ze svých dalších záměrů, týkajících se vlaků vyšší kvality. Jak uvedl generální ředitel ČD Petr Žaluda, národní dopravce se v tomto ohledu zaměřuje na dvě skupiny požadavků. Na prvním místě je kvalita vybavení vozů, jež by se u komerčních spojů EC/IC měla postupně sjednotit v horizontu několika let díky rekonstrukcím současných vozů 2. a 1. třídy, stejně jako modernizacemi kombinovaných restauračních vozů. U moderních vozů řady Bmz245 i druhé třídy jednotek Pendolino dojde k doplnění zásuvek 230 V; ještě více ale chtějí dráhy nabídnout zákazníkům, kteří připlatí 50 % za 1. vozovou třídu. Zde je důležitá především úroveň poskytovaných služeb, u nichž se dopravce chystá uplatnit zkušenosti z vlajkového produktu SuperCity Pendolino, a zároveň se poučit z dřívějšího neúspěšného pokusu o zavedení prémiové třídy SC Class.

Stevardka a vlakvedoucí ve voze ARmpee, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa základě poznatků získaných z provozu se České dráhy rozhodly, že servis známý hlavně z první třídy pendolina — denní tisk či občerstvení v ceně jízdenky – rozšíří i na vybrané spoje EC/IC. Od počátku února proto zavádí pilotní projekt, který potrvá přibližně do konce června a podle něhož se pak dopravce rozhodne o dalším postupu. Cestující 1. třídy nově dostanou denní tisk a teplý či studený nápoj zdarma, servis na palubě budou zajišťovat stevardky, které doplní běžný vlakový personál. Ty budou dále cestujícím poskytovat informace o službách a jízdě vlaku, pomáhat s nástupem či nalezením místa nebo uskladněním zavazadel, ale také zprostředkovávat objednávky jídla či nápojů z bistra nebo jídelního vozu. Zčásti tedy ulehčí práci průvodčím a vlakvedoucím. Cestujícím druhé třídy se stevardky budou věnovat po splnění úkolů v první třídě, avšak nápoje či tisk již budou zpoplatněny.

Nové služby budou zavedeny nejprve v osmi spojích mezi Prahou a Moravou, postupně se však budou rozšiřovat i na další vlaky – především v závislosti na dodávkách nových vozů, neboť v každém spoji s vyšším standardem služeb bude rovněž garantována kvality soupravy.

Garantovaná kvalita a služby v 1.třídě vlaků zařazených do pilotního projektu:

  • klimatizace
  • zásuvky 230 V
  • vlakový rozhlas
  • uzavřený systém WC
  • teplý či studený nápoj zdarma
  • denní tisk zdarma
  • stevardka

S ČD pohodlně a bezpečně, foto: Michal Jaroš - ŽelPageStevardky spojů IC/EC budou mít kromě zmíněných služeb také další povinnosti – kontrolu kvality a čistoty vozu včetně WC, kde budou mít za úkol doplňovat chybějící hygienické potřeby nebo uklízet hrubé nečistoty. K tomuto účelu budou mít k dispozici tzv. „kufřík první pomoci,“ v němž kromě jízdního řádu nebo toaletního papíru naleznou také smetáček a lopatku, hygienické ubrousky a jednorázové rukavice. Poslední funkcí stevardek bude monitoring a sčítaní cestujících první třídy nebo realizace anket či průzkumů spokojenosti. Obléknou také zbrusu nový typ uniforem.

České dráhy upozorňují, že toto opatření je pouze dočasné, jelikož v dlouhodobém horizontu chtějí zavést funkci vlakvedoucího–stevarda podobně, jako tomu je dnes v pendolinu. „Nechceme, aby vlakvedoucí byl jen "štiplístek", jak se mu někdy přezdívá, ale aby se o cestujícího kompletně postaral,“ podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Bude zajímavé sledovat, jak se při současném nedostatku kvalitních osobních i restauračních vozů drahám podaří novou úroveň kvality garantovat. Pro cestující je nicméně nový počin ČD jasnou změnou k lepšímu: kvalita spojů je konečně garantovaná.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 28.1.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
28.01.2011 (14:30)  
Opravdu musím "poděkovat" podnikateli Jančurovi. Díky němu za chvíli už nebude funkce průvodčí, za chvíli by to mohl být "manažer kontroly jízdenek" :)). Strojvedoucímu můžeme taky vymyslet nějaký nový americký název :)).
Jinak to, že mi někdo dá čaj a noviny zadarmo, tak určitě kvůli tomu nepojedu 1. třídou a "luxusnějším" vlakem. Klidně tu dvacku dám ze svého. Nemyslím si, že pro všechny lidi je 20 Kč tak hodně. Možná tak pro lidi bez domova. A že mě v tom vlaku bude obtěžovat nějaká "stevardka" s nuceným úsměvem, to mě spíš odradí. Stejně jako bych už nikdy nejel žlutým busem na koženejch sedačkách, na které tady každej nadává :)) a s nejtěsnějším prostorem, co jsem kdy v autobusu zažil.
Tenhle příspěvek není proti ČD, je to spíš reakce na hloupost jejich vedení. Zrovna tyhle služby kvůli konkurenci nemusely dráhy zavádět :).
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.01.2011 (14:28)  
M > Jinak jsem to samozřejmě myslel ironicky a příště to tam napíšu, aby to každý pochopil a nemusel toho druhého hned urážet.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
28.01.2011 (14:26)  
Tak alespoň tu je nějaká snaha. To je furt keců, na to jak jsou špinavá wc a jak jančura měl automat na kafíčko a jak se o ubohé cestující nikdo nestará. Ale když se najde něčí snaha z ČD na opětovné navrácení spojů EC, IC do té "lepší" kategorie, tak hned tuto a tamto a ona bude roznášet jídlo, po tom umeje hajzlík.. A jak myslíte, že to dělají průvodci u lůžek a lehátek? Uklidí a pak jdou také dělat jídlo...
Alespoň tu je snaha sestavení nějakého standardu, protože některé české IC a EC spoje se opravdu nedají považovat za něco lepšího.
registrovaný uživatel Mr. T 
28.01.2011 (14:26)  
No já to považuji zase za komedii. Podle mého názoru není potřeba převlékat personál na EC/IC. Mé zkušenosti s personálem na těchto vlacích jsou kladné. Je, ale pravda že o jednoho víc by bylo lepší. Ale dáma, která bude pouze usazovat cestující je podle mého nesmysl. Co kdyby raději ČD provozovali minibar se stejnými cenami jako jsou na palubě autobusů SA??? Jenomže, to by asi nešlo, protože koupit si pití ve vlaku je přece luxusní služba...

Tohle prostě považuji za naprostou blbost... ZSSK mají klimatizavané rychlíky a žádnou stéwardku tam nepotřebují. Rovněž příjemnost a ochota personálu je tam někde jinde než u ČD, kde jsem se pravidelně setkávám s protivným personálem, pravděpodobně M-průvodčí doopravdy existuje... Tito lidé dělají ostudu všem těm poctivým!!!
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.01.2011 (14:21)  
M > Dík, že jsi mi nazval volem a hňupem.
registrovaný uživatel Jackub 
28.01.2011 (14:18)  
@ M: Naprostý souhlas! :-)
registrovaný uživatel M 
28.01.2011 (14:07)  
POkud jde o tu reakci na mne, tak diky.
Pokud jde o reakci na MJ, tak promin, ale musim napsat "toho vola ze sebe delas dobrovolne"? Nebo jako fakt mas pocit, ze je to neskutecna nahoda a proste to tak vyslo? Stejne jako zavedeni elisek (nebo cehosi) vyslo zrovna na "to" urcite obdobi?
Ze nic zlutyho nejezdi? Jen hnup reaguje jako druhy. To plati v obchodu i v poulicni bitkach - ty taky vyhraje ten, kdo da prvni ranu (nebo mu to prinejmensim rozhodne zvysi sanci).
Nicmene, neusmivam se nad tim vubec a promyslene a koncepcni mi to prijde jak jakekoliv spetky ironie
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.01.2011 (13:55)  
M > Tak, jak jsi to popsal, by to mělo vypadat od června i ve skutečnosti.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.01.2011 (13:48)  
Michal Janko > Chtěl jsem se zeptat, kde na kolejích jezdí nějaká žlutá konkurence? Já jen, že jsem ji ještě nepotkal. Ale asi nejezdím ty správné trasy a pohybuju se hlavně po prvním a druhém koridoru.
registrovaný uživatel M 
28.01.2011 (13:47)  
Rozumnejsi by mi prislo navysit pocet pruvodcich. Pokud je ted ve vlaku jeden, tak by tam byl jeden pro 1.tridu a jeden pro 2., pokud tam jsou ted dva, tak by to bylo 1+2 atd.
Nicmene aby porad nekdo byl v te prvni tride. Kdyz nic jinyho, tak stejne po kazde zastavce bude muset dopredu, aby tomu "jednomu, co pristoupi" donesl ty noviny a kolu...
No a obecne mi prijde proste efektivnejsi, aby kazdy mel svuj usek a ne aby vsichni meli cely vlak. V tom druhym pripade se pak stane, ze v jeden moment u vas budou tri lidi a pak hodinu nikdo. Cvakat listky je skoleni na deset minut a kdyby snad bylo neco jakoze neresitelneho, tak na to pozve toho druhyho z jine casti vlaku, ktery na pruvodciho 5 let studoval...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko