..: ČD zavádí nové služby ve vlacích vyšší kvality :..

Tisková konference ČD 27.1.2011, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Praha — Bezplatný nápoj a denní tisk v první třídě, garantovaný standard kvality v celém vlaku – tak bude vypadat cestování vybranými spoji InterCity a EuroCity Českých drah, které na tiskové konferenci 27. ledna představily některé ze svých dalších záměrů, týkajících se vlaků vyšší kvality. Jak uvedl generální ředitel ČD Petr Žaluda, národní dopravce se v tomto ohledu zaměřuje na dvě skupiny požadavků. Na prvním místě je kvalita vybavení vozů, jež by se u komerčních spojů EC/IC měla postupně sjednotit v horizontu několika let díky rekonstrukcím současných vozů 2. a 1. třídy, stejně jako modernizacemi kombinovaných restauračních vozů. U moderních vozů řady Bmz245 i druhé třídy jednotek Pendolino dojde k doplnění zásuvek 230 V; ještě více ale chtějí dráhy nabídnout zákazníkům, kteří připlatí 50 % za 1. vozovou třídu. Zde je důležitá především úroveň poskytovaných služeb, u nichž se dopravce chystá uplatnit zkušenosti z vlajkového produktu SuperCity Pendolino, a zároveň se poučit z dřívějšího neúspěšného pokusu o zavedení prémiové třídy SC Class.

Stevardka a vlakvedoucí ve voze ARmpee, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa základě poznatků získaných z provozu se České dráhy rozhodly, že servis známý hlavně z první třídy pendolina — denní tisk či občerstvení v ceně jízdenky – rozšíří i na vybrané spoje EC/IC. Od počátku února proto zavádí pilotní projekt, který potrvá přibližně do konce června a podle něhož se pak dopravce rozhodne o dalším postupu. Cestující 1. třídy nově dostanou denní tisk a teplý či studený nápoj zdarma, servis na palubě budou zajišťovat stevardky, které doplní běžný vlakový personál. Ty budou dále cestujícím poskytovat informace o službách a jízdě vlaku, pomáhat s nástupem či nalezením místa nebo uskladněním zavazadel, ale také zprostředkovávat objednávky jídla či nápojů z bistra nebo jídelního vozu. Zčásti tedy ulehčí práci průvodčím a vlakvedoucím. Cestujícím druhé třídy se stevardky budou věnovat po splnění úkolů v první třídě, avšak nápoje či tisk již budou zpoplatněny.

Nové služby budou zavedeny nejprve v osmi spojích mezi Prahou a Moravou, postupně se však budou rozšiřovat i na další vlaky – především v závislosti na dodávkách nových vozů, neboť v každém spoji s vyšším standardem služeb bude rovněž garantována kvality soupravy.

Garantovaná kvalita a služby v 1.třídě vlaků zařazených do pilotního projektu:

  • klimatizace
  • zásuvky 230 V
  • vlakový rozhlas
  • uzavřený systém WC
  • teplý či studený nápoj zdarma
  • denní tisk zdarma
  • stevardka

S ČD pohodlně a bezpečně, foto: Michal Jaroš - ŽelPageStevardky spojů IC/EC budou mít kromě zmíněných služeb také další povinnosti – kontrolu kvality a čistoty vozu včetně WC, kde budou mít za úkol doplňovat chybějící hygienické potřeby nebo uklízet hrubé nečistoty. K tomuto účelu budou mít k dispozici tzv. „kufřík první pomoci,“ v němž kromě jízdního řádu nebo toaletního papíru naleznou také smetáček a lopatku, hygienické ubrousky a jednorázové rukavice. Poslední funkcí stevardek bude monitoring a sčítaní cestujících první třídy nebo realizace anket či průzkumů spokojenosti. Obléknou také zbrusu nový typ uniforem.

České dráhy upozorňují, že toto opatření je pouze dočasné, jelikož v dlouhodobém horizontu chtějí zavést funkci vlakvedoucího–stevarda podobně, jako tomu je dnes v pendolinu. „Nechceme, aby vlakvedoucí byl jen "štiplístek", jak se mu někdy přezdívá, ale aby se o cestujícího kompletně postaral,“ podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Bude zajímavé sledovat, jak se při současném nedostatku kvalitních osobních i restauračních vozů drahám podaří novou úroveň kvality garantovat. Pro cestující je nicméně nový počin ČD jasnou změnou k lepšímu: kvalita spojů je konečně garantovaná.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 28.1.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.01.2011 (18:30)  
M > Mně konkrétně ho těžko znepříjemní. O práci, plat nebo jiné se věci se opravdu nebojím. Myslel jsem firma firmě v rámci konkurenčního boje. Fér boje.
registrovaný uživatel M 
28.01.2011 (18:03)  
hasitobur - muze se zeptat, jak myslis, ze pripadny rozjezd RJ zneprijemni zivot a praci tobe konkretne? Myslis, ze ti snizi plat nebo te vyhodi nebo mas strach, se se s nima celne srazis nebo v cem je to jadro pudla?
28.01.2011 (18:02)  
Jenom se zeptám - jak to tedy má být s těmi nápoji? Ono se to dá totiž vyložit dvěma způsoby. Dostanu v 1. třídě teplý či studený nápoj ve smyslu že si musím vybrat jednu z těch variant a dostanu jen jeden a další si platím, nebo je tím myšlena neomezená konzumace? Tedy že po nástupu na Svinově si dám ráno horké kafe a před dojezdem do prahy si dám na sověžení trochu džusu a jdu?
28.01.2011 (17:53)  
Mr. T: ZSSK je marketingovo presný opak ČD. Oni by občas aj mali čo prezentovať, ale tvária sa, že im je to jedno. Tá systémová ignorácia 1. triedy je len vyvrcholenie posledných štyroch rokov, keď sa podnik politicky štylizoval ako "sociálny dopravca". Druhé najnižšie ceny dopravy v EÚ, teoreticky veľmi slušný vozový park, v praxi tragická spoľahlivosť vozidiel a absolútne nulový prístup k zákazníkom - ZSSK by práve podobné akcie, zamerané na servis, potrebovala ako soľ.
registrovaný uživatel Mr. T 
28.01.2011 (17:39)  
Bobmaster: Souhlas, uniforma má reprezentovat... Tohle je příšerný. A místo takovýhle maškary, bych preferoval posílení vlakové čety, tak aby měli čas poskytovat informace, protože ve dvou na dlouhou soupravu nestačí.
registrovaný uživatel EC 174  mail  
28.01.2011 (17:33)  
Když začínaly vlaky EC/IC, mluvilo se o podobných standardech, které musejí být splněny. Pak se zrušily příplatky, čili z EC se staly rychlíky, no a teď se pokoušíme opět o definování jakýchsi "norem" pro vlaky EC/IC. Jak zde už někteří správně napsali, alespoň první čtyři body měly být jakousi samozřejmostí už před mnoha lety a k takovému propadu kvality u vlaků EC jako je zrušení příplatků či rychlíkové řazení nemělo nikdy dojít.

Na noviny a nápoj v 1. třídě se těším, alespoň se mi In-gold (pardon, IN 100) ještě více vyplatí :-)

Je ale velice zjevné, že ČD zavádí tyto "nadstandardní" služby na trase, kde je přímá hrozba konkurence ať už železniční (Praha - Ostrava) nebo autobusové (Praha - Brno). Schválně, za jak dlouho budou noviny a nápoj také na II. koridoru, např. v Sobieském a v Polonii?
registrovaný uživatel Kakov 
28.01.2011 (17:27)  
Bobmaster:
máte pravdu ta "mladá" vypadá opravdu jako typická údernice z propagandistické fotografie Stalinovy armády,
to ČD trochu přešvihly
28.01.2011 (17:22)  
Snad jenom k těm stejnokrojům: to co má ta mladá dáma na sobě je naprosto otřesné, přesně jak tady už přede mnou psali. Kdo viděl nějaký sovětský film o hrdinných vojácích Rudé armády, dá mi za pravdu. Ta šnůrka okolo pasu, to je pro cestující na oběšení v případě ztráty důležitého přípoje ? Šaty v korporátních barvách, proč ne, ale tohle... Ještě bych ji někdy vyfotil vedle nějaké Najbrt 242 a radostné zítřky budou mít jasnější podobu. Použil by někdo tenhle střih/látku/pokrývku hlavy třeba před A380 nebo Porsche ? To jsem jediný komu se to nelíbí ?

Ptal se někdo průvodčích, jestli je lepší posílit vlakový doprovod nebo raději tohle ? Tipuju, že asi jako cestujících, jestli chtějí v Říčanech kupovat ( jenom ) jízdenky v PONTu.
registrovaný uživatel Mr. T 
28.01.2011 (17:13)  
Juraj Kováč: To je to fakt tak zlé??? Já jsem se s tím zatím nesetkal, ale v tom případě je něco špatně...

Pravda je, že mám ale lepší zkušenosti s personálem ZSSK, než ČD...

Podle mého názoru by prostě na všech EC/IC mělo být naprosto normální to co je na SC. Hold budou vykrádat svůj vlastní produkt. No a když občas projde WC, tak ono to bude jen ku prospěchu věci, ale stejně je to zase mediální masáž a nic jiného...

Stále budou jezdit smradlavá B a spol. No a za drahé peníze z našich daní si budou ČD montovat zásuvky do Pendolin, no bezva...

Také volám po konkurenci na kolejích, čím dřív tím líp!!!
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.01.2011 (16:46)  
Sim > Ono zase tolik zkoušet není potřeba. Model z Pendolina se přesune do obyčejného vlaku a případně trochu upraví. Takže je celkem z čeho vycházet. Stejně jako bude RJ vycházet z autobusů a bude to muset přizpůsobit.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko