..: České dráhy posílí vlaky také 2. ledna :..

Ex129 Hradčany v čele s 151.019 u Hranic na Moravě, foto: Jan Lachnit Praha/Vsetín — Další navýšení kapacity vlaků připravují České dráhy na neděli 2. ledna 2011, kdy je očekáváno zvýšení počtu cestujících vracejících se z vánočních prázdnin. Posíleno bude přibližně 70 vlaků na nejvytíženějších trasách, které celkově nabídnou více než 5 tisíc míst k sezení navíc. Kapacitu mimořádně rozšíří i celé vlaky, takto bude vypraven rychlík 11050 ze stanice Vsetín do Prahy hl. n., který zastaví ve všech tradičních „rychlíkových“ stanicích a nabídne cestujícím zhruba 500 míst. Expresy 128 / 129 Hradčany budou vedeny podle jízdního až do/z Košic namísto Žiliny. Souprava Ex 129 přijede do Žiliny již předchozí den v 23.15 a zpět se vydá na spoji Ex 128 v 8.45. Na akci Open Air Hockey Game 2011 ve Svítkově budou mimořádně zavedeny vlaky do/ze zastávky Pardubice–Svítkov, o nichž jsme vás nedávno informovali. Některé dálkové vlaky budou posíleny ještě následující den v pondělí 3. ledna 2011. Naopak omezení jízdy vlaků proběhne 31. prosince 2010 a 1. ledna 2010 dle poznámek v jízdním řádu SŽDC a ŽSR.

ČD 971.024, Sp 1618, Odb. Chotěbuz, foto: Liška Není bez zajímavosti, že vozy určené k posilování spojů EC a Ex mezi Prahou a Žilinou, Košicemi či Bratislavou budou mimo jiné staženy z pravidelných posilových vlaků R 1582 a R 1584, kde je nahradí elektrické jednotky řady 471 CityElefant. Ve čtvrtek 30. prosince pojedou CityElefanty také na dálkových vlacích a to na R 1583 a R 1585 z Prahy do Třince. Nasazení jednotek řady 471 CityElefant na rychlících není u Českých drah novinkou, již dříve mohli cestující posoudit pohodlí této elektrické jednotky na dálkových vlacích.

Jízdní řád mimořádného vlaku R 11050 Vsetín – Praha (2. ledna 2011)
Vsetín (odj.)15.05
Valašské Meziříčí (příj.)15.20
Valašské Meziříčí (odj.)15.22
Hranice na Moravě (příj.)15.44
Hranice na Moravě (odj.)15.46
Olomouc hl.n. (příj.)16.17
Olomouc hl.n. (odj.)16.20
Zábřeh na Moravě (příj.)16.48
Zábřeh na Moravě (odj.)16.49
Česká Třebová (příj.)17.17
Česká Třebová (odj.)17.19
Pardubice hl.n. (příj.)18.05
Pardubice hl.n. (odj.)18.07
Kolín (příj.)18.34
Kolín (odj.)18.45
Praha-Libeň (příj.)19.24
Praha-Libeň (odj.)19.25
Praha hl.n. (příj.)19.31

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 29.12.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel weg 
29.12.2010 (16:20)  
Pro M
Vy jste to pochopil jako stěžování si? Kdybych si chtěl stěžovat tak to bude přímo na odpovědnou osobu a ne Vám:D
Vždyť je z něj jasné, že to byla má chyba a bez místenky příště nejedu. Jsem sváteční cestovatel a vždy jsem si bez problémů sedl, proto mě zajímala příčina.
Proto berte jako stěžejní část mého příspěvku až ty dvě poslední otázky.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
29.12.2010 (16:09)  
Jiri Vosecek: Pavel S. má pravdu, ty vlaky spojují hlavně jiná města než konkrétně Praha - Hradec Králové. Ostatně z Prahy do Hradce je vlakem výhodnější jet přes Pardubice.(cena jízdenky skoro stejná).

SA původně jezdilo za 50,- v hodinovém taktu. Nyní vidím 2h takt za 90,- a ořezanější večery (nejedná-li se o vánoční "akci")... to spíše ukazuje, že o dopravu nebyl dostatečný zájem.

ČD z přechodem na nový GVD zrušily jeden pár poledních vlaků (ty vím, že skutečně jezdily prázdné už před nástupem SA)
29.12.2010 (15:54)  
Pavel S: Bus to je sice jeden, ale jezdí občas posilové. A hlavně to jsou lidé přímo do Hradce. Rychlíky do Hradce vozí hodně lidi do Lysé, Poděbrad a Nymburka. Do Hradce vždy dojíždí tak třetina, možná čtvrtina vlaku. A když od toho odečtete 55 lidí, tak to už je dost poznat.

A výhodnost? Jasně, časově je to nastejno, o tom nepochybuju. Roli tam ale hraje víc faktorů:

Pro SA:
- možnost občerstvení ze normální ceny
- noviny
- pohodlná sedačka

Pro ČD:
- víc prostoru
- nemusím řešit nákup dopředu

Právě v tomhle vlaku (Krakonoš) procházel někdo s vozíkem a tvářil se, že chce udělat obchod. Nevím jestli to je od JLV, ale vzhledem k předraženosti JLV - viz nedávná diskuze - mě ani nenapadlo se zeptat na něco k jídlu. Kdyby investovali 50 korun do vytištění malých ceníků a rozdali je po vlaku - jako to dělá SA - tak by i něco prodali.
29.12.2010 (15:17)  
Nevíte, kolik elefantů na těch rychlících pojede?
29.12.2010 (14:28)  
Jiri Vosecek: Obávám se, že jeden autobus SA (50 lidí) nijak extra viditelně obsazeností hradeckého (trutnovského) rychlíku nezamává. Jezdím z Prahy směr HK denně a speciálně odpolední trutnovské rychlíky (např. R 859 Krakonoš nebo o hodinu později R 961 jen do HK) zrovna prázdné nejsou. Spíš naopak. Teď kolem Vánoc je to tedy volnější, ale jinak velmi slušně obsazeno. Přičemž co vůz, to jeden autobus SA. Ne každý sice jede až do HK (hodně Nymburk a Poděbrady), ale i tak jsou počty cestujících poněkud nesrovnatelné. Nemluvě o odjezdu SA z Černého Mostu, což je z centra potřeba přičíst 20-50 minut podle lokality a ještě nějakou malou rezervu. A najednou je "výhodnost" SA pryč. :-)
29.12.2010 (13:47)  
Poborskiii:
Budějce jsou vůbec případ sám pro sebe, není to tak dlouho, co posily nejezdily vůbec a naopak večer zůstávaly dlouhé soupravy, ač se měly krátit.
Částečně jde o lemplovitost vedoucího posunu, z větší části pak o nedokonalý (žádný) přísun informací k němu.

Doufejme, že letos se to podaří srovnat už během ledna, a ne až v říjnu...
registrovaný uživatel M 
29.12.2010 (13:16)  
Jsou i lide, kteri v Pardubicich konci v praci v 23:00 a vlak jim (kamkoliv) nejede ani ve zcela normalni pracovni den.
Jsem takrka presvedcen, ze jich bude vic, nez "Zamrscanu", kteri na Silvestra v Praze pracuji dele nez do 15:00. Jedni to potrebuji kazdy den, druzi jeden den v roce.
Ac je to nemile, tak mi neni jasny, proc by to mel byt problem, proc by "oni" meli resit individualni problemy. Kdo nema pribuzny ani znamy, tomu nezbyde nez dat nejaky peniz za taxi...
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
29.12.2010 (13:14)  
Voyageur: Chápání posledního dne roku jako státního svátku je praktikováno u autobusů. Jsou-li spoje rozděleny na "pracovně-denní" a víkendové, pak u těch prvních je poznámka, že nejedou na silvestra, u těch druhých naopak, že jedou i 31.12.
Ano, jsem pro uzákonění silvestra jako státního svátku.
29.12.2010 (13:02)  
Jak je možné, že jsou v pracovní den, což 31.12. je, omezovány = nejedou odpolední a podvečerní osobní vlaky? Poslení zastávkový osobní vlak jede moc brzy. Každý pracující nemůže skončit dřív. Jsem proto za to, aby byl Silvestr státní svárek. Praha odj. směr Zámrsk, poslední v 15.39hodin. A příjezd 17.07h. Pak až 1.1. , příjezd 6.42h.
29.12.2010 (12:56)  
Mně poměrně dost překvapil relativně prázdný vlak Praha - Hradec (- Trutnov) 23.12 odpoledne. Zřejmě vliv SA (busy na celý den prakticky vyprodané). Dřív odpolední vlaky v pátek - poslední pracovní den stejně jako 23.12 - byly skoro na 100% plné, teď to nebylo ani 50%.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko