..: České dráhy posílí vlaky také 2. ledna :..

Ex129 Hradčany v čele s 151.019 u Hranic na Moravě, foto: Jan Lachnit Praha/Vsetín — Další navýšení kapacity vlaků připravují České dráhy na neděli 2. ledna 2011, kdy je očekáváno zvýšení počtu cestujících vracejících se z vánočních prázdnin. Posíleno bude přibližně 70 vlaků na nejvytíženějších trasách, které celkově nabídnou více než 5 tisíc míst k sezení navíc. Kapacitu mimořádně rozšíří i celé vlaky, takto bude vypraven rychlík 11050 ze stanice Vsetín do Prahy hl. n., který zastaví ve všech tradičních „rychlíkových“ stanicích a nabídne cestujícím zhruba 500 míst. Expresy 128 / 129 Hradčany budou vedeny podle jízdního až do/z Košic namísto Žiliny. Souprava Ex 129 přijede do Žiliny již předchozí den v 23.15 a zpět se vydá na spoji Ex 128 v 8.45. Na akci Open Air Hockey Game 2011 ve Svítkově budou mimořádně zavedeny vlaky do/ze zastávky Pardubice–Svítkov, o nichž jsme vás nedávno informovali. Některé dálkové vlaky budou posíleny ještě následující den v pondělí 3. ledna 2011. Naopak omezení jízdy vlaků proběhne 31. prosince 2010 a 1. ledna 2010 dle poznámek v jízdním řádu SŽDC a ŽSR.

ČD 971.024, Sp 1618, Odb. Chotěbuz, foto: Liška Není bez zajímavosti, že vozy určené k posilování spojů EC a Ex mezi Prahou a Žilinou, Košicemi či Bratislavou budou mimo jiné staženy z pravidelných posilových vlaků R 1582 a R 1584, kde je nahradí elektrické jednotky řady 471 CityElefant. Ve čtvrtek 30. prosince pojedou CityElefanty také na dálkových vlacích a to na R 1583 a R 1585 z Prahy do Třince. Nasazení jednotek řady 471 CityElefant na rychlících není u Českých drah novinkou, již dříve mohli cestující posoudit pohodlí této elektrické jednotky na dálkových vlacích.

Jízdní řád mimořádného vlaku R 11050 Vsetín – Praha (2. ledna 2011)
Vsetín (odj.)15.05
Valašské Meziříčí (příj.)15.20
Valašské Meziříčí (odj.)15.22
Hranice na Moravě (příj.)15.44
Hranice na Moravě (odj.)15.46
Olomouc hl.n. (příj.)16.17
Olomouc hl.n. (odj.)16.20
Zábřeh na Moravě (příj.)16.48
Zábřeh na Moravě (odj.)16.49
Česká Třebová (příj.)17.17
Česká Třebová (odj.)17.19
Pardubice hl.n. (příj.)18.05
Pardubice hl.n. (odj.)18.07
Kolín (příj.)18.34
Kolín (odj.)18.45
Praha-Libeň (příj.)19.24
Praha-Libeň (odj.)19.25
Praha hl.n. (příj.)19.31

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 29.12.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
30.12.2010 (6:32)  
Složení 11050 má být 141(!) původně určená pro SV 1306 a 6 vozů druhé třídy libovolné řady s tím, že mohou být využity vozy rovněž z 1306.
30.12.2010 (0:26)  
ReActor: Operuješ s nesmyslným číslem 13500. Bohužel mám spoustu jiný práce, než dokazovat, že 13500 je úplná blbost. Pokud to nechápeš, přečti si prosím znova moje příspěvky ve kterých mluvím o cestujích na relaci Praha - Hradec, nikoliv Praha - Lysá - Nymburk - Poděbrady - Chlumec - Hradec.

Úplně stručně: Počet cestujících na Praha - Hradec je řekl bych tak čtvrtina toho, co vyleze v Praze na Hlavním nádraží. Musíš počítat s těmito lidmi, kteří nastoupí v Hradci. A to neuvažuju to, že spousta lidí v HK přestupuje a mají snažší jet stále vlakem, než lézt do busu. Notabene, když by neměli zajištěný přípoj.

Stručně a jasně: SA na relaci Praha - Hradec významně ubírá cestující z vlaků na této relaci. Kdybychom se o tomhle bavili dřív, tak tu semestrálku z matematický statistiky dělám na tomhle tématu, abych to mohl podložit :)

Pochopitelně že vlak má kapacitu, kterou autobus z principu mít nemůže. Ale nikdo neříká, že ta kapacita je využita na 100%, to říkáš pouze svým výpočtem. A ta kapacita není příliš využita právě proto, že přišla Student Agency.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
29.12.2010 (22:51)  
J.V.: V jednom máte zčásti pravdu, výpočet mám blbě. (55*9*2) není 945 ale 990. Výsledek je tak 7,3333%


.................................SA:......................ČD:
Původně(20% obs)......./.........................2700
Poté (x% obs)...........990........................1710

1710/13500 = 12,6666% (= 20-7,3333) ... nějako mi to vyšlo

Odpověď: České Dráhy při původní obsazenosti 20% po nástupu autobusového dopravce Student Agency v absolutně nejhorším případě ztratí na své průměrné obsazenosti 7,3333%

Váš výpočet je pro 1 spoj SA na 1 spoj ČD, těch vlaků ale jezdí více (15 párů) než autobusů (9 párů). Vaším strohým výpočtem okradete sice 9 vlaků o 12,2%, jenže zbývajícím 6ti necháte jejich skutečnou neokradenou obsazenost. I přesto můžete váš strohý výpočet zprůmeryzovat:
(9*12.2)/15 = 7,32% (ochylka způsobená zaokrouhlením)

"Pozor, mluvím ne o počtu lidí, které vlak vyplivne na Hlaváku, ale kteří jedou z Hradce Králové."
mluvíme o stejných lidech, o jiných lidech jsem hovořil pouze v případě 790tky

Víte o čem se zde bavíme? Jedna hlavní výhoda vlaku = KAPACITA, kterou autobus nenahradí
29.12.2010 (22:06)  
ReActor:
Jinak ještě takový krásný příklad z praxe, jak ČD díky debilní slevové politice utíká spousta peněz:

Přibližně jednou za měsíc jedeme do Prahy v počtu 5-7 lidí. Vždy musíme použít metro či jiný druh PID. Od jisté doby čistě z finančních důvodů jezdíme autobusem SA, často v době mimo špičku, čímž Jančurovi vyplňuje prázdné místo a on nevozí vzduch, narozdíl od ČD.

A proč? Postupná degradace skupinové a zpáteční slevy momentálně znamená to, že zpáteční skupinová jízdenka vyjde člověka při našem počtu asi na 160 kč. Když jedeme busem, tak na 100 korun. A to je už docela rozdíl. Před 4 lety jsme jeli ve 12 lidech na zpáteční jízdenku, vyšlo to přesně na 100 kč. Dnes na 145 kč.

Proč ta cena tak narostla? Inflace jsou 2%, ne? Vím, že SA jezdí při ceně jízdenky 50 kč v online prodeji lehce pod cenou. Ale ani při ceně 70 kč nejsou ČD pro 6 lidí levnější. Sleva na zpáteční jízdenku 10%? Vtip.

A to celé dělá SA bez dotací. To jen tak na závěr ...
29.12.2010 (21:54)  
ReActor:
1) Já vím, že můžu nasednout na vlak do Pardubic a tam přestoupit a ono to nějak vyjde. Nicméně opakuji, že neznám nikoho, kdo by takhle běžně jezdil. Výjimečně taky takhle jedu, když není jiná možnost - typicky o půlnoci z Prahy. Všichni prostě vědí, že to jede každou hodinu a podle toho se zařídí. Odpadnutí přestupu je prostě důležitá věc.

3) Hezký výpočet, naráží ale na dost zásadní problém. Ty procenta počítáte ze 100% obsazenosti. Ta u vlaku Praha - Hradec téměř nikdy nenastává, u busů běžně. U vlaků v dopravním sedle se dosahuje obsazenosti kolika, 20%? To přeháním. Pozor, mluvím ne o počtu lidí, které vlak vyplivne na Hlaváku, ale kteří jedou z Hradce Králové.

Takže těch 7% je řeknu-li to dost diplomaticky, účelová lež vhodná pro iDnes.cz. Takový strohý výpočet: bus odveze z HK do Prahy v deset hodin ráno celých 55 lidí. Vlak z Hradce vyjede s 55 lidmi. To je o trochu víc než 7%. Uznávám, že někteří cestující SA přešli z jiných dopravců, ale jsem toho názoru, že hodně přišlo z vlaku.

R 790 - jasně, ranní rychlík. Kdyby SA mohla ráno vypravit 5 autobusů z Hradce, naplnila by to. Je to dopravní špička. Tenhle vlak taky znám, ale myslel jsem, že se tu bavíme o nějakém průměrném zatížení. Zkus si jet vlakem mimo dopravní špičku - určitě jezdíš - a kolik lidí tím pojede AŽ do Hradce případně dál?
registrovaný uživatel ReActor  mail  
29.12.2010 (20:11)  
Jiří Voseček...snad už naposledy:
1. Otevři oči a JŘ... téměř půlhodinový takt mezi Pardubicemi a Hradcem si nemusíš ani pamatovat, aby jsi zjistil, že když přijedeš do Pardubic, budeš čekat maximálně 30minut na vlak do HK. Vlaky PCE-PRAHA také použitelně zhruba v půlhodinovém taktu. V celkové cestovní době jsem samosebou s přestupem počítal.

2. OK, na druhou stranu vlaky kategorio IC/EC/SC mají také něco co do pohodlí :-) (neplatí vždy). Co Vám vadí na Pardubicích? ČD-Lounge do kterého se dostanete za 5,-?

3. Kapacita a obsazenost je problém, který řešíte již od samého začátku naší diskuze... tak s chutí do toho :

.................................SA:......................ČD:
Kapacita 1 spoje:.........55.......................450
Počet párů spojů:..........9........................15
Při obsazenosti 100%
přepraveno denně.......945cest...............13500cest.

Nyní spočítáme O Kolik procent se sníží obsazenost vlaku ČD, pokud všichni potencionální cestující pojedou autobusy SA, a ti co se tam nevlezou - pojedou vlakem ČD

945/13500 (*100)= 7%

tímto chci zpochybnit "Zřejmě vliv SA...byly skoro na 100% plné, teď to nebylo ani 50%."

V praxi je to ještě mnohem méně.

Jen pro informaci, denně se mačkám v studenty narvaném R 790 o kapacitě cca 720 míst a jeho obsazenost je nemálo nad 100% (lidé stojí). Dovolím si tvrdit, že tento vlak odveze v jednom směru (za předpokladu výměny cestujících) více lidí, než SA oběma směry ve svých midibusech oběma směry za celý den. Pokud jsou vlaky výrazně méně obsazené,tak určitě za to nemůže SA.
registrovaný uživatel M 
29.12.2010 (17:43)  
weg - no z toho "jeli jsme jako dobytci" jsem tak usoudil no:-))
29.12.2010 (17:11)  
Ty asi nejezdíš tuhle trasu, co?
1) Je snadné v hlavě nosit, že vlaky do Hradce odjíždí v X:09. Je mnohem těžší si pamatovat, že rychlíky z Pce do Hradce jezdí v taktu 2 hodiny - sudé či liché? A kdy jezdí osobní vlaky? Zkrátka návaznost na vlaky z 1.koridoru je dost nejistá, respektive je nejistý čas příjezdu
2) To už vůbec nemluvím o pohodlnosti - přímé spojení vs. přestup. Spousta lidí ve vlaku spí, je fajn spát hodinu a 40 minut, v Hradci vystoupit a jsme doma. Je nanic spát 50 minut a pak čekat na ošklivým nádraží.
3) Kapacita autobusu je 55 míst.
4) Nepletu do toho vánoční posilové spoje.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
29.12.2010 (17:05)  
PHA-HK se skutečně jezdí přes Pardubice, rozdíl je 10km(asi 12kč). Pravdou je, že rychlostí je to srovnatelné, odjezdů z HK (z Prahy) je však mnohem více než na trati přes Chlumec nad Cidlinou a i později (dříve)

I tak 9 párů busů = 900 cestujících

Kapacita autobusu je 50 míst, pro reputaci by mohl kapacitu ještě uměle snížit => vyprodáno by bylo ještě dřív ;-) (pro zvýšení kvality cestování zvětšit zavazadlový prostor)

Neplete do toho doufám posilové spoje kvůli ježíškovi?
29.12.2010 (16:20)  
ReActor: To se nevyplatí jet přes Pardubice. Jednak to je dražší, ale hlavně je nutné přestupovat. Neznám nikoho, kdo by tak standardně jezdil.

Cena jízdenky je stále 50 kč, při nákupu online z registrovaného účtu. Tak jezdí většina lidí.

SA sice teď jezdí ve 2 hodinovém taktu, ale už tam pomalu vrací občas hodinový, protože se lidé s nimi naučili jezdit. O tom, jak o dopravu "není zájem" by se asi dalo dobře diskutovat nad sérií vyprodaných spojů v osou směrech.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko