Jemnice — Trať 243 Moravské Budějovice – Jemnice by měla zaniknout. Kraj Vysočina, který na trati objednává osobní dopravu, totiž obdržel informace o malé obsazenosti těchto vlaků a nechce je proto dále objednávat. Podle posledních sčítání vlaky využije přibližně 200 cestujících denně. Tato vlaková linka by tak měla být nahrazena autobusy, které budou jezdit po souběžné silnici II/152 vedoucí z Brna přes Hrotovice, Moravské Budějovice a Jemnici do Slavonic a Nové Bystřice. Dle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) stojí údržba 12,5 milionu korun ročně, avšak provoz vynese pouze 660 tisíc korun za sedm párů osobních vlaků denně a dva páry nákladních vlaků týdně. Za těchto podmínek se tak prý nevyplatí trať dále udržovat.
Soukromý dopravce, nebo cyklostezka?
Podle náměstka hejtmana kraje Vysočina, Libora Joukla, starosté jednají o možnosti provozování dopravy soukromým dopravcem, který by současně zajišťoval údržbu tratě. Další projednávaná možnost je přebudovat těleso trati na cyklostezku. Tuto volbu by nejspíše finančně podpořil stát. Starostové chtějí trať zachovat, ale proti argumentům státu nemají pádnou odpověď. Mluvčí SŽDC Pavel Halla má ovšem námitky: „Nejde o to, že by ministerstvo od stolu rozkázalo něco rušit, trhat koleje, odstavit lidem spojení, a tak dále. Proti takovému výkladu se důrazně ohrazujeme. Je jen na krajských úřadech, jak svým obyvatelům zdůvodní případné neefektivní nakládání s veřejnými penězi. Kraje mají v ruce údaje, na základě kterých se nyní jako každý dobrý hospodář rozhodují, co má a co nemá cenu provozovat. Zatím se všichni shodli, že nemá cenu platit prázdné vlaky, které jezdí každou hodinu s milionovými náklady."
Historie trati
Trať byla slavnostně otevřena koncem roku 1896. Měří 21 km a je provozována podle předpisu D3. Počátek kilometráže je v žst. Moravské Budějovice, kterou sdílí společně s tratí 241 ze Znojma do Okříšek. Na trati leží zastávky Jackov, Dědice, Rácovice, dopravna D3 Třebelovice, zastávka Lhotice u Jemnice a poslední dopravna – Jemnice. Původně se počítalo s prodloužením až do Dačic, ale k výstavbě tohoto úseku nakonec, bohužel, nedošlo. 24. července 1996 byla tato místní dráha prohlášena Ministerstvem kultury ČR za kulturní památku.
Zdroj: ČT24
protoze z pohledu zamestnavatele:
mel by te propustit, protoze preci muzes onemocnet
a z pohledu statu:
mel by te necas nechat zastrelit, protoze muze byt nemocny a odcerpavat penize ze zdravotnictvi......
to vis chlapce to ze chodis hrat golf z tebe nadcloveka nedela
V jiných zbytečnějších případech (zdanění režijek a dalších brebend), to byly slyšet všude, tak kde jsou teď, když by mohly udělat něco užitečného?
a mnoho lidi co nejezdi vlakem casto, kdyz vidi 810(nebo reginu) tak rekne takovy autobus na kolejich!
a texty jako "dojde ropa apod"...to jsem zvedavej na co by jezdila regionova a dalsi dieslove stroje, kdyz dojde ropa....
a neberte ze auta budou stale jen na naftu a benzin...to je otazkou casu!!
Z Jemnice autobus 12:45 a potom vlak 12:56. Potom pres hodinu pauza a 14:15 vlak, 14:20 autobus.
Ironicky by se dalo rict, ze je tam superkonkurencni prostredi...
Na to, ze tady vystoupilo nekolik osob, ktere tem, kteri zruseni schvaluji, "kaze", ze o tom regionu vedi jen podle mapy, tak se velmi divim, ze tihle "mistni" neprispechaji s necim jako "vlakem do Budejovic prijede X lidi, autobusem Y lidi". Nebo Mladonovice jsou jen dva baraky s celkem peti auty, tak stejne autobus nemusi. Nebo cokoliv, cimz by ukazali, jak dalece se v tomto regionu vyznaji...
Akorat kdyz se zrusi autobus, tak se autobusova infrastruktura bude muset udrzovat i nadala, protoze ji vyuzivaji nejen autobusy a uspora bude jaksi nizsi.
A druhy duvd proc neni chytry zrusit autobus - obec Mladonovice a pripadne poruchy na trati. Autobus se z Jemnic do Budejovic dostane dvema az trema (teda z tech normalnich) zpusoby a dokonce zvladne obslouzit vsechny zastavky po ceste. Vlak v pripade problemu na infrastrukture neobslouzi nic, resp. maximalne po zavadu.
A proc zrusit zrovna tuto trat pro obzvlast tupe a zamerne slepe - protoze stat a kraj nema na to, aby platil soucasne autobus i vlak, kdyz zcela bohate staci platit jedno a nikdo neprijde k ujme. Pokud se bude rozhodovat, co zrusit, tak viz vyse.
Takze drahy koupateli, staci? Ted mi napis, proc by se mel zrusit autobus, pripadne proc provozovat oboji. Zajima mne, kdo prijde k ujme (ci kvalita zivota bude snizena), pokud tam nebude jezdit vlak. Tak nejak dlouhodobe se ti nedari uvadet argumenty, o skutecne infantilnich soukromych zpravach, kde mi hrozis pestickou ani nemluve...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.