..: Křížem krážem republikou 2010 :..

Logo Křížem krážem, foto: Mišák Česká republika — Již třetí ročník železniční cestovatelské akce Křížem krážem republikou se uskuteční na Den železnice, v sobotu 25. září 2010. Cílem akce je za 24 hodin jízdy vlakem urazit co nejvíce kilometrů, a také poznat zajímavá místa České republiky. Zúčastnit se mohou pětičlenné týmy soutěžících z řad skautů i veřejnosti. Týmy pro svoji cestu využívají víkendové síťové jízdenky SoNe+. Pořadatelem akce je skautský oddíl Krnovská Trojka. Hlavním partnerem jsou České dráhy, které poskytnou věcné ceny pro vítězné týmy a zajišťují také propagaci akce v železničních stanicích.

Křížem krážem republikou již potřetí!

Loňský ročník cestovatelské akce Křížem krážem republikou se uskutečnil v sobotu 26. září 2009. Akce se zúčastnilo celkem 47 týmů. Nejúspěšnější byl tým Motoráci z Loun, který za 24 hodin urazil 1325 km. Stříbrnou pozici obhájil tým Svatopluk z Břeclavi, na třetím místě stanuli Oustečáci z Ústí nad Labem. Šest týmů zvládlo urazit více než 1200 km, hranici 1000 km překonalo jednadvacet týmů.

Chceepteam 2, foto: Chceepteam Tým Opozdílci, foto: archiv KKR 09 Svatopluk z Břeclavi, foto: Svatopluk Skauti z Bojkovic, foto: Archiv KKR Tým RS Lidi, foto: archiv KKR 09Týmy BDs a Dračí oko, foto: JeňaOustečáci, foto: archiv KKR 09

Pravidla akce

  • Akce se koná na území České republiky. Start závodu bude v sobotu 25. září 2010 v 0.00 z libovolné železniční stanice, závod končí ve 24.00 téhož dne nejlépe ve startovní stanici (maximálně však v železniční stanici ve vzdálenosti do 50 km od startovní stanice).
  • Akce je určena pro členy skautských organizací a pro zájemce z řad veřejnosti (rodiny s dětmi, železniční nadšenci…)
  • Akce se účastní pětičlenné týmy, jejichž vedoucí dosáhl věku alespoň 18 let a za svůj tým plně odpovídá.
  • Týmy cestují na víkendovou jízdenku SoNe+ za 450 korun. Jízdenka SoNe+ platí ve všech vlacích Českých drah (ve vlacích kategorie SuperCity Pendolino nutno zakoupit místenku), a dále ve vlacích provozovaných společností Viamont. Během Dne železnice, tedy 25. září 2010, na ni může cestovat až pět osob bez ohledu na věk.
  • Každý tým musí během akce navštívit minimálně jeden památkový, kulturní či turistický objekt – může se jednat například o hrad, zámek, muzeum, rozhledna, modelové kolejiště či aquapark. Tým svoji návštěvu doloží zakoupenými vstupenkami nebo razítkem z místa.
  • Každý úsek trati můžete s plným kilometrickým ziskem využít pouze jednou. Pokud tento úsek projedete podruhé, bude se vám počítat jen 10 % z projeté vzdálenosti daného úseku. Cílem akce je projet co největší spektrum tratí České republiky, nikoliv opakované cestování z jednoho města do druhého.
  • Celou cestu je nutné důkladně dokumentovat – zapsat každý přestup, přesné časy odjezdů a příjezdů vlaků, čísla projetých tratí.

Zapojte se do největší železniční cestovatelské akce!

Křížem krážem republikou – to je 24 hodin cestování vlakem okořeněných poznáváním zajímavých míst naší vlasti, setkáními se stejně laděnými lidmi a trochou adrenalinu nejen při přestupech.

Bude letos překonán rekord 1325 km? To záleží i na vás! Svůj tým můžete přihlásit na webových stránkách akce, kde také naleznete podrobné informace o akci.


Mišák | 1.9.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.09.2010 (14:07)  
D_N: Cílem akce je projezdit co největší spektrum tratí, projet okruh - proto také je ve hře 10 % pravidlo! Jednoduše nechceme, aby některý tým celý den jezdil Ostrava - Praha - Ostrava... Ale na mysli máme skutečně TRATĚ, nikoliv koleje vedle sebe. Souběh tratí je totiž v každém železničním uzlu - Přerov, Olomouc, Česká Třebová a mnohé další... Pokud přijedete do České Třebové od Olomouce, a následně pokračujete na Brno, tak souběh neřešíte, a počítáte stále plnou kilometráž - je to jiné číslo tratě...
registrovaný uživatel JK ml. 
07.09.2010 (19:11)  
JnR: Tak tak a co teprve bud-li předmětná památka oproti plánům týmu uzavřena? Já jsem konstruoval trasu, která by rychlostním průměrem atakovala 40- kmh a těch 25 přestupů (ať už oslava dne železnice za něco stojí:-)), jak píšu níž, ale ouha mladečské jeskyně uzavřeny, rekonstrukce .... :-))))
registrovaný uživatel D_N 
07.09.2010 (15:05)  
Mišák: V Budějovicích nejde o spojku, ale o dvakrát projížděný úsek ležící na více tratích. Viz JŘ tratí 190 a 220. Pokud bude lepší příklad z Moravy, tak třeba Brno hl. n.-Brno Židenice (tratě 250,260 a 340) nebo Ostrava hl. n.-Ostrava Kunčice (tratě 321 a 323) a spousta dalších. Možná se ptám na úplnou samozřejmost a je jasné, že se tyto úseky bodují plným počtem bodů jen poprvé nezávisle na trati, po které soutěžící jede, ale třeba u trasy loňských vítězů se to tak myslím nebodovalo.
07.09.2010 (10:47)  
D_N: Přerovská spojka: pokud soutěžící pojede ráno PŘES nádraží Přerov a odpoledne zpět po spojce Prosenice-Rokytnice, započte se mu konkrétně tato spojka s PLNÝM kilometrickým ziskem (zbytek trasy ovšem už jen s 10 % ziskem). U budějovické spojky to bude (zřejmě) podobné.
registrovaný uživatel D_N 
06.09.2010 (23:35)  
Mišák: Myslím, že u otázek 1 a 2 jsem byl nepochopen. Myslel jsem, jestli když soutěžící přijede do Budějovic od Prahy a bude pokračovat na Plzeň, tak jestli se mu úsek ČB-ČB sev. zast. započte dvakrát, nebo jen 1,1 krát. Stejně v případě spojek, když někdo pojede tam vlakem, který staví v Přerově a zpátky vlakem, který jede po spojce.
registrovaný uživatel JnR 
06.09.2010 (21:49)  
- je nutné navštívit placené zajímavosti? Co přírodní zajímavosti nebo např. turistické rozhledny bez výběru vstupného (= bez výdeje vstupenek)?
registrovaný uživatel JK ml. 
06.09.2010 (18:21)  
Stejně bych ocenil speciální cenou týmy, které ujedou příkladně alespoň 900 započitatelných km a přitom přestoupí alespoň 25x nebo týmy, které stráví ve vlaku alespoň 18 hodin a průměrnou rychlost cestování srazí pod 35 km_h :-)))
Obojí se mi jeví při cestování ve skupině zvlášť s menšími dětmi daleko větší vítězství než 1200 a víc ujetých km :-)
PS: tým pracuje a nesejde se, vezmete mě (tedy již bývalého skauta) někdo z okolí ostravy s sebou ?
06.09.2010 (17:52)  
D_H: AD 3) Ano, můžete jet až do příhraničních stanic (např. Kúty, Retz, Čadca apod.; tedy tam, kde platí běžné SONE+ za 450 Kč).
06.09.2010 (17:33)  
Dnes byly spuštěny Časté dotazy: http://krnov.svazskautu.cz/KKR/pravidla/faq/. Otázky budeme postupně doplňovat.

Ad ReActor:
1, to opravdu chcete stopovat auta? ...tramvaj by byla ekologičtější, ale v rámci města přesun omezovat nebudeme...
2, viz FAQ
3, záleží na vás, někteří stráví 10 minut na výstavě modelů, někteří 4 hodiny na Pražském hradě... A co navštívit? Hrad, zámek, muzeum, výstava, rozhledna, městská věž, aquapark...
4, ano, vlak musí na startovní i v cílové stanici zastavit (v cílové stanici vystoupit nemusíte).
registrovaný uživatel vjta00  mail  
06.09.2010 (17:07)  
Nechic: nemůžeš, začíná se prostě od 00.00 do 23:59 a stanici, kterou vlak projíždí rozhodně jako nástupní stanice brána nebude ;)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko