Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
Pro zeleznici mluvi ta velkokapacitnost. Metro se taky nestavi pro 10 vagonku denne
Sim - bych to doplnil, ze i z toho nakladniho nadrazi by to uhli bylo nejak potreba odvezt:-)
honzatvs > na jednu stranu je fakt, ze v poslednich cca 10ti letech se infrastruktura na draze posunula dal, nez za predchozich mozna 30 let... ale taky je fakt, ze to schramstlo ne zrovna maly obnos penez.
Pak je tu dalsi "populisticky" otaznik, silniceXdraha... a co na to fakta? Draha bez silnice prakticky nema smysl. Lide se musi nejak dostat do vlaku, stejne tak jako malokdo chce uhli z dolu slozit na nakladnim nadrazi - mnohem radsi si ho necha dovezt az na dvur, aby ho jen lopatou nahazel do sklepa. A nakonec ani vystavba koridoru se bez silnic a gumokolove dopravy ani neuprdne... takze zastavime investice do silnic a je jasne, ze casem pujde ke dnu jak silnicni, tak zeleznicni doprava.
Pokud na to kouknu opacne, silnice bez zeleznice - s vyjimkou vylozene tezke prepravy - fungovat muze ... a na naproste vetsine uzemi nasi republiky to tak taky je. Takze muzem si tady rikat pohadky o tom, jak se bez toho obejdeme ... ja vim, jsem na zeleznicnim webu, takze se tu nenosi kritika "do vlastnich rad" - ale kdyz se na to snazim koukat s nadhledem, vychazi mi to tak.
A otazkou je v podstate jen a pouze to, co si muzem dovolit a co nas to bude stat. Pokud v soucasnosti kazdy jedinec nasi zeme "dluzi" do statniho rozpoctu cca 110 tisic korun, kolik z nas je ochotno tuto castku dat statu "aby byl na nule"? Pak by totiz bylo bez problemu na jakoukoliv stavbu... klidne VRT.
Ja to ochoten nejsem. Ja ty penize nemam a kdybych je mel, nasel bych spoustu jinych variant na jejich (pro me) lepsi vyuziti.
A co kdyby se nekdo (EU) nabidl, ze staci zaplatit pulku a on uz tu druhou pulku doplati... vzdyt to by byla preci blbost, odmitnout dar ve vysi 55 tisic!
...odpovednost prislusneho zamestnance zacina a konci na zakonnych podminkach, tedy pokud se nepletu, petinasobku jeho platu...
Ano. Tak protože se o diskutovaných nešvarech všeobecně ví, rád bych pak tedy věděl, kolik lidí už bylo takto "ohodnoceno" a případně ze svých dobře placených pozic sesazeno. Kde jsou všichni ti, co mají na svědomí předražené stavby a i třeba (když odbočím) Pandury atd?
Možná, že je to moje chyba, že mi unikly nějaké podstatné informace, nebo máte nějaké optimistické zákulisní informace, ale z toho co já vím z médií, tak Bárta prostě zařízl železnici na úkor silniční dopravy a tečka. Nejde o slevy, nejde o nic jiného. Ty chtěl, ale nedostal je ani od firem stavících dálnice (nebo jen mimimální), něco seškrtalo ŘSD, SŽDC mnohel méně (takže to třeba může znamenat že ŘSD hospodařilo hůře, když mělo rezervy...).
Prostě si při redukovaném rozpočtu rozhodl podpořit silniční dopravu za cenu naprostého zastavení investic do želznice. A tvrdě se bude šetřit i další roky, takže co se dá od něj (a asi od této celé vlády) pro železnic dá čekat jen to nejhorší. A nezůstane samozřejmě jen u infrastruktury... ČD má např. pozastaveny dluhopisy, pochybuju, že jim nakonec projdou... Možná budou podporovat liberalizaci, ale jsem zvědav, jaký bude zájem při škrcených dotacích...
Vy, koho zajímá budoucnost české železnice jako něčeho jiného než skanzenu, vzpamatujte se...
Ovsem pokud s touto technologi budu delat diry do traverzy, kam prijdou zavarit srouby a pozadovana presnost je kolem 1mm, bude tato dira podstatne drazsi, nez kdyz to budu vrtat vrtackou.
Pritom vrtane diry jsou na tohle zcela dostacujici. Konstrukce z traverz, do kterych budu diry rezat dratem bude sice podstatne drazsi, ale lepsi nebude. Nebude ani kvalitnejsi. Dokonce nebude ani presnejsi, protoze do te diry stejne budu hrabat svareckou.
Pokud budu technik a nekdo za mnou prijde s podobnym napadem, navrhnnu mu alternativni reseni, ktere na vysledny produkt nebude mit zadny vliv a on na nem usetri. Jestlize na to ale budu koukat ocima ekonoma, budu drzet hubu a drazsi technologii pouziju, pokud to bude ochoten zaplatit. Na drazsi technologii totiz trhnu vic i pri stejne procentualni marzi.
A nebo jeste jinak... ponekud absurdne: Pouzivate doma balenou vodu? Pokud ano, pouzivate ji na piti, vareni, myti nebo na splachovani zachodu? V cem by bylo pro ten zachod lepsi, kdyby byla pouzita technologie "splachovani balenou vodou" ... pro lepsi pocit pri zasedani?
I drahou technologii se da vyrobit smejd... a zrovna tak se da (samo ze ne vzdy) castokrat najit levnejsi technologie, kterou dosahneme vyhovujiciho vysledku.
Neco jineho je to u zivnostniku a asi i v dozorcich radach... ale statni sprava funguje na zamestnaneckem principu, no a dokud dozorci rady budou hlavne dalsi zpusob, jak podojit statni kasu (= kasu statniho podniku), tezko to bude lepsi.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.