..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 23      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
17.08.2010 (17:42)  
Jinak Hyde Park jsem tedy shledl a nelze mu nic vytknout. Pani ucitelce to asi nevysvetli nikdo (plus mne dostala tim, ze o platy 99% ucitelu nejde - asi proto ti absolventi fakult neuci - protoze jsou ve skolstvi moc vysoky platy)...
Mimochodem nekdy mezi 38:00 a 42:00 Barta vysvetluje to, ktere stavby (silnice vs. zeleznice) musi dostat prednost a proc. Ani tomuto vysvetleni nelze nic vytknout (nebo mozna ano, jen na tom nic divneho nevidim ja, protoze to v zasade velmi souzni s nazorem mojim).
registrovaný uživatel M 
17.08.2010 (16:47)  
S jeho hlasem (to prirovnani se Rathovi docela povedlo:) je takrka nemozne vyjadrovat se v mediich obratne:-))
17.08.2010 (14:29)  
Informace z dneška a hlavně z toho článku jsou nové a samozřejmě podstatně optimistištější a rozumněji znějící než byly doteď.
Z železnice je tam např. i elektrizace Otrokovice - Zlín, o které se psalo, že se pozastavuje ještě před razantními kroky ministra... Co mě ale šokovalo naprosto je Studénka - Mošnov..kdybych něco rušil, tak tohle...
Nevím, jestli někdo potřebuje mít nepřítele, já určitě ne, minmálně se ale p. Bárta v předchozích dnech vyjadřoval dost mediálně neobratně (a upřímně by mě zajímalo, jestli před pár dny věděl, že EU požaduje dělení dotací 50:50 - já jsem to např. nevěděl...)
registrovaný uživatel rpet  mail  
17.08.2010 (14:02)  
pustil jsem si zaznam hydepraku na CT a znova me to presvedcilo o tom, ze barta moc dobre vi, co dela. zadne doatce z eu se vracet nebudou, po soucasnem dramatickem stopnuti vseho na zeleznici by se mel pomer zasadne obratit ve prospech zeleznice a to v pristim roce. zvyseni mytneho, citlive zachazeni s poplatky za dorpavni cesty u osobni a nakladni zelezenicni dopravy... ten pan nemluvi z cesty, on je velice dobre a velice konkretne informovany. jen me mrzi, ze spousta zabednencu na zelpage si neni ochotna toto prispustit - jen proto aby meli nejakeho "nepritele". velice smutne.

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/210411058080816-hyde-park-ct24/
17.08.2010 (13:51)  
Odkaz na návrh rozpočtu SFDI, ze kterého čerpali na aktuálně.cz (mmch, ty dvě stavby, Tábor - Doubí a Veselí-Horusice skutečně zaměnili mezi sebou):
http://tinyurl.com/navrh-sfdi-2011
registrovaný uživatel M 
17.08.2010 (13:02)  
"Mýto je objektivně ze všech zemí okolo nejnižší u nás a mým zájmem je to změnit," řekl Bárta. Podle něj se zdražení dotkne i ceny dálničních známek. "Hledám ale zároveň cesty, jak ulevit českým dopravcům,"

Hle, to je presne ta snaha o to, ze "zdarma" maji dalnice/zeleznice postavene z ceskych penez slouzit predevsim ceskym uzivatelum a nikoliv tranzitu. Jen nevim, jak toho chce dosahnout. Mozna nejakou slevou na silnicni dani, u (nakladnich) vlaku netusim...
registrovaný uživatel Kakov 
17.08.2010 (12:59)  
Vážení, k tématu potřebnosti železnice/silnice...
mělibychom si uvědomit, že nezáleží pouze na holém faktu zda se obejdeme bez jednoho druhu dopravy, ale také musíme zvážit, jakou cenu za to vypuštění jednoho druhu dopravy budeme muset zaplatit.....

ono je možné i aby se železnice obešla bez silnice (alespoň v moderním slova smyslu), ale ty nevýhody, které by to přineslo, by mnohonásobně převýšily výhody,
stejně tak je otázka zda dlouhodobě je přínosné, aby se silnice obešla bez železnice.....

předpokládám, že požadavek EU dělení dotací půl/půl má rozumný a reálný základ.....

určitě to není nějaké šotoušství....
registrovaný uživatel M 
17.08.2010 (12:59)  
Libi se mi ta vyvazenost - kdyz se zastavi par staveb, tak je to zanik zeleznice a smrt a vsechno (viz prispevky na zacatku diskuse). Kdyz se zdrazi znamky a penize se presunou na zeleznici, tak je to kapicka:-))
17.08.2010 (12:58)  
ceskolipak: ono to ale má i stinné stránky, konkrétně pro osobní dopravu, čili opět něco za něco, viz
Poplatky pro nákladní vlaky jsou na české železnici jedny z nejvyšších v Evropě, pro osobní jsou nižší. "Ten nepoměr bych také rád změnil," podotkl Bárta. Nižší ceny na železnici by pak mohly přilákat část zboží z kamionů do vlaků.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
17.08.2010 (12:54)  
Že by kapička naděje?

Bárta zvažuje zdražení mýtného i dálničních známek ve prospěch drah

Peníze prý chybějí i na železnici. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni snížila poplatky za použití kolejí o pětinu, současně ale klesla i přeprava. Kvůli tomu SŽDC přišla zhruba o dvě miliardy korun v příjmech. "Miliardu jsme ušetřili vlastními opatřeními, ale druhá miliarda nám chybí," řekl šéf SŽDC Jan Komárek. Poplatky pro nákladní vlaky jsou na české železnici jedny z nejvyšších v Evropě, pro osobní jsou nižší. "Ten nepoměr bych také rád změnil," podotkl Bárta. Nižší ceny na železnici by pak mohly přilákat část zboží z kamionů do vlaků.

http://byznys.lidovky.cz/barta-zvazuje-zdrazeni-mytneho-i-dalnicnich-znamek-ve-prospech-drah-11v-/ln-doprava.asp?c=A100817_123759_ln-doprava_nev
  1 2 3 4 5 ... 23      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko