..: Do Děčína CityElefantem, již od března :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhyÚstecko/Děčínsko/Mostecko — Při podpisu smlouvy s Ústeckým krajem na 10 let se České dráhy zavázaly k dodání nových vlaků pro regionální spoje. Prvním krokem bude nasazení nových klimatizovaných dvoupatrových jednotek CityElefant na trase z Děčína přes Ústí nad Labem do Mostu. Budou zde nasazeny dvě soupravy, které budou vyjíždět o víkendech, kdy zajistí vozbu zhruba poloviny víkendových spojů. Cestující se tak mohou těšit na zlepšení kultury cestování v Ústeckém kraji; nové jednotky jsou vybaveny nejen klimatizací, ale též oddílem první třídy, háky na kola, moderními toaletami a nástupními plošinami pro cestující na vozíku. V pracovní dny zůstane klasická souprava v podobě elektrické lokomotivy řady 163 a vozů Bdt279 nebo Bt283.

Jednotky CityElefant vyjedou z Děčína do Mostu a zpět o všech sobotách a nedělích. Proč byla vybrána zrovna tato trasa? Jedná se o páteřní trať Ústeckého kraje, kde jezdí nejvíce cestujících. Poprvé se s nimi mohou cestující svézt 7. března 2010, kdy vejde v platnost první změna jízdního řádu. V Ústeckém kraji ale není CityElefant žádnou novinkou. Zajišťuje zde vozbu osobních vlaků do Roudnice nad Labem a dále do Kralup nad Vltavou a Prahy. „Důležité je, že jsou CityElefanty nízkopodlažní. To pomáhá nejen cestujícím na invalidním vozíku, ale i starším lidem, kteří nemusí zdolávat schody do vlaku, a také maminkám s kočárky i cyklistům,“ komentuje náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Víkendové nasazení CityElefantů mezi Děčínem a Mostem se vyzkoušelo už v sobotu 28. listopadu 2009, velmi se osvědčilo, a tak tu budou jezdit od první změny jízdního řádu pravidelně.

Na provoz v Ústeckém kraji požádaly dráhy o peníze z Evropského fondu; jedná se o částku zhruba 450 mil. Kč. O tom, zda České dráhy peníze získají, se rozhodne v prvním pololetí tohoto roku. Pokud bude žádost schválena, první nové vlaky by měly vyjet v roce 2012. Dopravě v Ústeckém kraji dráhy věnují celkem 2,1 mld. Kč; nakoupeno bude 7 elektrických jednotek, které budou nasazovány na trase Děčín – Ústí nad Labem – Teplice – Chomutov – Kadaň – Kadaň předměstí a Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov, přičemž by v úseku Ústí nad Labem - Teplice v Čechách měl vzniknout interval 30 minut. Zakoupena bude také jedna dieselová jednotka, druhou zakoupí kraj. Společně bude nasazována na trase Jirkov – Chomutov – Karlovy Vary.

Elektrická jednotka musí být nízkopodlažní, musí mít kapacitu nejméně 180 míst, max. rychlost 160 km/h, bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Motorová jednotka musí být také nízkopodlažní, schopna jet až 120 km/h, musí mít bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Zda ve výběrovém řízení obstojí v současnosti produkované CityElefanty a Regionovy, zahraniční vozidla nebo se objeví nová vozidla domácího průmyslu, se ukáže již tento rok. Podmínkou pro nákup nových regionálních vozidel je však získání zdrojů z EU.

Zdroj: České dráhy [1] [2], [3]


Dominik Jaroš | 5.1.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
05.01.2010 (14:12)  
JB-pravda, tam by bohatě vystačila 810, pač lidí tdy jezdí skutečně jen malá hrstka, kor o víkendu, když tam nejede skoro vůbec nikdo. to jsou ale zase kravské nápady.:-(
05.01.2010 (14:07)  
A jak náročné by bylo posunout hranici napájecích systémů do Varů či až do Chebu? I když tím by asi vzniklo více problémů než se vyřešilo...
registrovaný uživatel JB 
05.01.2010 (14:03)  
Jedná se o páteřní trať Ústeckého kraje, kde jezdí nejvíce cestujících. Ale ti se zatím vešli do tří Bdt.
05.01.2010 (13:50)  
Ty odstavce o nových vozidlech z evropských peněz jsou celkem zajímavé a jsem zvědavý, co z toho se opravdu vyplní. Ani bych se nedivil, kdyby do Litvínova pak za drahé peníze jezdil dvoupodlažní Elefant, protože byl ve VŘ zhodnocen jako "nejlepší"... Vůbec je otázka jestli se vyplatí regionální trať do Litvínova elektrifikovat (současné trolejové vedení mezi Oldřichovem a Loukou je neprovozní a napájí se jen kvůli sběratelům mědi), a jestli není lepší jezdit v motorové trakci rovnou z Ústí. Zato příslib motorového provozu do Karlových Varů je krásnou ukázkou toho, jak se to zpackalo s vytvořením styku soustav mimo stanice - kdo si má kvůli tomu pořizovat dvousystémové regionální vlaky, když by do Klášterce (zhruba hranice krajů) mohly z obou stran jezdit jednosystémové?
registrovaný uživatel greens 
05.01.2010 (13:48)  
Pokud by k tomuhle zkutecne doslo..Porad se mluvi o tratich Decin-Usti-Most,pripadne Decin-Rumburk/C.Lipa...Ale treba o tratich Usti-Vsetaty-Lysa n.L.,C.Lipa-Lovosice-Louny ani Ň..
registrovaný uživatel Kakov 
05.01.2010 (13:47)  
dieselova jednotka?? a nebylo by vyhodnjesi a lepsi natahnouot do jirkova draty a jezdit elektricky, nez jezdit Chomutov-KV dieselove??
registrovaný uživatel Kakov 
05.01.2010 (13:42)  
strejcekms, tom21: presne tak, museji cd napred poridit neco co umi jezdit na stridavy proud
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.01.2010 (13:27)  
Zvíšení komfortu určitě jo, ale v Plzni se hned tak nedočkáme-to by pro Plzeň musela existovat vhodná souprava:D.
registrovaný uživatel Tomáš Mach  mail  
05.01.2010 (13:23)  
Příjemné zlepšení komfortu na této trase.
Snad se dočkáme i v Plzni.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko