..: Do Děčína CityElefantem, již od března :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhyÚstecko/Děčínsko/Mostecko — Při podpisu smlouvy s Ústeckým krajem na 10 let se České dráhy zavázaly k dodání nových vlaků pro regionální spoje. Prvním krokem bude nasazení nových klimatizovaných dvoupatrových jednotek CityElefant na trase z Děčína přes Ústí nad Labem do Mostu. Budou zde nasazeny dvě soupravy, které budou vyjíždět o víkendech, kdy zajistí vozbu zhruba poloviny víkendových spojů. Cestující se tak mohou těšit na zlepšení kultury cestování v Ústeckém kraji; nové jednotky jsou vybaveny nejen klimatizací, ale též oddílem první třídy, háky na kola, moderními toaletami a nástupními plošinami pro cestující na vozíku. V pracovní dny zůstane klasická souprava v podobě elektrické lokomotivy řady 163 a vozů Bdt279 nebo Bt283.

Jednotky CityElefant vyjedou z Děčína do Mostu a zpět o všech sobotách a nedělích. Proč byla vybrána zrovna tato trasa? Jedná se o páteřní trať Ústeckého kraje, kde jezdí nejvíce cestujících. Poprvé se s nimi mohou cestující svézt 7. března 2010, kdy vejde v platnost první změna jízdního řádu. V Ústeckém kraji ale není CityElefant žádnou novinkou. Zajišťuje zde vozbu osobních vlaků do Roudnice nad Labem a dále do Kralup nad Vltavou a Prahy. „Důležité je, že jsou CityElefanty nízkopodlažní. To pomáhá nejen cestujícím na invalidním vozíku, ale i starším lidem, kteří nemusí zdolávat schody do vlaku, a také maminkám s kočárky i cyklistům,“ komentuje náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Víkendové nasazení CityElefantů mezi Děčínem a Mostem se vyzkoušelo už v sobotu 28. listopadu 2009, velmi se osvědčilo, a tak tu budou jezdit od první změny jízdního řádu pravidelně.

Na provoz v Ústeckém kraji požádaly dráhy o peníze z Evropského fondu; jedná se o částku zhruba 450 mil. Kč. O tom, zda České dráhy peníze získají, se rozhodne v prvním pololetí tohoto roku. Pokud bude žádost schválena, první nové vlaky by měly vyjet v roce 2012. Dopravě v Ústeckém kraji dráhy věnují celkem 2,1 mld. Kč; nakoupeno bude 7 elektrických jednotek, které budou nasazovány na trase Děčín – Ústí nad Labem – Teplice – Chomutov – Kadaň – Kadaň předměstí a Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov, přičemž by v úseku Ústí nad Labem - Teplice v Čechách měl vzniknout interval 30 minut. Zakoupena bude také jedna dieselová jednotka, druhou zakoupí kraj. Společně bude nasazována na trase Jirkov – Chomutov – Karlovy Vary.

Elektrická jednotka musí být nízkopodlažní, musí mít kapacitu nejméně 180 míst, max. rychlost 160 km/h, bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Motorová jednotka musí být také nízkopodlažní, schopna jet až 120 km/h, musí mít bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Zda ve výběrovém řízení obstojí v současnosti produkované CityElefanty a Regionovy, zahraniční vozidla nebo se objeví nová vozidla domácího průmyslu, se ukáže již tento rok. Podmínkou pro nákup nových regionálních vozidel je však získání zdrojů z EU.

Zdroj: České dráhy [1] [2], [3]


Dominik Jaroš | 5.1.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IC540  mail  
05.01.2010 (23:42)  
Ostravsko a 471: Díky za ty dary, protože 460 jsou již za zenitem dneška. Byť slouží dobře.
V plánu kraje je pro neznalé mimo jiné výstavba zastávek Havířov-nemocnice(Centrum na dohled a na druhé straně nové plánované centrum v části Prostřední Suchá na dosah, včetně obchodní zóny. Docházková vzdálenost na zastávku nově bez použití MHD pro cca 8tis. lidí.)
Ostrava-Zábřeh.(Sídliště, schooping park, dobré tramvajové napojení, atd.)
Třinec-Lyžbice(zastavení v podstatě v centru města)
Ve špičku většinou využití slona 95-100%, V sedle různě jako všude.
Počet cestujících v pořadí po Praze a Brně, tedy adekvátní rozhodnutí o nasazení nových souprav.
V kombinaci nová vozidla, optimalizace a elektrizace úseků Ova Kunčice- FM a FM- Č.Těšín, výstavbou nových zastávek v důležitých místech nemám v žádném případě obavy o počet cestujících v okolí Ovy.
Elektrizace 322 začne již letos. Teda doufám, že se nic nevys.re.
05.01.2010 (23:14)  
Jurik: elektrifikace z Ostravy do F-M se připravuje, je to pod názvem "Optimalizace trati Ostrava Kunčice - Fr.Místek - Č.Těšín vč. PEÚ a optimalizace žst. Č.Těšín", 2.část", viz např. http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?view=eia_cr&id=MSK1265 nebo http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01007Prepare.do?znackaForm=6001536803001
Vlastní F-M je součástí 1A.části: http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?view=eia_cr&id=MSK696
05.01.2010 (22:48)  
ad Zdeněk Merta:To teda jo. Když si pomyslím, že ten krám ze Škodovky stojí polovinu toho co ICE3 tak to je do nebe volající. Tady si někdo silně mastí kapsu a Siemens to nebude..
05.01.2010 (22:38)  
ježiš nešlo by už konečně koupit něco jinýho než ten předražený zastaralý elefantí krám...ach jo.Já vím Škoda, takže nešlo.
registrovaný uživatel Snickers  mail  
05.01.2010 (21:30)  
Někteří lidé jezdí do školy v neděli ( např. intráci) :-)
05.01.2010 (21:22)  
vjta00: Do školy v sobotu a v neděli? :) (Pozor, ve všední dny zůstane "klasika"!)
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
05.01.2010 (21:04)  
Cože? Z Prunéřova do Kadaně se má drátovat?
Proč mám pocit, že Českou Lípu bude elektrizace asi na dobro míjet.. Už jsem překousnul i z Klatov do Železné Rudy..
Obzvlášť, když vidím, pro jaké pěkné soupravy se v Lípě vyrábí (?)
Kéž by aspoň byla v dohledné době ta jednopodlažní 2-3 vozová elektrická jednotka ze Škodovky..
05.01.2010 (20:46)  
Ach jo. Zase vozidla, která jsou drahá a díky jednosystémovému napájení nemohou dál, než do Chomutova. Přitom v České Lípě dnes dělají jedotky Talent2 s možností napájení 25kV AC i 3kV DC, které by mohly hned jezdit z Děčína až do Chebu. Jenže Lípa asi nepatří pod Appian group, že...
registrovaný uživatel kenzo 
05.01.2010 (20:30)  
tto:Miroslav Zikmund: Kadaň-Prunéřov až Kadaň předměstí se bude již brzy drátovat,proto tam budou jezdit ešusy:-)
05.01.2010 (20:08)  
No dobrá, vzhledem k tomu, že Moravskoslezský kraj je můj druhý domov, nebudu se do toho navážet.


Zdeněk Merta- a to ještě k tomu jsou modernější a rychlejší!
stejně tak Railjet je luxusnější než Pendolino!


Nevíte někdo cenu Railjetu bez 1216?
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko