..: Vykolejení nákladního vlaku v Olomouci komplikuje dopravu :..

Vykolejené vozy, foto: zirecek Olomouc, aktualizováno 20:12 – Dnes kolem 22h se očekává zprůjezdnění obou traťových kolejí na přerovském zhlaví stanice Olomouc hl.n. Jak ŽelPage informoval tiskový mluvčí SŽDC Pavel Halla „Oprava 1. traťové koleje by měla být kolem 22h ukončena. Výhybka bude zamčena pro průjezd přímým směrem.“ Důvodem je oprava poškozeného svršku, která proběhne zítra v dopoledních hodinách. Tato oprava má opět zkapacitnit vjezd do stanice od Grygova. „V 10:24 byl obnoven provoz v 2. traťové koleji,“ potvrdil dnes dopoledne Halla. Prvním vlakem, který projel, byl v 10:25 R 705 Galán. Doprava se začíná stabilizovat — např. Ex 126 Fatra míří do Prahy s pouhými 10 minutami. Důvodem komplikací byla havárie nákladního vlaku přímo ve stanici Olomouc hl.n. v noci na pondělí 22.června 2009.

Po vykolejení nákladního vlaku OKD Doprava dnes kolem 0:40 nastal rozvrat dopravy na III. tranzitním koridoru. Dálkové vlaky mezi Prahou a Ostravou byly odkláněny přes Nezamyslice, vlaky SuperCity pak přes Břeclav a Brno. Cestující SC do Olomouce mohli přestoupit na náhradní dopravu do Olomouce ve stanici Přerov. Doprava po trati Olomouc — Nezamyslice byla zachována, ale byla ovlivněna jízdou odkloněných spojů; osobní vlaky na trati Přerov — Olomouc byly z Grygova do Olomouce nahrazeny autobusy, dálkové spoje odkloněny. Zpoždění klasických souprav dosahovalo průměrně 120–180 minut, pendolina 110 minut. Nehoda byla mnohem vážnější, než nedělní pád VVN na trať 330; ovlivnila již jízdu většiny nočních rychlíků — největší smůlu měl EN 425 Slovakia, který dorazil do Olomouce pouhých 6 minut po havárii.

Podle statistik z páté hodiny ranní zasáhla nehoda tyto noční spoje: 470 Amicus na cestě do Prahy v Nezamyslicích se 175 minutami, 441 Excelsior opustil na cestě do Košic Kojetín se 113 minutami, 440 Excelsior do Chebu opustil Ústí nad Orlicí se 150 minutami, 208 Vltava do Prahy měla v Krasíkově 122 minut, 471 Amicus opustil Břeclav a na cestu do Bratislavy si vezl 143 minut, 200 Silesia měla na odjezdu z Přerova 56 minut, 424 Slovakia opustila Přerov se 103 minutami a 209 Vltava opustila Ostravu se 102 minutami.

Těsně před devátou hodinou ranní byly na trase zpožděné spoje SuperCity 500 (97 minut v Ústí nad Orlicí), 502 (98 minut v Rohatci), dále vlaky vyšší kvality IC 518 Manažer (146 minut, Česká Třebová), Ex 141 Beskyd (133 minut, Nezamyslice), Ex 522 (155 minut, Olomouc přednádraží) či IC 530 Hutník (133 minut, Nezamyslice).

Souprava prázdných kotlových vozů na čpavek vykolejila přímo pod silničním mostem na přerovském zhlaví stanice Olomouc hl.n. Dva vozy přímo kříží obě traťové koleje do Přerova. Kolej do Nezamyslic nebyla nehodou vyřazena. Kateřina Šubová z tiskového oddělení Českých drah, která byla na místě nehody hned ráno, dodává, že ranní rychlíky Olomouc–Břeclav–Brno byly ukončeny v Přerově a cestující přepraveni osobními vlaky + autobusy. Toto řešení by mělo být použito i pro další spoje této relace. Je rychlejší, než jízda odklonem. V 6:15 měl z Brna vyjet nehodový vlak. Drážní inspekce však původně povolila odklizení pouze jednoho ze dvou vykolejených kotlových vozů. Nejoptimističtější odhady hovořily o zprovoznění jedné koleje dnes ve 13 hodin; díky usilovné práci nehodového týmu se stihlo první kolej zprovoznit o 3 hodiny dříve.

Nehodový vlak DKV Brno na cestě do Olomouce v ŽST Grygov (zde přejezd brejlovce na druhou stranu, poté nehodový vlak sunut směr Olomouc, aby na místě byl v čele nehodový jeřáb), foto: zirecek Vykolejené vozy v Olomouci, foto: zirecek Vykolejené vozy v Olomouci, foto: zirecek Vozidlo SDC Olomouc a nehodový jeřáb, foto: zirecek Nástup nehodového jeřábu, foto: zirecek Nakolejení cisteren, foto: zirecek Nakolejení cisteren, foto: zirecek První vlak po zprůjezdnění 2. traťové koleje (R705 Galán v 10:25 hod)., foto: zirecek

Podle sdělení Českých drah byla osobní doprava během výluky způsobené nehodou organizována následovně:

  • vlaky EC, IC a R z Prahy do Přerova a dále na Moravu a Slovensko jsou odkloněny přes Nezamyslice - aktuální zpoždění cca 120 až 150 minut
  • vlaky SC Pendolino jsou odkloněny přes Břeclav - očekávané zpoždění asi 90 minut
  • vlaky R Olomouc - Břeclav - Brno jsou ukončeny, resp. výchozí v Přerově
  • osobní vlaky v úseku Olomouc - Nezamyslice jsou nahrazeny autobusy
  • osobní vlaky na trati Olomouc - Přerov jsou nahrazeny autobusy v úseku Olomouc - Grygov
  • v důsledku odklonění dálkových vlaků na jednokolejnou trať Přerov - Nezamyslice - Olomouc předpokládáme zpoždění také u vlaků na tratích Ostrava - Přerov - Nezamyslice - Brno a Olomouc - Nezamyslice - Brno v řádu cca 20 min.

Dopravcem nákladního vlaku byla společnost OKD Doprava. Drážní inspekce šetří příčiny nehody. Jak uvedl tiskový mluvčí Zdeněk Neusar, zatím nebyly učiněny závěry, ale důvod může být nedodržení rychlosti 40 km při jízdě do odbočky na zhlaví, technická závada na voze nebo technická nezpůsobilost výměny. Šetření by mělo být dokončeno tento pátek.

Zdroj: Nehody a mimořádnosti ČD, České dráhy, SŽDC, Drážní inspekce ČR; foto: zirecek


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.6.2009 (20:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
22.06.2009 (18:14)  
babilon - aha, takze ja uz doma skoro byl - v 15:06. Ale pak mne Nick velice necitlive vyhnal zpet ven na dest:-)
No kazdopadne dekuji vsem, kteri s chudomyslnym ztratili cas (ale neobvykle zde mam naka ta pluska, tak vezte, ze jste obzor rozsirili vice lidem:-)
22.06.2009 (18:06)  
M: Domů to máte ještě daleko. :-)
Zpoždění se zvětší pouze v "nulté stanici" (tam, kde začíná odklonová trasa), kde se na odjezdu ke zpoždění přičte (a od pravidelného času odjezdu odečte) rovnou celý očekávaný přírůstek zpoždění. Ve Vašem příkladě by byl čas v nulté stanici 22:30, v dalších potom 22:40, 22:50, atd. Zpoždění by naskočilo rovnou o 90 minut a při plynulé jízdě by se neměnilo.
registrovaný uživatel karosa  mail  
22.06.2009 (18:03)  
M: Jenže na té odklonové trase ten vlak staví prakticky jen z dopravních důvodů(křtžování, pčedjíždění a pod.), A to zpoždění je spočítáno na tu stanici, kde se vlak vrátí na původní trasu(v tomto případě v České Třebové,respektivě v opačném směru, v Prosenicích). takže např. pinďa z Ostravy jede včas, v Hranicích se fíra dozví, že pojede kvůli Olmiku přes Břeclav. V okamžiku odjezdu(průjezdu) Prosenicemi mu naskočí zpoždění, které se rovná celkovému času, který potřebuje na projetí po odklonovů trati, tj. přes Břeclav a Brno.
registrovaný uživatel M 
22.06.2009 (17:45)  
Nick - pokusim se o priklad, abych se teda ujistil, jestli jsem uz doma:-)

Obvykla trasa: 10 kilometru a 10 minut
Objizdna trasa: 100 kilometru, pricemz je tam 10 zastavek, vzdy po 10 kilometrech.
Vysledkem je tedy vytvoreni "jizdniho radu", kde v prvni stanici ma byt vlak v case 0:01, v druhe 0:02 atd., jinymi slovy, ze co stanice, to zvetseni zpodeni o devet minut
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
22.06.2009 (17:35)  
M: Pokud jede vlak odklonem, na začátku odklonu se vytvoří odklonová trasa s "pravidelnými" časy (od těch se počítá zpoždění) tak, aby tato trasa přesně navázala na pravidelnou trasu ve stanici, kde se vlak vrací z odklonu. U pendolin se v Přerově vypočte trasa přes Břeclav tak, aby končila v Č.Třebové ve stejný čas, jako pravidelná trasa od Zábřeha. Analogicky v opačném směru. Odsledováno ve statistikách odkloněných vlaků.
22.06.2009 (17:27)  
Kobros: jenže to by musely ty lokomotivy být. ČD ani ČD Cargo jich samo nemá nazbyt, ještě aby je prodávalo soukromníkovi... A kupovat nové? U nás? :-)
Navíc další věc je ta, že hodně z těch dieselů je již remotorizovaných, takže ta spotřeba není také nijak závratná, tudíž oproti elektrické trakci zase o tolik horší není.
I když dokonce OKD-D snad nějaké 181-ky má, když tak mě vyveďte z omylu...
22.06.2009 (17:27)  
kobros) Myslím, že téma "jaké vozidla používá soukromník", "výhodnost nezávislé trakce" a "jak se platí za elektřinu spotřebovanou mašinou" do diskuse pod touto aktualitou nepatří. Ale doporučuju si přečíst na k-reportu některá vysvětlení pana Šimrala ohledně použití lokomotivy ER 2O Hercules včetně čísel. Psal to na k-reportu v diskusi o lokomotivých Siemens a také pod některými texty zde, které jsou k tématu. Jinak, elektřina se platí paušálně a diesely platí očadné pouze, pokud nesplňují emisní normy.
registrovaný uživatel karosa  mail  
22.06.2009 (17:21)  
Keltman: Četl jsi, prosím tě, ten článek celý, nebo jen nadpis. Asi to druhé, když se takhle ptáš, viď.... Ono to v tom článku je napsáno.
registrovaný uživatel kobros 
22.06.2009 (17:19)  
trosku OT: OKD snad nema, myslim, zadnou elektrickou lokomotivu. Mne osobne to prijde jako hrozne plytvani, ze ne CD Cargo dopravci jezdi pod draty s naftou. A to tedy hodne dlouhe vykony. Jsou HV nezavisle trakce jedouci pod draty nejak "malusovani" - plati neco jako "ocadne".
A jak vlastne funguje dodavka trakcni energie do dratu? Predpokladam, ze vsechny menirny patri SZDC a ze CD za uziti meniren plati SZDC a potom tedy plati dodavatelum energie za energii do menirny. Cili predpokladam, ze si muze jakykoliv dopravce take nasmlouvat u dodavatele proudu vykon, zaplatit uzti meniren SZDC a muze si vesele jezdit s elektrickou lokomotivou.
22.06.2009 (17:13)  
Pokud jsem to spravne pochopil odklon přes Břeclav znamena, ze pendolina jely přes Brno a ne pres Nezamyslice? Nebo jak?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko