Vídeň - Na konci května došlo na okraji Vídně ke kuriózní přírodní havárii, která nyní komplikuje a destabilizuje jak příměstskou dopravu ve vídeňském uzlu, tak mezinárodní vozbu vlaků EuroCity do České republiky, Polska a Německa. 28. května ve večerních hodinách uhodil blesk do stromu poblíž stanice Wien Süßenbrunn na severní dráze do Břeclavi. Ten však při svém pádu strhl vjezdové návěstidlo, dráty trakčního vedení a následný zkrat vyvolal přepětí v systému zabezpečení stanice a požár v řídicí místnosti. Škody jsou rozsáhlé a vliv na dopravu také není zanedbatelný.
Ve stanici Süßenbrunn jsou výměny ovládány ručně; mezi Wien-Stadlau, kde se v současnosti staví nový společný terminál S-Bahnu a metra, a Wien Süßenbrunn je zastaven provoz. Mezi Wien Rennweg a Wien Südbf. (Ost) je v provozu pouze linka S80, linky S7/8 jsou odřeknuty mezi stanicemi Südbf. a Floridsdorf. Na trati do Wien-Leopoldau je trať dočasně zabezpečena kontrolou volnosti pohledem. V úseku Leopoldau - Wolkersdorf je zavedena náhradní autobusová doprava; jízdní řád najdete na výlukových stránkách ÖBB. Mezinárodní vlaky nyní projíždí Vídní po Schnellbahn Stammstrecke a mimořádně zastavují na stanici Wien Praterstern (Nord). Zpoždění kvůli omezené kapacitě trati a odklonům čítá standardně přes 30 minut.
Aktualizace 18:55: ÖBB usilovně pracují na obnovení dálkového ovládání u 20 výhybek ve stanici Wien Süßenbrunn. Stanice by měla být zprovozněna 26. června. Kompletní oprava stanice zabere dle odhadů pět měsíců, než bude kompletně instalována a zprovozněna nová zabezpečovací technika.
Doplněno: Reálná opatření v příměstské dopravě pro odlehčení krizové situace zavedly ÖBB až v průběhu týdne. Po Stammstrecke nově nejezdí část vlaků S-Bahn. Některé spoje linky S9 ze směru Mödling jsou mimořádně vedeny jižní částí staveniště nového hlavního nádraží do dálkové sekce stanice Wien Südbahnhof (nástupiště 11-19), zatímco přes stanici Matzleinsdorfer Platz a do podzemního úseku od stanice Südtiroler Platz jsou přednostně vpouštěny vlaky kategorií R, REX, dálková a částečně i nákladní doprava. Informovanost cestujících bohužel i nadále zůstává poměrně nízká — mnohdy se o změně trasy vlaku dozví až těsně před přestupní stanicí, ze které musí pokračovat jiným spojem.
Netypický pohled: S-Bahn linky S9 mimořádně ve stanici Wien Südbahnhof (Bstg. 11-19) • Z tunelu příměstské dopravy za zastávkou Südtiroler Platz zatím vyjíždí nákladní vlak
Zdroj: ČD–Mimořádnosti v provozu, ÖBB–Informace z provozu, Eisenbahnfotos aus Österreich, vlastní pozorování; foto: Christoph Kasparovsky, Georgo
V Dolních Počernicích (a nejen tam pří výluce první nebo druhé koleje) na nulté zastavuje vlak u dřevěného peronu dlouhého deset metrů a otvírají se pouze první dveře na 471/971 ...
Nakonec od prosince to bude u vlaků od BV pravidlo ...
SC 17 stál hodinu v Letovicích kvůli nějakému přejetému na trati do Skalice nad Svitavou.
Ale logiku toho, proč není umožněn cestujícím výstup už při prvním průjezdu Südbahnhofu po podzemním nástupišti 21 a 22 mi není jasný. Ty 3 minuty by to snad počkalo, než by se kaštani vysypali. Ale byl to pěkný zážitek jet Pendolinem částečně po U-Bahnu, je to skoro jak jízda v Praze v metru:)
Praxe je takova, ze rakouskym pruvodcim je to uplne ukradene a cesti vystupuji/nastupuji v Breclavi.
Ale kdyz uz jsme u tech jizdenek: cestujici do Vidne muzou vyuzit hromadnou dopravu z Pratersternu na Südbhf. a Simmering pokud maji platnou jizdenku do techto stanic a nemusi si kupovat listek na metro.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.