..: Mimořádnost ve Wien Süßenbrunn dlouhodobě komplikuje provoz :..

EC 104 Sobieski odkloněný na vídeňské Stammstrecke, Nordbahnbrücke, foto: Christoph Kasparovsky Vídeň - Na konci května došlo na okraji Vídně ke kuriózní přírodní havárii, která nyní komplikuje a destabilizuje jak příměstskou dopravu ve vídeňském uzlu, tak mezinárodní vozbu vlaků EuroCity do České republiky, Polska a Německa. 28. května ve večerních hodinách uhodil blesk do stromu poblíž stanice Wien Süßenbrunn na severní dráze do Břeclavi. Ten však při svém pádu strhl vjezdové návěstidlo, dráty trakčního vedení a následný zkrat vyvolal přepětí v systému zabezpečení stanice a požár v řídicí místnosti. Škody jsou rozsáhlé a vliv na dopravu také není zanedbatelný.

Ve stanici Süßenbrunn jsou výměny ovládány ručně; mezi Wien-Stadlau, kde se v současnosti staví nový společný terminál S-Bahnu a metra, a Wien Süßenbrunn je zastaven provoz. Mezi Wien Rennweg a Wien Südbf. (Ost) je v provozu pouze linka S80, linky S7/8 jsou odřeknuty mezi stanicemi Südbf. a Floridsdorf. Na trati do Wien-Leopoldau je trať dočasně zabezpečena kontrolou volnosti pohledem. V úseku Leopoldau - Wolkersdorf je zavedena náhradní autobusová doprava; jízdní řád najdete na výlukových stránkách ÖBB. Mezinárodní vlaky nyní projíždí Vídní po Schnellbahn Stammstrecke a mimořádně zastavují na stanici Wien Praterstern (Nord). Zpoždění kvůli omezené kapacitě trati a odklonům čítá standardně přes 30 minut.

Aktualizace 18:55: ÖBB usilovně pracují na obnovení dálkového ovládání u 20 výhybek ve stanici Wien Süßenbrunn. Stanice by měla být zprovozněna 26. června. Kompletní oprava stanice zabere dle odhadů pět měsíců, než bude kompletně instalována a zprovozněna nová zabezpečovací technika.

Doplněno: Reálná opatření v příměstské dopravě pro odlehčení krizové situace zavedly ÖBB až v průběhu týdne. Po Stammstrecke nově nejezdí část vlaků S-Bahn. Některé spoje linky S9 ze směru Mödling jsou mimořádně vedeny jižní částí staveniště nového hlavního nádraží do dálkové sekce stanice Wien Südbahnhof (nástupiště 11-19), zatímco přes stanici Matzleinsdorfer Platz a do podzemního úseku od stanice Südtiroler Platz jsou přednostně vpouštěny vlaky kategorií R, REX, dálková a částečně i nákladní doprava. Informovanost cestujících bohužel i nadále zůstává poměrně nízká — mnohdy se o změně trasy vlaku dozví až těsně před přestupní stanicí, ze které musí pokračovat jiným spojem.

S-Bahn S9 (4020 ÖBB) mimořádně ve stanici Wien Südbahnhof Fbh., foto: Georgo Mimořádný odklon nákladní dopravy přes Wien-Südtiroler Platz, 5.6.2009, foto: Georgo
Netypický pohled: S-Bahn linky S9 mimořádně ve stanici Wien Südbahnhof (Bstg. 11-19) • Z tunelu příměstské dopravy za zastávkou Südtiroler Platz zatím vyjíždí nákladní vlak

Zdroj: ČD–Mimořádnosti v provozu, ÖBB–Informace z provozu, Eisenbahnfotos aus Österreich, vlastní pozorování; foto: Christoph Kasparovsky, Georgo


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 5.6.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
13.06.2009 (20:06)  
kobros : Díky, pomohl jsi mi tím odkazem.
registrovaný uživatel M 
09.06.2009 (11:37)  
Stejny (ze kdo chce vystoupit nesmi byt v poslednim vygone) je to i na nekterych (ja si teda vybavuju jednu, ale nebyl jsem na vsech:) stanicich metra v Londyne a pocitam, ze nejen tam
08.06.2009 (21:44)  
Sichr, klasická rakouská "šlamperaj".

V Dolních Počernicích (a nejen tam pří výluce první nebo druhé koleje) na nulté zastavuje vlak u dřevěného peronu dlouhého deset metrů a otvírají se pouze první dveře na 471/971 ...
08.06.2009 (19:45)  
MZ) Tady mě napadá osvědčené řešení, jak "vypustit" cestující z ICE3 na Frankfurt(Main) Flughafen Regionabf., které je v podzemí a perony kratší, než souprava, zamknout poslední vůz, a nahlásit, ať si lidi vystoupí z jiných vozů více v předu... Ale co, Rakušákovi to je ukradený. :) To spíš, ať parkujou pravidelně Wien Praterstern a Wien Meidling, to je pro lidi skoro lepší.
08.06.2009 (17:29)  
Historie se opakuje: Viz Trmice, kde otevřené dveře nákladního vozu bouchly do návěstidla a to lehlo na trolej. Releovka chytla, návěstní mistr sice hasičákem požár uhasil, ale když v měnírně postižený úsek znovu dali pod napětí, požár vzplál opět a hasičák už byl prázdný.
08.06.2009 (17:08)  
Qvído : souprava Potěmkinů je delší než délka nástupiště. Vejde se tam dvojítá 4020 dlouhá cca 140 metrů, pak pětipatrová "Lasička" s Taurusem, ale Potěmkin "bude" stát kus v tunelech. Dveřmi by se sice k peronu vešel. Nejsem si jistý, jak jsou formulovány rakouské předpisy, zda může vlak zastavit čelem za návěstidlem "dovolujícím" jízdu, tak, aby byl konec soupravy u peronu. ÖBB jsou z tohoto pohledu cestující (hlavně v Potěmkinech) ukradeni, nebudou vymýšlet nějaké výjimky z předpisů pro dva páry vlaků, jejichž souprava je delší než hrana nástupiště, u něhož má vlak zastavit. Možná kdyby tím vlakem jezdilo pravidelně cca 250 cestujících.
Nakonec od prosince to bude u vlaků od BV pravidlo ...

SC 17 stál hodinu v Letovicích kvůli nějakému přejetému na trati do Skalice nad Svitavou.
08.06.2009 (9:05)  
Qvído, asi na klacek za váma jel další S-Bahn. Na 21-22 je provoz skutečně hustý a ty EC + náklady to tam dost rozvrací, každopádně být ta šance, mohlo by to být rychlé i efektní.
07.06.2009 (23:09)  
Dnes jsem absolvoval cestu do Vídně vlakem EC 15 a zpět EC 16. Při cestě tam se jelo na Süssenbrunnu rovně a přes Wien Floridsdorf, Wien Praterstern (bez zastavení) a přes Wien Südbahnhof (Bstg. 21-22), kde se nelogicky nezastavuje se dojelo až na Wien Meidling. Zde se dalo vystoupit, čehož jsme využil. Došlo zde také s největší pravděpodobností k úvrati a najetí na Südbahnhof (Bstg. 11-19). Zpoždění cca 30 minut. Já vylezl už na Meidlingu. Cesta zpět probíhala stejným způsobem jen s tím rozdílem, že vlak byl na odjezdu 80 minut opožděn :)
Ale logiku toho, proč není umožněn cestujícím výstup už při prvním průjezdu Südbahnhofu po podzemním nástupišti 21 a 22 mi není jasný. Ty 3 minuty by to snad počkalo, než by se kaštani vysypali. Ale byl to pěkný zážitek jet Pendolinem částečně po U-Bahnu, je to skoro jak jízda v Praze v metru:)
registrovaný uživatel comar 
07.06.2009 (20:40)  
JP a MZ: o mistenka v pendolinu na Breclav-Wien jsme se tu nedavno hadali a na nicem jsme se nedohodli. Asi nema cenu s tim ted moc zacinat nanovo ;-)

Praxe je takova, ze rakouskym pruvodcim je to uplne ukradene a cesti vystupuji/nastupuji v Breclavi.

Ale kdyz uz jsme u tech jizdenek: cestujici do Vidne muzou vyuzit hromadnou dopravu z Pratersternu na Südbhf. a Simmering pokud maji platnou jizdenku do techto stanic a nemusi si kupovat listek na metro.
07.06.2009 (15:47)  
MZ) Není to tak dávno, co se tu diskutoval povinné místenkování SC i na rakouském území, takže to hovoříte o praktické zkušenosti (pak bych s vámi souhlasil) nebo o výkladu tarifu a JŘ (a to bych se hádal)?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko