..: Aktualizováno: Nové reklamní lokomotivy na českých kolejích :..

363.086 EURO, čelo, foto: RailReklam Praha – Na začátku byla "Duhová energie" — 151.001 byla první reklamní lokomotivou na českých kolejích a pamatují si ji snad všichni fandové drážní dopravy. Její dynamický a atraktivní reklamní nátěr uměl oslovit. Po ní přišla série strojů s blesky, reprezentující skupinu ČEZ; pak šestice strojů pro Poštovní spořitelnu, reprezentanti EC/IC vlaků Českých drah, ČD pro Vás/Grand Express, řetězce stánků RELAY, Českého olympijského výboru, nadace Pomozte dětem nebo spolku asociace českých zoologických zahrad. Za mnohými z těchto nátěrů stojí reklamní agentura RailReklam, která před několika dny dokončila a zanedlouho oficiálně představí hned dva nové přírůstky do rodiny reklamních strojů: lokomotivy 363.086 DKV Plzeň a 749.039 DKV Praha, které již v následujících dnech v provozu proředí relativně unifikovanou flotilu hnacích vozidel Českých drah. Kdy a kde je poprvé uvidíme?

"Čtěte týdeník EURO!"

363.086 s reklamou Poštovní spořitelny, foto: Andrew33Ať už jste čtenáři týdeníku EURO či nikoliv, nový reklamní stroj, propagující toto periodikum, nepřehlédnete. Plzeňská lokomotiva 363.086, která ještě donedávna reprezentovala barvy Poštovní spořitelny (viz. ilustrační snímek), získala v přerovském DPOV nový slušivý červený kabát s příslušnými polepy. Na návrhu se podílely agentury EuroRSCG a RailReklam, lak měla na starosti firma Konting, polepy pak instalovala samotná RailReklam. Podle plánu by měla 086 nastoupit do pravidelného turnusu toto úterý, kdy do Prahy přijede s R 636 a následně odveze R 645. Mezitím by měla být na hlavním nádraží slavnostně pokřtěna a představena veřejnosti. V provozu bychom ji měli potkávat minimálně v následujících třech letech. Představu, jak bude EURO-lokomotiva vypadat, si můžete udělat z nákresu a několika snímků.

Nákres lokomotivy 363.086 EURO, foto: RailReklam 363.086 EURO, detail bočnice, foto: RailReklam 363.086 EURO, celkový pohled, foto: RailReklam

Je to modro–žluté a nemá to pantograf…

749.039 v barvách AŽD, nákres, foto: AŽD / RailReklam Aktualizováno 15:35. Reklamním ESem výčet novinek nekončí: podle dostupných informací získá svého reklamního reprezentanta také firma AŽD. Neoficiální informace mluvily o nasazení do provozu už poslední květnovou neděli, ale svou oficiální premiéru si odbude až v následujících týdnech; dokončení polepů se plánuje v tomto týdnu. Co je ale již známo? Jak můžete vidět z nákresu, lokomotiva 749.039, kterou bychom měli potkávat zejména na březnických rychlících, ponese modrý nátěr se žlutou střechou. Jedním z prvních výkonů by měla být i jízda v čele zvláštního vlaku u příležitosti ukončení stavby "Racionalizace trati Zdice - Protivín" koncem června tohoto roku. Stejně jako EURO-lokomotiva, i sestra v barvách AŽD získala svůj nový barevný kabát na tři roky.

Poznamenejme, že volba dieselové lokomotivy pro aplikaci celoplošné reklamy je účelná a zároveň poměrně unikátní; u nás se jedná o první dieselelektrickou reklamní lokomotivu, v Evropě se také dává přednost elektrické trakci pro reklamní účely.

Zdroj: RailReklam, AŽD, ŽelPage; foto/grafika: RailReklam, Andrew33; námět: (S)keeve


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.6.2009 (15:37)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.06.2009 (16:00)  
No konečně reklama i na něco dobrého...
A vcelku i povedená :)
01.06.2009 (15:43)  
Díky AŽD si můžete prohlédnout rys budoucí reklamy po dokončení polepů. Příslušně jsem i aktualizoval text.
01.06.2009 (14:46)  
Hurááááá!
01.06.2009 (14:08)  
land: A není to tím, že nestačí jen zájem provozovatele lokomotiv, ale potřebujeme i firmu, která si ten reklamní nátěr zaplatí? A zrovna do lokomotiv ČD Cargo bych se jako objednatel dvakrát nehrnul, protože tam se může stát že se "reklama" několik hodin bude schovávat na seřaďovacím nádraží, potom profrčí s vlakem během noci, a následovat bude další postávání někde jinde, které se může v čase krize protáhnout na celé dny. Navíc osobní lokomotivy zastavují u nástupišť, kde si je v klidu prohlédnou všichni, nejen ti co čekají na vlak který vezou. Proto byla onehdy Duhovka brzy stažena z oběhu Manažera, který vozila po uvedení do reklamního nátěru - nikde to nestavělo a v zimě to jelo z velké části za tmy.
01.06.2009 (14:06)  
Presne tak, reklama na zamracene je vyborny napad! :)

I kdyz by mi samozrejme davalo vetsi smysl davat reklamu na remotorizovane brejlovce (teda kdyby CD Praze mely...)
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
01.06.2009 (13:37)  
Reklama na zamračené? Tak to sa mě líbí :)
registrovaný uživatel land 
01.06.2009 (13:25)  
Pokud se pamatuju, v časopise Dráha svého času proběhla informace, že pro reklamní stroj to znamená 2 x nový nátěr: jeden propagační, a další TAKTÉŽ na náklady inzerenta do původního stavu, v novém. Dost dobře nechápu, proč toto (samozřejmě za nižší cenu) nepodstoupily masově stroje ČD Cargo, potřebovaly by to jako sůl, a to bez ohledu na trakci. (o páře nemluvte, nebo to někoho napadne!)

P.S.:edit: a hlavně je to dávno mělo napadnout i u vagónů, potřebou si s některými loko nezadají (a kilometrický proběh na tuto roli mají) a nemuseli by se na nábřeží vysilovat úpornou a ve výsledcích úděsnou unifikací. Navrhovatel by si grafiku nátěru zacvakal sám a nový "originál" nátěr by získal ještě nějaký čas (až po uplynutí reklamní akce) k působení navíc. no chytrému napověz...
01.06.2009 (13:13)  
JP: pardon, nechal jsem se unést jedovatostí obvyklou u mnohých jiných uživatelů.
01.06.2009 (12:51)  
Voloďa Lenin) Takže stručně a bez emocí stačilo říct "důvodem je oslava dálkoviny na protivínce" no a z toho se pak samozřejmě řada 749 dá dobře implikovat. Díky za upřesnění.

Franta Plášek) Ego? To s tím nemá nic společného. Za relevantní informace bych bral prohlášení ČD, RailReklam a AŽD, kdy hlavně poslední by k tomu měl říct své. A právě jejich vyjádření jsme nedostali, a proto jen tato stručná zmínka, bez fotek.

Ostatně fotky - žádnou kvalitní jsem ještě neviděl, bohužel.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko