Praha – Na začátku byla "Duhová energie" — 151.001 byla první reklamní lokomotivou na českých kolejích a pamatují si ji snad všichni fandové drážní dopravy. Její dynamický a atraktivní reklamní nátěr uměl oslovit. Po ní přišla série strojů s blesky, reprezentující skupinu ČEZ; pak šestice strojů pro Poštovní spořitelnu, reprezentanti EC/IC vlaků Českých drah, ČD pro Vás/Grand Express, řetězce stánků RELAY, Českého olympijského výboru, nadace Pomozte dětem nebo spolku asociace českých zoologických zahrad. Za mnohými z těchto nátěrů stojí reklamní agentura RailReklam, která před několika dny dokončila a zanedlouho oficiálně představí hned dva nové přírůstky do rodiny reklamních strojů: lokomotivy 363.086 DKV Plzeň a 749.039 DKV Praha, které již v následujících dnech v provozu proředí relativně unifikovanou flotilu hnacích vozidel Českých drah. Kdy a kde je poprvé uvidíme?
"Čtěte týdeník EURO!"
Ať už jste čtenáři týdeníku EURO či nikoliv, nový reklamní stroj, propagující toto periodikum, nepřehlédnete. Plzeňská lokomotiva 363.086, která ještě donedávna reprezentovala barvy Poštovní spořitelny (viz. ilustrační snímek), získala v přerovském DPOV nový slušivý červený kabát s příslušnými polepy. Na návrhu se podílely agentury EuroRSCG a RailReklam, lak měla na starosti firma Konting, polepy pak instalovala samotná RailReklam. Podle plánu by měla 086 nastoupit do pravidelného turnusu toto úterý, kdy do Prahy přijede s R 636 a následně odveze R 645. Mezitím by měla být na hlavním nádraží slavnostně pokřtěna a představena veřejnosti. V provozu bychom ji měli potkávat minimálně v následujících třech letech. Představu, jak bude EURO-lokomotiva vypadat, si můžete udělat z nákresu a několika snímků.
Je to modro–žluté a nemá to pantograf…
Aktualizováno 15:35. Reklamním ESem výčet novinek nekončí: podle dostupných informací získá svého reklamního reprezentanta také firma AŽD. Neoficiální informace mluvily o nasazení do provozu už poslední květnovou neděli, ale svou oficiální premiéru si odbude až v následujících týdnech; dokončení polepů se plánuje v tomto týdnu. Co je ale již známo? Jak můžete vidět z nákresu, lokomotiva 749.039, kterou bychom měli potkávat zejména na březnických rychlících, ponese modrý nátěr se žlutou střechou. Jedním z prvních výkonů by měla být i jízda v čele zvláštního vlaku u příležitosti ukončení stavby "Racionalizace trati Zdice - Protivín" koncem června tohoto roku. Stejně jako EURO-lokomotiva, i sestra v barvách AŽD získala svůj nový barevný kabát na tři roky.
Poznamenejme, že volba dieselové lokomotivy pro aplikaci celoplošné reklamy je účelná a zároveň poměrně unikátní; u nás se jedná o první dieselelektrickou reklamní lokomotivu, v Evropě se také dává přednost elektrické trakci pro reklamní účely.
Zdroj: RailReklam, AŽD, ŽelPage; foto/grafika: RailReklam, Andrew33; námět: (S)keeve
A vcelku i povedená :)
I kdyz by mi samozrejme davalo vetsi smysl davat reklamu na remotorizovane brejlovce (teda kdyby CD Praze mely...)
P.S.:edit: a hlavně je to dávno mělo napadnout i u vagónů, potřebou si s některými loko nezadají (a kilometrický proběh na tuto roli mají) a nemuseli by se na nábřeží vysilovat úpornou a ve výsledcích úděsnou unifikací. Navrhovatel by si grafiku nátěru zacvakal sám a nový "originál" nátěr by získal ještě nějaký čas (až po uplynutí reklamní akce) k působení navíc. no chytrému napověz...
Franta Plášek) Ego? To s tím nemá nic společného. Za relevantní informace bych bral prohlášení ČD, RailReklam a AŽD, kdy hlavně poslední by k tomu měl říct své. A právě jejich vyjádření jsme nedostali, a proto jen tato stručná zmínka, bez fotek.
Ostatně fotky - žádnou kvalitní jsem ještě neviděl, bohužel.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.