..: Aktualizováno: Nové reklamní lokomotivy na českých kolejích :..

363.086 EURO, čelo, foto: RailReklam Praha – Na začátku byla "Duhová energie" — 151.001 byla první reklamní lokomotivou na českých kolejích a pamatují si ji snad všichni fandové drážní dopravy. Její dynamický a atraktivní reklamní nátěr uměl oslovit. Po ní přišla série strojů s blesky, reprezentující skupinu ČEZ; pak šestice strojů pro Poštovní spořitelnu, reprezentanti EC/IC vlaků Českých drah, ČD pro Vás/Grand Express, řetězce stánků RELAY, Českého olympijského výboru, nadace Pomozte dětem nebo spolku asociace českých zoologických zahrad. Za mnohými z těchto nátěrů stojí reklamní agentura RailReklam, která před několika dny dokončila a zanedlouho oficiálně představí hned dva nové přírůstky do rodiny reklamních strojů: lokomotivy 363.086 DKV Plzeň a 749.039 DKV Praha, které již v následujících dnech v provozu proředí relativně unifikovanou flotilu hnacích vozidel Českých drah. Kdy a kde je poprvé uvidíme?

"Čtěte týdeník EURO!"

363.086 s reklamou Poštovní spořitelny, foto: Andrew33Ať už jste čtenáři týdeníku EURO či nikoliv, nový reklamní stroj, propagující toto periodikum, nepřehlédnete. Plzeňská lokomotiva 363.086, která ještě donedávna reprezentovala barvy Poštovní spořitelny (viz. ilustrační snímek), získala v přerovském DPOV nový slušivý červený kabát s příslušnými polepy. Na návrhu se podílely agentury EuroRSCG a RailReklam, lak měla na starosti firma Konting, polepy pak instalovala samotná RailReklam. Podle plánu by měla 086 nastoupit do pravidelného turnusu toto úterý, kdy do Prahy přijede s R 636 a následně odveze R 645. Mezitím by měla být na hlavním nádraží slavnostně pokřtěna a představena veřejnosti. V provozu bychom ji měli potkávat minimálně v následujících třech letech. Představu, jak bude EURO-lokomotiva vypadat, si můžete udělat z nákresu a několika snímků.

Nákres lokomotivy 363.086 EURO, foto: RailReklam 363.086 EURO, detail bočnice, foto: RailReklam 363.086 EURO, celkový pohled, foto: RailReklam

Je to modro–žluté a nemá to pantograf…

749.039 v barvách AŽD, nákres, foto: AŽD / RailReklam Aktualizováno 15:35. Reklamním ESem výčet novinek nekončí: podle dostupných informací získá svého reklamního reprezentanta také firma AŽD. Neoficiální informace mluvily o nasazení do provozu už poslední květnovou neděli, ale svou oficiální premiéru si odbude až v následujících týdnech; dokončení polepů se plánuje v tomto týdnu. Co je ale již známo? Jak můžete vidět z nákresu, lokomotiva 749.039, kterou bychom měli potkávat zejména na březnických rychlících, ponese modrý nátěr se žlutou střechou. Jedním z prvních výkonů by měla být i jízda v čele zvláštního vlaku u příležitosti ukončení stavby "Racionalizace trati Zdice - Protivín" koncem června tohoto roku. Stejně jako EURO-lokomotiva, i sestra v barvách AŽD získala svůj nový barevný kabát na tři roky.

Poznamenejme, že volba dieselové lokomotivy pro aplikaci celoplošné reklamy je účelná a zároveň poměrně unikátní; u nás se jedná o první dieselelektrickou reklamní lokomotivu, v Evropě se také dává přednost elektrické trakci pro reklamní účely.

Zdroj: RailReklam, AŽD, ŽelPage; foto/grafika: RailReklam, Andrew33; námět: (S)keeve


Josef Petrák Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.6.2009 (15:37)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage Payus  mail  
03.06.2009 (19:29)  
Prirustek je prece jen jeden, kdyz meli potrebu jinou reklamku prestrikat...je tolik opryskanych es a oni nalici neopryskane :-/
Registered user Dusanh 
03.06.2009 (12:36)  
Ad MZ: Vaše poznámka v sobě skrývá jeden nedostatek. Píšete "365krát tisíc Kč..." a dále srovnáváte s billboardem.

- Billboard je na rozdíl od lokomotivy vidět po celý den, kdy je světlo, ty osvětlené pak skutečně celých 24 hodin. Billboard je umístěn tam, kde je předpoklad, že okolo něj projde dostatek potenciálních zákazníků, což u bardoty plazící se přes Ramzovou není zas tak úplně splněno
- platit by měl zákazník (teoreticky) jenom za čas, kdy je lokomotiva "na veřejnosti". Nikoli během údržby v depu apod.
- úvaha o rozdělení příjmů za reklamu ve prospěch depa by znamenala, že nějaké okrajové depo (třeba Třebová) by dostávalo výrazně méně peněz zreklamy, neboť potenciál třebovských lokomotiv na nesení reklamy je s ohledem na výše popsané výrazně nižší, než třeba u lokomotiv pražských. Souhladsím ale, že by příjem za reklamu na vozidlech měl být přesměrován jinak, než je tomu dnes.

No a snad úvaha na závěr nad tatrankami Opavia - přestože je mám rád, asi bych neměl z Tatranek tak úžasných pocit, kdyby mi jejich grafické ztvárnění dovezla při brzdění neuvěřitelně skřípající jednotka ř. 560 anebo šrotoidní žabotlam... Jak se říká: navrh huj, vespod fuj.
02.06.2009 (19:51)  
Reklama na kolejových vozidlech Českých drah – to je na rozsáhlé slohové cvičení. Z hlediska negativního by se na tohle téma dala napsat velice kvalitní a moc smutná diplomka.

Za nepříznivé finanční situace firmy, jejíž vozidla nejsou v ideálním stavu, protože není dostatek finančních prostředků na údržbu, by bylo žádoucí co nejvíce využívat vozidlových skříní pro reklamní účely. Je to jedna z možností, jak získat potřebné finanční prostředky. Mimo jiné i „ušetřit" při celoplošné reklamě při dílenské opravě spojené s obnovou nátěru vozidla.
Alespoň v normálně fungující firmě, přesněji řečeno ve firmě s „normálním" myšlením. Jenže bohužel ne ČD. Kolejová vozidla ČD jsou totiž majetkem firmy, takže finanční prostředky získané „reklamní činností" na skříních kolejových vozidel jdou na „globální" účet firmy, z něhož se hradí všechny firemní výdaje. To sice není v rozporu s „globálním" hospodařením firmy, ale - s ohledem na reálnou skutečnost drobet postavené na hlavu.
DKV mající příslušné vozidlo v inventárním stavu a nesoucí odpovědnost za jeho technický stav nedostane nic nebo velice málo, ačkoli by to mělo být naopak. DKV by mělo po odečtení provize pro zprostředkovatele reklamy, tedy zpravidla dceřinnou společnost Railreklam - řekněme v přiměřené výši 5 % - dostat všechno, protože by tak získalo potřebné finanční prostředky na údržbu vozidel. Není potřeba z reklamy sanovat chybějící finanční prostředky na mzdy nebo na řadu celkem zbytečných výdajů ...
Před nějakými 12 lety jsem na tento problém upozorňoval náměstka ministra dopravy, člena tehdejší správní rady ČD, s nímž jsem měl korektní vztahy, resp. nebyl problém se k němu dostat. Nicméně poměrně „pozoruhodný" vztah k reklamě na kolejových vozidlech se nepodařilo změnit.

Přitom cena za reklamu nemusí být nijak velká. Tisíc korun za den na motorové nebo elektrické lokomotivě není přehnaný požadavek, samozřejmě že smlouva by musela být uzavřena - řekněme na čtyřleté období (zpravidla době mezi dvěma dílenskými opravami), s tím, že zadavatel reklamy zaplatí celou částku předem a ponese náklady jednak na zhotovení reklamního nátěru, jednak po skončení reklamního období na uvedení lokomotivy do „standardního nátěru". 365 tisíc za rok jsou zhruba náklady na tři až čtyři celoplošné inzeráty ve velkém deníku.
Plocha lokomotivní skříně má kolem 60 metrů čtverečních, což je výrazně více než plocha různých billboardů, které jsou v přepočtu na plochu dražší.
S několikaletým odstupem by mohla být denní sazba vyšší.
U vozidel „rodiny 810" cena v porovnání s lokomotivami přiměřeně nižší.
Jednotná cena za reklamu na témže typu vozidla je nezbytná proto, aby si jednotlivá depa nekonkurovala nižšími cenovými nabídkami, resp. aby do toho nemohl nějak zasahovat Railreklam.
Ucelené soupravy elektrických jednotek si dovedu představit s jednotnou reklamou na všech vozech, případně může být reklama roztažena na všechna vozidla. Dovedu si představit elektrickou jednotku „Tatranky Opavia" , která na každém vozidle propaguje jiný druh Tatranek ...

Plně souhlasím s tím, že výrok tiskového mluvčího

„Všechny moderní firmy dbají na to, aby měly jasný korporátní vzhled. Podívejte se na letecké dopravce, bankovní pobočky, čerpací stanice nebo řetězce restaurací. Většinu z nich poznáte na první pohled už na dálku. Vlaky Českých drah musí být také jasně identifikovatelné."
je ve vztahu k ČD absurdní.

Vlaky ČD jsou jasně identifikovatelné - jednak výrazným a nezaměnitelným firemním logem na čele lokomotivy nebo motorového vozu, jednak na bočnicích vozové skříně. Jenže tahle firemní výraznost a jednoduchá indentifikovatelnost vlaků Českých drah a.s. jaksi neladí s teoriemi „Public Relations" a finančním pouštěním žilou ve prospěch reklamních agentur, vcelku nic převratného nenabízejících.
Mimo jiné nejde jen o to, v jakém barevném provedení budou jezdit kolejová vozidla. Ten jednotný korporální vzhled se totiž týká i služebních vozidel používaných pracovníky vrcholového vedení, počínaje vozidlem generálního ředitele. Tím by se mělo začít ...
02.06.2009 (16:58)  
363.086 jede z Prahy až na přípřeži R 647 (před vlakovou 363.117).
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=290256.jpg
02.06.2009 (15:11)  
TTtrain:
Budějce čekání na Os 8043, Nemanice chvilku proti Easům, Zámostí osobák, Chotýčany jihlavskej rychlík, Veselí odpočítávanej školní vejlet, Soběslav ještě větší, Sezimák mimořádný zastavení a výstup snad 200 lidí (opět s počítáním).
Jinak by to bylo skoro včas...
02.06.2009 (14:21)  
363.086 Euro dnes vezla 1831/1830/8259/8260 a teď jede lokomotivně jako 1.nsl 642 z Benešova do Prahy (ve 14:15 Strančicemi) asi pro ten avizovaný R 645 (Praha odj. 15:14).
Blesková fotka se mi jaksi nepovedla, ale jako doklad postačí: http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=290183.jpg
02.06.2009 (12:04)  
Nové reklamní lokomotivy... Škoda, že nové jsou jen reklamy.
Registered user bazala68  mail  
02.06.2009 (10:21)  
Já předně vítám, že pro reklamní účely poslouží i něco jiného než banán nebo pershing. I barča si zaslouží trochu zviditelnit.
Registered user TTtrain  mail  
02.06.2009 (10:05)  
JP: stane se vím, ale když ono bylo zrovna tak krásně...
02.06.2009 (9:46)  
TTtrain) To se stává. Prostě ho mohli dát na jiný turnus. Včera jela z Plzně, viz
http://twitter.com/FilipStajner/status/1994355133
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2014 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko