..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
17.05.2009 (20:50)  
Já jsem zažil mimořádnost (když jsem byl ve vlaku) jen jednu a to odklon od Chocně do Kolína přes Hradec Kr. a vlakvedoucí/průvodčí vlak prošel a tuto mimořádnost řádně oznámil :).
registrovaný uživatel M 
17.05.2009 (10:30)  
Pokud jsou sotousky na konci vlaku, tak by v polovine pripadu meli byt informovani jako prvni...
registrovaný uživatel Tom  mail  
17.05.2009 (9:09)  
Vy si myslíte, že ten průvodčí, když má třeba 5 vozů, tak stihne být u každého cestujícího do 5 minut.Jo stíhal by to kdyby jenom otevřel kupé, řekl co je a šel dále.Jenom lidi se pak ptají, chvíli nadávají, ptají se jak to bude když pojedou nazpět a nakonec ještě chtějí vědět přípoje,takže v jednom voze se klidně zdržíte 5 minut a možná více, hlavně než vysvětlíte starším lidem co se děje.A když to veme od předu a většina šotoušků jezdí vzadu, nepředpokládám, že se tlačí uprostřed vlaku, tak to je jasné, že k němu dorazí až po 20 minutách a to už se třeba zase jede.
Když příště budete mimořádně dlouho stát, tak skuste si projít vlak, jestli ho nepotkáte a pak klidně nadávejte.
registrovaný uživatel messah 
15.05.2009 (20:03)  
já si pamatuju, jak jednou přišel průvodčí, když jsme tak dvacet minut stáli ve valticích s tím, že předchozí vlak srazil na přejezdu auto. jindy celkem často přišli, a řekli že bude náhradní doprava a ještě mám pocit že ještě jednou takhle něco oznamovali.
jinak si pamatuju případ, kdy jsme stáli hodinu a půl v bořím lese, tehdy k tomu průvodčí něco řekl, ale jen že je nějaký průšvih, ale ne jak dlouho to asi bude trvat, což když má člověk zrovna zažívací potíže a nechce použít záchod, když vlak stojí ve stanici, není nic příjemného.
jinak si za čtyři roky denního dojíždění do školy zrovna na průvodčí moc stěžovat nemůžu.
jinak i výpravčí nebo pokladní v Mikulově občas informovla o zpoždění a podobně, a pokladní jsou vždycky ochotné když příjdu s požadavkem, že chci studentskou šalinkartu po brně... takže pokud člověk chce, příjemný bude, ale kdo nechce, asi si s tím nebude dělat hlavu nikdy...
registrovaný uživatel M 
15.05.2009 (18:45)  
Rybizku, je to 4:1, to uz neni smula, to je proste obvykly jev...
Rict necemu takovymu smula je totiz stejny jako postavit si na stojany 245 a pak rict "smula", neskocil jsem to:-))
15.05.2009 (16:17)  
no ja žažil asi 3x že sme zastavili nekde na trati a ani jednou žadnej štíplístek nepřišel, vlastně se žadnej ani neukazal ale asi sem mel narozdil od p.Kovarika smulu.
registrovaný uživatel Kakov 
15.05.2009 (16:14)  
m: ale vy mate neustale narazky typu vul, lhar, dite stesteny.. atd.
chybu delam, ze jsem porusil sve zasady a bavim se s vami (konkretne s M)

mohu jen zopakovat, ze klidne odprisahnu u soudu, ze jsem to zazil! a na tom nic nezmeni fakt, ani jestli jsem proti proudu, ani vase reci
registrovaný uživatel M 
15.05.2009 (14:44)  
Herr M? Totez rikaji i Herren Chikatetsujin, DJ, tenzor. A spolecne jizdy to vazne nebyly. Ten jedinej proti proudu jsi tu spis ty...
registrovaný uživatel Kakov 
15.05.2009 (13:20)  
at si Herr M rika co chce ja jsem to skutecne zazil, a dokonce 6 krat
registrovaný uživatel M 
15.05.2009 (13:12)  
Neverim! Dalsi smolar?
Jeste by bylo supr, kdybys mel casovou platnost a pruvodci by zacal, ze ti vyprsela:-))
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko