Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.
Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.
Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.
Zdroj: iDnes.cz
Když příště budete mimořádně dlouho stát, tak skuste si projít vlak, jestli ho nepotkáte a pak klidně nadávejte.
jinak si pamatuju případ, kdy jsme stáli hodinu a půl v bořím lese, tehdy k tomu průvodčí něco řekl, ale jen že je nějaký průšvih, ale ne jak dlouho to asi bude trvat, což když má člověk zrovna zažívací potíže a nechce použít záchod, když vlak stojí ve stanici, není nic příjemného.
jinak si za čtyři roky denního dojíždění do školy zrovna na průvodčí moc stěžovat nemůžu.
jinak i výpravčí nebo pokladní v Mikulově občas informovla o zpoždění a podobně, a pokladní jsou vždycky ochotné když příjdu s požadavkem, že chci studentskou šalinkartu po brně... takže pokud člověk chce, příjemný bude, ale kdo nechce, asi si s tím nebude dělat hlavu nikdy...
Rict necemu takovymu smula je totiz stejny jako postavit si na stojany 245 a pak rict "smula", neskocil jsem to:-))
chybu delam, ze jsem porusil sve zasady a bavim se s vami (konkretne s M)
mohu jen zopakovat, ze klidne odprisahnu u soudu, ze jsem to zazil! a na tom nic nezmeni fakt, ani jestli jsem proti proudu, ani vase reci
Jeste by bylo supr, kdybys mel casovou platnost a pruvodci by zacal, ze ti vyprsela:-))
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.