..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
14.05.2009 (9:40)  
jonas - takze kdyz prijdu na nadrazi a zeptam se, at mi daji seznam vlaku, na kterych jezdi Bmz a ve kterych vagonech jsou zasuvky a at mi vyjedou prumerna zpozdeni za posledni dobu, tak mi to vsechno daji?
Kamarade problem je v necem jinem - zakaznik se nema ptat, zakaznikovi se veci rikaji bez ptani. Ale tohle asi nepochopis...

KK - muzes si koupit listek Ostrava-Brno. Je pochopitelny krok soukromeho dopravce, ze si nechce zaplnit celej autobus lidma Ostrava-Frydek a potom z Frydku do Brna jet prazdnej (CSAD to drive v JR rikalo zhruba takto: prednost maji cestujici do vzdalenejsich zastavek). Kazdopadne listek koupit LZE (ale poradne drahej), Brno-Znojmo koupit NELZE.
registrovaný uživatel Kakov 
14.05.2009 (7:44)  
M: (dodatecna odpoved-byl jsem mimo PC) na trasu Brno-Znojmo listek dopredu nekoupite to je pravda (pro poznamku CSAD tam uz nejezdi hodne dloluho)
ale na vsech trasach kde jezdi SA (a i mnoho dalsich) si ten listek dopredu koupite,
apropo SA prodava pres net listky z Ostravy do Frýdku-Místku???
13.05.2009 (23:50)  
M: člověk nemusí vědět, ale nesmí se bát zeptat. Situace na většině pokladen ČD je už kupodivu taková, že vám sami často nabídnou výhodnější tarif, než o kterej se snažíte požádat. A pak jsou informace třeba i na webu, stačí číst a můžete taky "vědět". To vaše dělení mi přijde nesmyslný .. nepotkal jsem zatim nikoho, kdo by tyhle informace tutlal. Jinak to, že se podmínky můžou měnit, má ve small printu snad každá slevová karta, kterou jsem měl to potěšení držet. Stejně jako vyhlašovaný úrokový sazby, ceny kilowatthodiny, i ceny rohlíků .. jediný co vám můžou garantovat je to, že to bude i nadále o fous výhodnější než "za obyčejné".
13.05.2009 (23:19)  
Mám k tomuhle všemu asi jednu jedinou poznámku. Proboha, jen ať to nedopadne jak v Polsku. Co vlak, to jiné tarifní podmínky. Chcili jet z bodu A do bodu B, a čirou náhodou tam nejede vlak přímo, musím studovat jak magor, jestli se mi náhodou do cesty nepřiplete rychlík PKP-IC, TLK, IC, EC, jestli naopak nepojedu nějakým vlakem ve vlastnictví vojvodství apod. Do toho povinné místenky s různou cenou, různé příplatky a jiné chuťovky. Když to nastuduju, nasednu, chytnu zpoždění a jsem totálně v .... píp.
Proboha lidi jen to ne a bohužel pokud se do toho namíchá Jančura, dopadne to absolutně stejně. Viz autobusovka, to je děs a hrůza.
ČD nejsou svatý, to ani náhodou, ale Jančura by v tom mohl udělat brutálnější bordel, než je teď.
registrovaný uživatel M 
13.05.2009 (19:55)  
Jsou tam v podstate dva pohledy:
1. cestujici ("ja") - je to skvele, at nikdo nic nevi, aspon bude min lidi a vic mista pro mne
2. cestujici (jako zastupce cestujicich a "sledovatel" efektivity statnich dotaci) - je to hruza
registrovaný uživatel Sim 
13.05.2009 (16:57)  
M > v tom pripade naprosty souhlas
registrovaný uživatel M 
13.05.2009 (15:03)  
Sim - ano, s tim souhlasim. Proto jsem tam psal tu poznamku, ze "clovek musi vedet". Netvrdim, ze by to spravne melo byt tak, ze clovek by mel byt informovan, resp. neco ve smysl garance kvality...
registrovaný uživatel Sim 
13.05.2009 (11:43)  
Stana-balon > obavam se, ze je to klidne mozne. Stejne jako je mozne, ze CD lakaly lidi na InKartu pomoci faktu, ze je na ni 50% sleva na vsechny CD mistenky vcetne Pendolina. A ejhle, ctvrt roku po jejim porizeni zjistuji, ze na prakticky vsechny SC spoje, ktere jsou mi k necemu platne, prestava platit. Co s tim? Nic. Neexistuje zaruka, ze to, co si kupujes ted, budou garantovat po celou dobu platnosti. Zaroven neni moznost v pripade, ze by se podminky zmenily, z toho vycouvat a inkasovat zpatky aspon cast penez.

Ano, u me se jedna o rady stovek korun, u tebe o desetitisice. Ale princip je stejny.

Na stranu druhou - pokud by mavnutim kouzelneho proutku zacalo fungovat konkurencni prostredi, pocitam, ze by CD musely znacne zjednodusit system jizdneho, protoze by bylo mozne jet s nekym jinym. Po stejnych kolejich, po stejne trati. A za podobne penize (nebo) s lepsim komfortem. S prehlednejsim cenikem, kdy behem minuty vim, kolik me to bude stat.
registrovaný uživatel Sim 
13.05.2009 (11:32)  
M > jenze to je podle me jedna z veci, co lidi vytaci a odrazuje (aspon u me to tak pusobi dokonale). Bylo to tu uz probirano mnohokrat, takze jen pripomenu, ze dokud nebude stanoven a dodrzovan rozdil mezi R a EC, nezbyva cestujicimu, ktery se chce pohodlne svezt, nez se starat o to, jestli zrovna jeho EC je prave nebo leve.

Shodou okolnosti se ted take resi nasazeni Elefanta na Olsi. Pres vsechna negativa, ktera to prinasi je to jednoznacne pozitivni krok, ovsem v pripade, ze mam predem koupenou mistenku na soubezne jedouci levy EC, kde se budu oproti predpokladum mackat v osmikupe (a je jedno jestli B nebo Bc) budu se opravnene citit podveden. Priplatil sem si za neco, co dodrzeno nebylo. Narok na vraceni aspon priplatku zadny.

Nekdo muze argumentovat tim, ze SA ma v regulich take zminku o tom, ze v pripade problemu muze nasadit jine nez vlastni zlute autobusy. Ano, ma to tam. Ale ani jednou jsem jejich nasazeni nezazil ani nevidel. Verim tomu, ze delaji maximum pro to, aby to totiz delat nemuseli - noviny by se toho chytly jak moucha na mucholapku a o takovouhle reklamu nikdo v konkurencnim prostredi nestoji.

Me tak napadlo... ciste teoreticky ... pokud by SA zacalo jezdit Praha - Ostrava (nebo na jakekoliv jine trase, ale tady by to bylo asi znat nejvic)... budou mit svoji vlastni tridu spoje, nebo je nasadi na soucasne kategorie R / IC / EC? Nemohlo by to pak zvysit tlak na dodrzovani standardu kategorii u CD?
registrovaný uživatel Stana-balon  mail  
13.05.2009 (11:20)  
Musím alespoň něco napsat. Mám in-gold na tři roky. Zakoupenou před měsícem za 63 tisíc korun. Dobře, mám ji a budu na ni jezdit po celé ČR. Ale touto zprávou jsem se zhrozil. Tak jako já dám takové hříšné peníze za jízdenku pro celou síť a zanedlouho zjistím, že na ni leda kde nebudu moct jezdit? Chápu to dobře? V tom případě jsou ČD pěkní ftáci. Hlavě že na in-gold garantují stálou cenu (bez doplatku rozdílu při zdražení v průběhu platnosti) a nazývají ji "exkluzivní roční síťová jízdenka".... Proboha a navíc nejde na ni pořídit návratek.... Tož kurňa kde žijeme? Ano nadávám a přitom nevim, jestli in-gold třeba bude platit aj u soukromníků, ale někdo moje obavy určitě pochopí. Pokud se nedomluví ČD a soukromý subjekt o vzájemném uznávání jízdenek, tak to bude fakt na houby. Kdyby to bylo pár tisíc. Ale ono je to 63! Ach bože:-(
  1 2 3 4 5 6 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko