..: Ukrajina kupuje dvě dvoupodlažní jednotky od Škody Vagonka :..

Elektrická jednotka ř. 575 LG, foto: Škoda Vagonka Kyjev — Návštěvníky evropského fotbalového šampionátu na Ukrajině v roce 2012 budou vozit také dvoupodlažní elektrické jednotky české provenience, oznámila v úterý vítkovická Škoda Vagonka. Dvě šestivozové soupravy s kapacitou 634 cestujících chtějí ukrajinské státní dráhy nasadit v průběhu fotbalového mistrovství na přibližně 480km trasu Kyjev – Charkov, načež mají být přesunuty do svého definitivního působiště na lince mezi Charkovem a Doněckem. Celá zakázka na dodání dvousystémových jednotek v úpravě pro dálkovou dopravu s maximální rychlostí 160 km/h vyjde ukrajinské železnice na 40 milionů eur, tedy přibližně miliardu korun. Na kolejích by se obě soupravy podle výrobce měly objevit na jaře 2012, aby v době konání šampionátu mohly reagovat na zvýšenou poptávku po cestování.

Nové dvoupodlažní jednotky pro ukrajinského národního dopravce UZ jsou odvozeny z původní řady 471 Českých drah, budou však kombinovat prvky prakticky všech dosavadních iterací této produktové rodiny. Stejně jako jednotky řady 575 pro Litvu budou i tyto širokorozchodné „ešusy“ určené primárně pro meziregionální a dálkovou dopravu, čemuž má odpovídat i interiér. Shodně s litevskou verzí budou také schopny jízdy maximální rychlostí 160 km/h, zatímco ze slovenské řady 671 si ukrajinské soupravy vezmou podporu dvou napájecích systémů (3 kV ss i 25 kV/50 Hz), jež je nutností pro jízdu mezi metropolí a druhým největším městem Ukrajiny. Společným znakem litevských a ukrajinských jednotek bude zřejmě i zabezpečovací systém KLUB-U, a automatické spřáhlo SA3, tedy prvky typické pro většinu postsovětských železnic.

Návrh elektrické jednotky ř. 675 ČD (fikce)

Není bez zajímavosti, že o šestivozové variantě CityElefanta pro dálkovou dopravu před několika lety uvažovaly i České dráhy. Navrhovaná dvousystémová řada 675 se zvýšenou maximální rychlostí měla být nasazována na rychlíky mezi velkými městy, a kromě oddílů 1. a 2. třídy měla obsahovat také bistro. Zatímco český národní dopravce ponechal projekt v rovině úvah, soupravy obdobné koncepce s dvěma hnacími a čtyřmi vloženými vozy již v létě příštího roku využijí návštěvníci fotbalové události roku, kterou společně pořádají Ukrajina a Polsko. Hlavním cílem nejnovější akvizice UZ je získat dostatečně kapacitní a komfortní vozidla pro exponovanou trasu přes Poltavu, kterou dnes nejrychlejší přímý vlak zdolává za 5 hodin a 50 minut. Po skončení fotbalového šampionátu se uvažuje s přesunutím obou jednotek do Charkova, z něhož mají jezdit do 300 km vzdáleného Doněcku, třebaže v této relaci vlaky využijí výhradně napájení systémem 3 kV ss.

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.2.2011 (0:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Ukrajina


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
09.02.2011 (11:32)  
Juraj Kováč : mimo to, ze cenu za sedadlo povazuji za jeden ze zakladnich udaju, kterym dokazeme provest velmi rychle zakladni porovnani vyhodnosti nabidky (samozrejme je pak v detailnim porovnani potreba vzit v potaz i dalsi parametry ... ale to je az dalsi krok) ... tak jak to souvisi s moji kritikou neskutecnych pomeru mezi Skoda a CD (viz mnou nalinkovany clanek nize) ... a kdyz vidim tento kontrakt, tak se nemuzu ubranit dojmu, ze svuj prodejni styl dovedla Skoda k dokonalosti ... proste, kdyz nemohou konkurovat kvalitou, tak nasadi "balkanske" (vami zminovane) smluvni podminky (snova cena a penize bokem) ... Az Skoda jednou uspeje v zemi jako je Svedsko, Finsko, Nemecko, Rakousko ... pak opravdu smeknu klobouk nad dilem skodovackych inzenyru, ktere se prosadilo ve velmi ostre a ferove konkurenci na stabilnich a cistych trzich. V tuto chvili, aniz bych vedel nic jineho nez je verejne publikovano, si nemuzu myslet nic jineho (snad kazdy kdo ma IQ 90 a vice to nemuze videt jinak?) ze v soucasne dobe Skoda prodava ne kvuli kvalite ale kvuli svemu "proviznimu" (spravnejsi slovo je spis korupce) systemu.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
09.02.2011 (11:32)  
Pjetro: Tak většinou nová vozidla vznikají, protož si jejich výrobu někdo zadá- objedná. Navíc pokud 380 uspěje i v zahraničí, tak se může podstatná část nákladů na vývoj vrátit, podobně jako u ešusu (Litva, Slovensko - 671 + netrakční).
Škodovka, co se týče vývozu prostě dobré výsledky nemá - to nevím jaké výsledky by jste si představoval. Doporučuji se kouknout na všechny zakázky dopravní techniky, které Škoda realizovala od roku 1990 až dodnes, počítám i tramvaje a trolejbusy, na to v jakém je to nečase a na to že Škodovka byla skoro před krachem to neni tak špatné, oproti silné konkurenci hlavně Siemensu..
09.02.2011 (11:27)  
Ono celkově to, co vyšlo v pondělní MF Dnes o Elefantech stálo za zlámanou grešli... Také jsem si s panem autorem vyměnil pár názorů na toto téma. Jenom se zeptám, jak byste v případě zvýšené frekvence posílili čtyřvozovou dvoupatrovou jednotku o jeden vůz?
Jinak ohledně výšky, když dělam revizi v Elefantu, musím být dole trochu skrčený, u bezb. plošiny se skoro plazím a v horním patře jsem ohnutý tak markantně, že mě lidé litují :) V Pendolinu stojím v uličce taktak, ale nekrčím se. Proto také nemám rád dvoupatrové jednotky, prostě a jednoduše si myslím, že do dálkové dopravy na vozební ramena, kde nejsou zastávky tak moc u sebe, patrové jednotky nepatří...
09.02.2011 (11:12)  
Jirka (TexxO): Existuje jeden veľmi dobrý dôvod, prečo sme do článku vyhlásenie Škodovky o "cene za sedadlo" vôbec neuviedli: je to nezmysel. Porovnávať by to šlo, keby sme sa bavili o identických vozidlách a identických zmluvných podmienkach.
Cena jednej 675 UZ zodpovedá približne dvom 671 ZSSK, a dokonca viac ako dvom 575 LG. Vstupuje do toho ale dvojsystémovosť, interiér, servisné podmienky, doba dodania, veľkosť série...

Cena za sedadlo je čisto štatistický ukazovateľ, ktorý tu absolútne o ničom nevypovedá.
09.02.2011 (11:10)  
Ja mam patro rad, nebot je z nej videt PRES protihlukove steny. Z regulerniho, nerkuli nizkopodlazniho vozidla se da akorat cumet do betonu. Takze i stare housenkove nemecke patra bych mel radeji, nez sebemodernejsi vozidla. Skoda, ze uz fysicky shnila :(
registrovaný uživatel Pjetro 
09.02.2011 (10:36)  
Rozhodně je mě milejší nová a jak se ukazuje spolehlivá mašina, než armádní zakázky, ze kterých prakticky nikdo nic nemá, na výrobě se nepodílí české podniky, ani zaměstnanci..

Ano, jedno souvisí s druhým, já nezpochybňuji, že ta lokomotiva je dobrý produkt, možná konkurenceschopný (to se ještě ukáže), že vznikla de facto na základě zadání ČD, jenže právě proto se do ceny prvotní zakázky pro ČD promítnul i její vývoj, což na jednu stranu je jakási skrytá podpora našeho průmyslu, na druhou stranu je to zvýhodnění Škodovky za naše peníze. Zajímalo by mě, jestli by Škoda vůbec podstoupila vývoj této lokomotivy na svoje náklady (to by ale opět musela mít jistotu, že se jí to vrátí).

(příspěvek pro pokus o vyvolání politického flameware redakčně zkrácen)
09.02.2011 (10:30)  
Je zajimave, ze cim vice na vychod, tim jsou naklady zeleznic na nova vozidla vyssi :)))

zatimco v nemecku plati za sedadlo X, v cesku to vyjde jiz X+Y, tak na ukrajine je cena X+Y+Z ... je videt kolik lidi okolo je vzdy potreba na takove zakace "prizivit" ... a to jsem si myslel, ze horsi nez u nas to byt nemuze :) ... vzdyt skoda je diky svym extra vysokym cenam, ktery ji podmazane CD rady plati vysoce ziskova, velmi nadprumerne.

jen namatkou: http://ekonomika.idnes.cz/dvorni-vyrobce-vlaku-ceskych-drah-vydelal-2-5-miliardy-korun-p4l-/ekoakcie.aspx?c=A101230_193119_ekoakcie_vel

nebo: http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=031&r=byznys_specialx&idc=1528484

Prijde mi to ostudne ... takoveto firmy bez milosti zariznout, jinak z toho marasmu v cesku nikdy nevybredneme
09.02.2011 (10:26)  
Pokud vím, tak Litevské jednotky mají stejnou skříň jako české, předpokládám, že stejně na tom budou i ukrajinské. A v Litvě tak zdaleka nevyužívají tamního průjezdního profilu, dovozuju, že stejné to bude i na Ukrajině. To mi obzvlášt u patráků přijde jako docela nevýhoda, takže se ukrajincům divím, proč si vybrali zrovna elefanta...

Pro naše podmínky si naopak myslím, že by kratší jednotka (4 nebo 5 vozů) pro dálkovu dopravu byla vhodná. Zvlášt na častěji zastavující rychlíky, kde by se hodně využila nízkopodlažnost, kterou (spolu s moderním nástupištěm 550 mm) považuju za zásadní výhodu. Na takovéto linky by ani nemusel být klasický bufet a 160 by stačilo i do daleké budoucnosti.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
09.02.2011 (10:10)  
Sim: Takže z vlaku v dálkové dopravě uděláme nepohodlné, na pořízení levné vozítko, ale cena jízdenky zůstane stejná. To nestačí, že už teď se prosazují velkoprostory na úkor kupé, přitom kombinace kupé/velkoprostor je to nejpohodlnější..

Každá zakázka do zahraničí se počítá.
Pjetro: Ono se toho z daní zaplatilo mnohem více, než si dokážete představit. Rozhodně je mě milejší nová a jak se ukazuje spolehlivá mašina, než armádní zakázky, ze kterých prakticky nikdo nic nemá, na výrobě se nepodílí české podniky, ani zaměstnanci..
registrovaný uživatel Sim 
09.02.2011 (9:50)  
Pjetro > ja bych naopak rekl, ze tyhle dve soupravy muzou Skodovce slusne pomoct - jednak to je rozsahem v podstate ekvivalent ctyr nasich esusu, no a hlavne u dodavek pro CD byla pochopitelna snaha o maximalni unifikaci, takze vyvoj stagnoval.

Prave na techto dvou jednotkach mohou ukazat, co umi - a nemit pritom svazane ruce pozadavky dvorniho odberatele.

Samosebou to muze byt taky hrebicek do rakve, pokud to "nedaji".
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko