..: Ukrajina kupuje dvě dvoupodlažní jednotky od Škody Vagonka :..

Elektrická jednotka ř. 575 LG, foto: Škoda Vagonka Kyjev — Návštěvníky evropského fotbalového šampionátu na Ukrajině v roce 2012 budou vozit také dvoupodlažní elektrické jednotky české provenience, oznámila v úterý vítkovická Škoda Vagonka. Dvě šestivozové soupravy s kapacitou 634 cestujících chtějí ukrajinské státní dráhy nasadit v průběhu fotbalového mistrovství na přibližně 480km trasu Kyjev – Charkov, načež mají být přesunuty do svého definitivního působiště na lince mezi Charkovem a Doněckem. Celá zakázka na dodání dvousystémových jednotek v úpravě pro dálkovou dopravu s maximální rychlostí 160 km/h vyjde ukrajinské železnice na 40 milionů eur, tedy přibližně miliardu korun. Na kolejích by se obě soupravy podle výrobce měly objevit na jaře 2012, aby v době konání šampionátu mohly reagovat na zvýšenou poptávku po cestování.

Nové dvoupodlažní jednotky pro ukrajinského národního dopravce UZ jsou odvozeny z původní řady 471 Českých drah, budou však kombinovat prvky prakticky všech dosavadních iterací této produktové rodiny. Stejně jako jednotky řady 575 pro Litvu budou i tyto širokorozchodné „ešusy“ určené primárně pro meziregionální a dálkovou dopravu, čemuž má odpovídat i interiér. Shodně s litevskou verzí budou také schopny jízdy maximální rychlostí 160 km/h, zatímco ze slovenské řady 671 si ukrajinské soupravy vezmou podporu dvou napájecích systémů (3 kV ss i 25 kV/50 Hz), jež je nutností pro jízdu mezi metropolí a druhým největším městem Ukrajiny. Společným znakem litevských a ukrajinských jednotek bude zřejmě i zabezpečovací systém KLUB-U, a automatické spřáhlo SA3, tedy prvky typické pro většinu postsovětských železnic.

Návrh elektrické jednotky ř. 675 ČD (fikce)

Není bez zajímavosti, že o šestivozové variantě CityElefanta pro dálkovou dopravu před několika lety uvažovaly i České dráhy. Navrhovaná dvousystémová řada 675 se zvýšenou maximální rychlostí měla být nasazována na rychlíky mezi velkými městy, a kromě oddílů 1. a 2. třídy měla obsahovat také bistro. Zatímco český národní dopravce ponechal projekt v rovině úvah, soupravy obdobné koncepce s dvěma hnacími a čtyřmi vloženými vozy již v létě příštího roku využijí návštěvníci fotbalové události roku, kterou společně pořádají Ukrajina a Polsko. Hlavním cílem nejnovější akvizice UZ je získat dostatečně kapacitní a komfortní vozidla pro exponovanou trasu přes Poltavu, kterou dnes nejrychlejší přímý vlak zdolává za 5 hodin a 50 minut. Po skončení fotbalového šampionátu se uvažuje s přesunutím obou jednotek do Charkova, z něhož mají jezdit do 300 km vzdáleného Doněcku, třebaže v této relaci vlaky využijí výhradně napájení systémem 3 kV ss.

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.2.2011 (0:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Ukrajina


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pjetro 
09.02.2011 (9:43)  
Pro mě je to spíš taková jehla v kupce sena, která se úplně ztratí mezi těma dodávkama pro VIP odběratele od nás. Škodovka, co se týče vývozu prostě dobré výsledky nemá, jsem zvědavý, jestli uspěje v zahraničí (Slovensko nepočítám) se 109e nebo se jen potvrdí, jak hezky jsme všichni vývoj toho vozítka zacálovali.
registrovaný uživatel Sim 
09.02.2011 (9:41)  
Kdyz uz se tu zase rozviji ocekavatelna flamewar na tema patro na dalkovku ano ci ne? taky prispeju svoji troskou do mlejna:

Chapu, ze nekomu nemusi byt zrovna prijemne zkosene okno v hornim patre. Zrovna tak nutit nekoho k lezeni do schodu se nemusi setkat s uspechem. A v pripade nasich esusu nejsou mezivozove prechody taky nejvhodnejsim resenim, kdyz se pri prochazeni soupravy leze furt nahoru a dolu jak na lochnesce.

Ovsem z druhe strany... co na tom komu vadi a cim je to vyvazeno?

Vadi mi sedet v patre? Muzu drepet dole, nikdo me nenuti lezt nahoru. Vadi mi, ze se dole promenaduji lidi? No jo, jenze ti by se tam promenadovali i kdyby to patro nemelo, takze tohle argument neni.

Mezivozove prechody nepotesi clovicka s minibarem ... ale nizka podlaha potesi nastupujici - klidne i neduchodce, nevozickare, nekocarkare... proste je to pohodlnejsi.

Vyska stropu se zda nizka? Ano, neni to pro dlouhany... ale pokud si nase CD jako svoji vlajkovou lod predstavuji Pendolina, o moc lepsi to v nich neni.

Kdyz si k tomu pripoctu mensi naklady na porizeni i provoz prepoctene na jedno sedadlo, moznost kratsich nastupist (s ohledem na kapacitu soupravy) a treba i takovou drobnost, jako je vyber sedadla podle sveho vkusu (sam se obcas divim, kdyz mam moznost prohlednout si nejaky jiz znamy usek z vetsi vysky), mam z toho pocit, ze vyhody proste prevazuji. Samosebou v pripadech, kdy je navyseni kapacity opodstatnene a ne tam, kde by to vozilo vzduch.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
09.02.2011 (9:35)  
No, nezdá se mě, že by tu bylo tolik cestujících na to aby jsme začali s provozem pater na dálkové dopravě. To se ty dlouhé peróny na koridorech potom stavět vůbec nemuseli a ještě by se ušetřilo. Jinak dobrá zpráva pro Škodu, jen kolik lokomotiv se tam v minulosti vyvezlo..
09.02.2011 (9:10)  
FH: Já si dokážu představit patrové jednotky, které by mohly jezdit v ČR. A hlavně celkově nemám rád nic patrového, jelikož se jako vlakvedoucí prostě do např. 471 nevejdu.

PS: Vy si myslíte, že u nás bude jezdit někdy TGV? :D
09.02.2011 (8:12)  
Aleš Petrovský : Dokážete více rozvést důvod toho proč by vám v dálkové dopravě vadili dvoupodlažní jednotky? Osobně si při pomyšlení na dvoupodlažní jednotky okamžitě vybavím patrová Tgv a nemyslim si že by byla na škodu ba naopak. Zvýšení kapacity je více než markantní.
09.02.2011 (0:49)  
S patrovými jednotkami na dálkových trasách nemám nejhorší zkušenosti. Ale jestli to nebude tím, že to byly švýcarská IC.

Na obyč. rychlíky u nás bych si dokázal představit čtyřvozovou jednotku, delší soupravy u nás najdou uplatnění ojediněle, tudíž by se v případě potřeby kuplovalo... Ale lidi snějí, ČD neobjednávají...
09.02.2011 (0:37)  
Konečně seriózní zprávy :-) Já osobně bych dvoupodlažní jednotky pro dálkové vlaky nechtěl :-) Ale to je jen subjektivní názor.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko