Frýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.
"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.
Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.
Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.
Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch
V průměru je tedy k nehodě zaděláno každý třetí den.
Kolize B747 PanAm a KLM na Tenerife-Los Rodeos 27.3.1977
Nehodu způsobil kapitán B747 KLM tím, že nerespektoval pokyny dispečera a odstartoval z obsazené ranveje a i přes špatnou (podlimitní) viditelnost. U KLM to byl nejzkušenější z nejzkušenějších....Že by všechny plochy na zeměkouli ze kterých startují B737 a podobně velké stroje byly dnes vybaveny pozemním protikolizním radarem, mně tedy známo není, a už vůbec né, to jestli varovný signál tohoto radaru lze "proletět",...ale nejsem odborník, nechám se poučit :-)
V letectví, nikoliv na silnici, čímž jsem se inspiroval, na což jste rád zapomněl, byste za takové prohlášení dostal padáka na minutu. Bezpečnost letecké dopravy je zase někde jinde, ale Vy zůstaňte ničím nerušen u celkem slušných zabezpečovacích zařízení, která dovolí mrzačit lidi a ničit hodnoty.
Zůstaňte u standardů předminulých století, ale moderní dopravě se vyhýbejte. Mohl byste zůstat jako u vytržení. A pozor, aby Vás v bezpečnosti nepředběhla i ta silnice, kde může jezdit každý. Máte k tomu velice solidně našlápnuto.
Ne pane, silnice nespí. Pasivní bezpečnost, tuhost skeletů, airbagy, systémy udržování vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla...ne pane, o autech a výrobcích se nedá říct to, co říkáte Vy o posledních 50 letech našich drah... Dobré ráno.
mimo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.