..: Aktualizace: U Paskova na Frýdecko-Místecku se srazily dva vlaky :..

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.

Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.

Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch

Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 16.2.2009 (9:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JK ml. 
18.02.2009 (12:52)  
Chika...: "nezajištěná jízda drážního vozidla" za to přece ne vždy může fíra, to jsou i jízdy, když třeba nebyla odhláška od protisměrného vlaku apod. I táta jel s rychlíkem přes otevřený přejezd (lovosice město) krátce po vybudování koridoru, návěsti v pořádku, chyba ve vydrátování přejezdu (řádně zaznamenaná mimořádná událost)(a za to taky fírové přece nemůžou), ale určitě není v pořáku, že se tato čísla zvyšují....
18.02.2009 (12:38)  
J. Průša... No vaše věta "nebo se návěstidla projíždějí dnes a denně?" a okolní myšlenky je kouzelná. Nahlížím tu do statistiky ČD a ročně se přihodí od 3 do 10 srážek vlaků. Současně na dalším grafu vidím, že "ohrožení bezpečnosti dopravy" což je tam definováno vyloženě jako "nedovolená jízda drážního vozidla za návěstidlo zakazující jízdu, nezajištěná jízda drážního vozidla, ujetí drážního vozidla, jízda drážního vozidla při otevřeném přejezdu" se neustále zvyšuje. V roce 1998 33 případů pak kolem 50 v roce 2005 už dokonce 114 případů (statistika končí v polovině roku 2007 kde je 42 případů). Dále jsou tu situace o kterých se nikdy nikdo nedoví, protože se účastnici selhání zatlučou a místní ZZ nemá schopnost zapisovat mimořádné situace.

V průměru je tedy k nehodě zaděláno každý třetí den.
registrovaný uživatel JK ml. 
18.02.2009 (12:02)  
land: Ty letadla jsou dobrý příklad. Co třeba:
Kolize B747 PanAm a KLM na Tenerife-Los Rodeos 27.3.1977
Nehodu způsobil kapitán B747 KLM tím, že nerespektoval pokyny dispečera a odstartoval z obsazené ranveje a i přes špatnou (podlimitní) viditelnost. U KLM to byl nejzkušenější z nejzkušenějších....Že by všechny plochy na zeměkouli ze kterých startují B737 a podobně velké stroje byly dnes vybaveny pozemním protikolizním radarem, mně tedy známo není, a už vůbec né, to jestli varovný signál tohoto radaru lze "proletět",...ale nejsem odborník, nechám se poučit :-)
registrovaný uživatel land 
18.02.2009 (11:25)  
Jiří Průša: V jednom máte pravdu. Vést duchaplnou diskusi s někým, kdo řekne po srážce vlaků a zranění spousty lidí, že je tam zabezpečovací zařízení celkem slušné, je pro mě opravdu obtížné.

V letectví, nikoliv na silnici, čímž jsem se inspiroval, na což jste rád zapomněl, byste za takové prohlášení dostal padáka na minutu. Bezpečnost letecké dopravy je zase někde jinde, ale Vy zůstaňte ničím nerušen u celkem slušných zabezpečovacích zařízení, která dovolí mrzačit lidi a ničit hodnoty.

Zůstaňte u standardů předminulých století, ale moderní dopravě se vyhýbejte. Mohl byste zůstat jako u vytržení. A pozor, aby Vás v bezpečnosti nepředběhla i ta silnice, kde může jezdit každý. Máte k tomu velice solidně našlápnuto.
registrovaný uživatel mmr 
18.02.2009 (11:16)  
JP: a ona ta mašina jezdí na vyšetření a praxi? (auto na papíry nejdzdí a předpokládám, že mašina taky ne) Krásně je používat tuto formulku jak se komu zrovna hodí do krámu. Jsem přesvědčenej, že kterejkoli železniční fanda by mohl mašinu fýrovat, klidně i bez papírů, vyšetření a praxe. (Rozumněj tím rozjet a zastavit)
18.02.2009 (9:08)  
Na silnici stačí pasivní bezpečnost ale na železnici ne? Kolik peněz stát investuje do bezpečnosti silnic? Železnic? Ne debata s Vámi je opravdu oničem patříte zpět někam na novinky a podobně. To že je železniční doprava výrazně bezpečnější prostě nevyvrátíte. Řídit auto může každý (na papíry auto nejede) ale výpravčí strojvedoucí musí projít spoustou vyšetření a praxi aby tuto práh mohli vykonáva
registrovaný uživatel land 
18.02.2009 (8:53)  
Jiří Průša: Ne, opravdu jste ve vytváření dogmat nepřekonatelný, já nenutím ani Belgii, ani Nizozemí, ani Dánsko, ani ČR k tomu, aby tyto země investovaly celý rozpočet do zabezpečení drah, jde o to něco dělat VŮBEC! A to je přesně to, co sám potvrzujete - posledních 50 let. To znamená, že posledních 20 let nového režimu je to stejné, jako posledních 30 let komunismu a horší, než prvních 10 let komunismu??? Pokud máte pravdu, pak jste vystavil tomuto režimu velmi tvrdé vysvědčení. A asi v tom Vám podobní hodlají pokračovat...

Ne pane, silnice nespí. Pasivní bezpečnost, tuhost skeletů, airbagy, systémy udržování vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla...ne pane, o autech a výrobcích se nedá říct to, co říkáte Vy o posledních 50 letech našich drah... Dobré ráno.
18.02.2009 (8:29)  
Pro land když tak prožívate bezpečnost co navrhujete na silnicích kde je bezpečnost o několik řádu nižší? Jak tam bránítě onomu selhání člověka? Jo nijak tam to nevadí takže Vaše veškeré argumenty jsou
mimo.
18.02.2009 (8:24)  
Pro land dobře přesvědčil jste mě stát jako vlastník železniční infrastrukturi vydá ještě letos celý státní rozpočet na bezpečnost. Protože minulých cca 50 let se moc tímto směrem neinvestovalo tak doženeme hned. Nebo kdo jiný to zaplatí když koleje silnice patří státu. Ale Vy žijte v bludu že žádné zabezpečení není.
registrovaný uživatel land 
18.02.2009 (7:23)  
Váš přístup k bezpečnosti jest poněkud středoasijský. Nevím, kolik nenahraditelných surovin těží Belgie, Nizozemí, Dánsko a pod. v Evropě, ale přesto mám pocit, že to obyvatelé těchto zemí nemají za dobrý důvod k tomu stavět se k bezpečnosti železniční dopravy lemplácky. Nebo jest uplynulých 20 let nedostatečný časový interval nato, aby se hodnota lidského života vymanila ze sovětských intencí? Pokud na tom, co jste uvedl, v principu trvá více lidí od dráhy, bude lépe, když si od Ukrajiny zalevno pronajmete pár sergejů, pár vojáků-strojvedoucích a budete vozit pár vagónů s tanky. Ale na moderní dopravní společnosti zapomeňte, ty svou bezpečnost od těžby surovin neodvozují.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko