Budapest - Právě v těchto dnech byly dodány první dvě jednotky FLIRT z druhé série šedesátikusového kontraktu pro příměstskou dopravu maďarskému národnímu dopravci MÁV-START Zrt. S firmou Stadler Rail Group dráhy podepsaly rámcovou smlouvu o dodání 30 + 30 kusů elektro-motorových jednotek už v roce 2006. Prvních 30 kusů z objednané série dráhy obdržely do konce prosince roku 2007. Poté bylo rozhodnuto dát zelenou dodání dalších 30 kusů tohoto typu. Souprava je čtyřvozová se dvěma vloženými vozy. Podle dodavatele se dá navýšit počet vložených vozů o dva až čtyři další vozy podle potřeby dopravce. Poslední kusy těchto jednotek by měly do Maďarska dorazit do února 2010.
Prvních už dodaných 30 jednotek FLIRT je v provozu na příměstských a meziměstských linkách na tratích Budapest - Győr, Budapest - Székesfehérvár a Budapest - Pusztaszabolcs. Pořízení nových jednotek FLIRT je součástí modernizačního programu na zkvalitnění služeb a kultury cestování v příměstské a meziměstské dopravě u MÁV. Postupně tak nové soupravy vytlačí zastaralé a mnohdy špinavé vagóny, jejichž životnost už dávno uplynula. Od dodání FLIRTů si dráhy slibují zlepšení komfortu cestování na mnohých dalších tratích, třeba Budapest - Gödöllő - Hatvan, Budapest - Vác anebo v letním období i v okolí Balatonu.
Jednotka FLIRT
Souprava se skládá ze dvou řídících a dvou vložených vozů. Má 211 míst k sezení a 164 míst k stání. Dveře jsou instalovány na obou stranách a jsou vybaveny zvedací plošinou, vyhovují tak všem současným normám k pohodlnému nástupu a výstupu cestujících včetně osob s omezenou schopností pohybu. Maximální konstrukční rychlost je stanovena na 160 km/h.
Zdroj: MÁV Zrt.
A než se tu začne zase rozjímat o podpoře českého průmyslu, dovolil bych si radit nejdřív prozkoumat vlastnickou strukturu holdingu Škoda, mám totiž hluboké pochybnosti, do jaké míry je to český podnik...
Mým osobním snem (jakkoli možná nesplnitelným, sny bývají občas příliš optimistické:) by bylo že Škoda bude pokračovat ve výrobě 471 na kterých vychytá poslední zbývající mouchy, možná i lehce inovuje (takový facelift i když nemám na mysli vzhled) a bude je prodávat o něco levněji. ČD jich za to objednají dvakrát tolik co doposud, z toho nejmíň polovinu dvousystémovou. Velkosériově vyráběná vozidla dosáhnou slušných exportních úspěchů alespoň do zemí které si vlastní výrobu nepěstují. Kromě toho Škoda urychleně zakoupí licenci na výrobu dvou- a třívozových Desir (nebo jiné jednopatrové nízkopodlažní jednotky, ale především takové co už jezdí ne co je teprve ve vývoji) v dieselové i elektrické verzi, ono na mnoha místech (i pod dráty) je takový Elefant mnohem víc než je potřeba.
Nerealistický sen, já vím...
To si děláte z lidí srandu, ne?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.