..: 30 kusů nových elektrických jednotek FLIRT pro MÁV-START Zrt. :..

FLIRT jednotka, foto: neznámýBudapest - Právě v těchto dnech byly dodány první dvě jednotky FLIRT z druhé série šedesátikusového kontraktu pro příměstskou dopravu maďarskému národnímu dopravci MÁV-START Zrt. S firmou Stadler Rail Group dráhy podepsaly rámcovou smlouvu o dodání 30 + 30 kusů elektro-motorových jednotek už v roce 2006. Prvních 30 kusů z objednané série dráhy obdržely do konce prosince roku 2007. Poté bylo rozhodnuto dát zelenou dodání dalších 30 kusů tohoto typu. Souprava je čtyřvozová se dvěma vloženými vozy. Podle dodavatele se dá navýšit počet vložených vozů o dva až čtyři další vozy podle potřeby dopravce. Poslední kusy těchto jednotek by měly do Maďarska dorazit do února 2010.

Prvních už dodaných 30 jednotek FLIRT je v provozu na příměstských a meziměstských linkách na tratích Budapest - Győr, Budapest - Székesfehérvár a Budapest - Pusztaszabolcs. Pořízení nových jednotek FLIRT je součástí modernizačního programu na zkvalitnění služeb a kultury cestování v příměstské a meziměstské dopravě u MÁV. Postupně tak nové soupravy vytlačí zastaralé a mnohdy špinavé vagóny, jejichž životnost už dávno uplynula. Od dodání FLIRTů si dráhy slibují zlepšení komfortu cestování na mnohých dalších tratích, třeba Budapest - Gödöllő - Hatvan, Budapest - Vác anebo v letním období i v okolí Balatonu.

Jednotka FLIRT

Souprava se skládá ze dvou řídících a dvou vložených vozů. Má 211 míst k sezení a 164 míst k stání. Dveře jsou instalovány na obou stranách a jsou vybaveny zvedací plošinou, vyhovují tak všem současným normám k pohodlnému nástupu a výstupu cestujících včetně osob s omezenou schopností pohybu. Maximální konstrukční rychlost je stanovena na 160 km/h.

Zdroj: MÁV Zrt.


Mr.IC Poslat mail autorovi | 30.1.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
30.01.2009 (18:52)  
No, Flirt je ještě dost drahý, ovšem takové patrové jednotky pro Curych ze Zličína podle Schweizer Eisenbahn revue stály 3,1 mil. CHF/kus a je za to o poznání více muziky, než u 471. Přitom domácí výrobek je to taky, výroba těch vozidel dala práci spoustě českých zaměstnanců.
A než se tu začne zase rozjímat o podpoře českého průmyslu, dovolil bych si radit nejdřív prozkoumat vlastnickou strukturu holdingu Škoda, mám totiž hluboké pochybnosti, do jaké míry je to český podnik...
registrovaný uživatel SYN 
30.01.2009 (18:38)  
Paninaro: pozor, nechtěl bych aby to vyznělo tak že máme zapomenout na Elefanty a všude nastrkat čtyřvozové Flirty, spíš jsem chtěl poukázat že "cena za sedadlo" je u nich příznivější než u domácího výrobku přestože technické parametry jsou v průměru snad i o něco lepší. 471 za 200MKč - tak naposledy uváděné hodnoty byly tuším na 230M, hm?

Mým osobním snem (jakkoli možná nesplnitelným, sny bývají občas příliš optimistické:) by bylo že Škoda bude pokračovat ve výrobě 471 na kterých vychytá poslední zbývající mouchy, možná i lehce inovuje (takový facelift i když nemám na mysli vzhled) a bude je prodávat o něco levněji. ČD jich za to objednají dvakrát tolik co doposud, z toho nejmíň polovinu dvousystémovou. Velkosériově vyráběná vozidla dosáhnou slušných exportních úspěchů alespoň do zemí které si vlastní výrobu nepěstují. Kromě toho Škoda urychleně zakoupí licenci na výrobu dvou- a třívozových Desir (nebo jiné jednopatrové nízkopodlažní jednotky, ale především takové co už jezdí ne co je teprve ve vývoji) v dieselové i elektrické verzi, ono na mnoha místech (i pod dráty) je takový Elefant mnohem víc než je potřeba.
Nerealistický sen, já vím...
30.01.2009 (18:16)  
SYN - No jenže kapacita je o 100 míst méně než u 471. Na všech hlavních tratích, kde jezdí 471 by musely být čtyřvozové Flirty minimálně zdvojovány a na Kolín přes Brod jezdit ve třech. To se myslím nevyplatí (Flirt - 130 mil/kus × 471 - 200 mil/kus). Flirty by se svojí koncepcí hodily pro elektrifikované tratě v okolí měst jako třeba Ústí nad Labem (- Most - Chomutov - K. Vary) či České Budějovice, tedy řekněme významné tratě druhého řádu...
registrovaný uživatel SYN 
30.01.2009 (17:50)  
Hm, pozoruhodné, čili cena vozu zhruba 120MKč ve čtyřvozové variantě, s kapacitou řádově 2/3 ešusu, 2MW, 160kmh a na 25kV (tedy s trafem)? To je obstojné, potvrzuje můj dlouhodobý názor že český výrobek je o trochu horší a o trochu dražší než konkurence (ano, vím, český má i ojedinělé prvky, uznávám...). Nejsou to sice žádné závratné rozdíly ale přece. Holt podpora domácího výrobce, ale jinde se tato výhoda ztrácí tak jsem zvědavý jak bude Škoda exportně úspěšná, a taky za kolik to bude do zahraničí prodávat (abychom náhodou nezjistili že levněji než doma:). Zatím mě příjemně překvapil úspěch na Slovensku uvidíme jak to dopadne...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
30.01.2009 (16:37)  
Happy: Cena za celkový kontrakt je 140 mil. EUR, čiže za 1 kus je to prostým výpočtem cca. 4,72 mil. EUR. Minulá série byla o něco málo levnější. Více zde: http://www.mav.hu/hirek/hir.php?mid=14753f910c4890
registrovaný uživatel happy 
30.01.2009 (15:30)  
jedná se samozřejmě o dva hnací a dva vložení díly jednotky Flirt..Neví někdo náhodou cenu za kus??
registrovaný uživatel Halbstadt  mail  
30.01.2009 (15:24)  
Souprava se skládá ze dvou řídících a dvou vložených vozů
To si děláte z lidí srandu, ne?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko