..: 30 kusů nových elektrických jednotek FLIRT pro MÁV-START Zrt. :..

FLIRT jednotka, foto: neznámýBudapest - Právě v těchto dnech byly dodány první dvě jednotky FLIRT z druhé série šedesátikusového kontraktu pro příměstskou dopravu maďarskému národnímu dopravci MÁV-START Zrt. S firmou Stadler Rail Group dráhy podepsaly rámcovou smlouvu o dodání 30 + 30 kusů elektro-motorových jednotek už v roce 2006. Prvních 30 kusů z objednané série dráhy obdržely do konce prosince roku 2007. Poté bylo rozhodnuto dát zelenou dodání dalších 30 kusů tohoto typu. Souprava je čtyřvozová se dvěma vloženými vozy. Podle dodavatele se dá navýšit počet vložených vozů o dva až čtyři další vozy podle potřeby dopravce. Poslední kusy těchto jednotek by měly do Maďarska dorazit do února 2010.

Prvních už dodaných 30 jednotek FLIRT je v provozu na příměstských a meziměstských linkách na tratích Budapest - Győr, Budapest - Székesfehérvár a Budapest - Pusztaszabolcs. Pořízení nových jednotek FLIRT je součástí modernizačního programu na zkvalitnění služeb a kultury cestování v příměstské a meziměstské dopravě u MÁV. Postupně tak nové soupravy vytlačí zastaralé a mnohdy špinavé vagóny, jejichž životnost už dávno uplynula. Od dodání FLIRTů si dráhy slibují zlepšení komfortu cestování na mnohých dalších tratích, třeba Budapest - Gödöllő - Hatvan, Budapest - Vác anebo v letním období i v okolí Balatonu.

Jednotka FLIRT

Souprava se skládá ze dvou řídících a dvou vložených vozů. Má 211 míst k sezení a 164 míst k stání. Dveře jsou instalovány na obou stranách a jsou vybaveny zvedací plošinou, vyhovují tak všem současným normám k pohodlnému nástupu a výstupu cestujících včetně osob s omezenou schopností pohybu. Maximální konstrukční rychlost je stanovena na 160 km/h.

Zdroj: MÁV Zrt.


Mr.IC Poslat mail autorovi | 30.1.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
31.01.2009 (22:40)  
Hawkey: Ano, a podle tebe by doktori meli vzdycky napred dukladne vycinit pacientum ze si uhnali nemoc, ne? Jejich vlastni chyba, jasne...
Co tim chci rict je snad evidentni - ano nekdy je chyba i na strane zadavatele ale jindy nic nenadela ani kdyby byl zlatej.

Reknu to takhle - budto je poslednich deset let Skoda nejlepsi a zaroven nejlevnejsi vyrobce vozidel na svete, nebo tu neco poradne smrdi. Ja vim, nejsou dukazy... jisty pan Nixon o tom vi sve.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
31.01.2009 (22:10)  
DJTiësto: opět jsi mě zcela přesvědčil, že toho o 471 víš zřejmě pramálo a tudíž nemá vůbec cenu s Tebou mařit můj drahocený čas, neb ty nechceš přijmout rozumné argumenty. Pokud si ČD objednají 60 jednotek není možné pro každých 5 ks měnit a znovu schvalovat novou vozovou skříň, měnit svařovací linky atd ..

O vzhledu interiéru bych si dovolil říct asi toto, jaké si to ČD objednaly, takové to jezdí.. Zrovna interiér je jenda z věcí, kdeč si objednavatel může hodně diktovat.
31.01.2009 (21:56)  
Hawkey :Ok,tak já tedy vyjmenuju pár postřehů: Začíná to sterilním, nemocničním a neútulným bílým interiérem, které je vytvořen z už napohled levného plastu. Poličky na zavazadla koncepčně vycházející z vozů vyráběných hluboko v minulosti, v dnešní době letí sklo...,dveře do oddílu opět takové humpolácké. Osvětlení naprosto neútulné provedené zaolejovanými zářivkami a tak by se dalo pokračovat. Prostě celý interiér působí velmi, velmi laciným dojmem. U takto drahého vozidla bych očekával už učitou úroveń. A to nemluvím o tom, že moderní patra mívají horní část zaoblenou,vypouklá skla, což vypadá daleko estetičtěji a celá jednotka získává na eleganci. Ono jedou jsem v Drážďanech nafotil detailně místní S-bahn od Bombardieru s tím, že totéž udělám se slonem a pak dám totožné fotky vedle sebe pro srovnání... Bohužel zůstalo u německého S-bahnu...
Prostě ta vozidla jsou někde jinde ač cenově na stejné úrovni. U Bombardieru je vidět německý cit pro detail,použití dřeva, imitace mramoru atd. a u Škody je vidět její neustálý nedostatek smyslu pro detail, pro estetično..
U 471 se taky projevuje to, že není kdo by Škodu hnal ke změně, určitém vývoji, modernizaci celé jednotky. ČD jsou rády, že jsou rády a že mají vůbec peníze na těch pár kousků ročně...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
31.01.2009 (17:50)  
SYN : a nějakou novou nehoranou písničku bys neměl? To že se do VŘ přihlásí jediný uchazeč je jeho chybou ? A to že dodavatel dodá přesně to co si objednavatel objedná je taky jeho chyba? Chyba bude ais někde jinde ... ne u výrobce.

DJTiësto: jak jistě víš, ČD si objednali 30+30 ks jednotek 471 v určité specifikaci. Pokud budou chtít ČD nějký jiný interiér, myslím, že ve Škoda Vagónce jim to rádi provedou, nicméně, každá taková změna musí podléhat určitému schvalovacímu řízení s DÚ. A osobmě mi na interiéru 471 nic tak tragického nepřijde. Nebo řekni co Ti na interiéru tak vadí..V klimatizovaném prostoru si v polohovatelném sedadle docela snadno najdu pohodlnou pozici, narozdíl od Pendolina...
registrovaný uživatel SYN 
31.01.2009 (15:25)  
m@rtin: Vas primer s postakem kulha na obe nohy, nezapomente ze to bylo asi tak ze a) jedina automobilka v sirokem dalekem okoli vyrabi pouze model Lambo (pomineme-li praktickou subvariantu Lambo cabrio) b) nadrizeni rekli milemu postakovi ze se musi auto koupit na vyberove rizeni, do ktereho se prihlasil jediny vyrobce, takze mily postak mohl budto vzit Lambo nebo chodit pesky...

Jo a jeste kdyz postak skuci ze ve vyberovem rizeni chtel auto vhodne pro rozvazku posty (nejakym omylem se tam takovyto rusivy pozadavek povedlo propasovat do zadani, jinak si totiz jiste kazdy myslel ze chce auto na baleni bab) tam mu vyrobce rekne "ale my samozrejme zadani vyberoveho rizeni splnujeme" a kdyz on rika ze ne tak odpoved zni "dokazte to!"

Vubec mam rad takove sikuly kdo prohlasuji ze vinici za nevhodne vyrobky nejake firmy jsou zakaznici co nic lepsiho nekupuji. Ovsem co lepsiho koupit kdyz nic jineho se nevyrabi?
31.01.2009 (13:16)  
M@artin: Na Zličíně je (byl) výrobní program a počty kusů o kterém se Škoda Transportation ani nezdá. To jen pro pořádek. Takže z hlediska užitečnosti pro národní hospodářství tato fabrika byla vemi významná. Drtivá produkce jde na export. To že ČD objednaly jen pár vozů neznamená, že se tam toho moc nedělalo.
Výroba vozů metra M1 a M1-MARA
Výroba skříní a finalizace vozů metra VAL
Výroba vozů Xmz, WRR... atp
Výroba RABe 514
Výroba Desiro UK

Jestli se něco vyrábí v Plzni nebo Ostravě je celkem putna, 471 je katalogový výrobek Škoda Transportation.

ad 14T: Ano na půl je to chyba DPP, že si zvolit takovou tramvaj, ale v podmínkách VŘ bylo, že tramvaj bude mít na svršek stejný vliv jako předchozí modely (tu formulaci už si nepamatuji přesně). Což se neděje, logicky má vozidlo daleko vyšší dynamické účinky což výrobce pokaždé vehentně popírá.

15T je zajímavý koncept, ale dokud nebude jezdit spolehlivě alespoň nějaký ten rok, nelze říct, že to je nejlepší koncept. To se teprve ukáže. Např. Bombardier také dělá NP tramvaj s otočnými podvozky. Nicméně nejúspěšnější tramvajář v poslední době je Alstom.
Budapešť nechce žádná další Combina, protože momentálně nehodlá modernizovat další tramvajový park. Jinak slouží velmi úspěšně.
31.01.2009 (12:39)  
m@rtin: "V Plzni probíhá maximálně výroba tramvají, lokomotiv a modernizace vozů metra. Ani jedno z toho se na Zličíně nevyrábělo"A vlaky pro trasu "C"se dělaly asi kde?

"Ale jistě, to nás může štvát a nelíbí se to ani mně. Je ta situale ale jiná v Němcku nebo ve Francii? Objednaly by snad SNCF několik Velar nebo snad DB několik AGV? Asi dost těžko, že?" a zase mimo.Zrovna u DB jsou vozidla třeba od Bombardieru vcelku běžný a dokonce te"objednaly DB od toho samého výrobce x stovek ks pater...

zvlášť když na Zličíně (na rozdíl od Plzně) vyrábí zejména celoevropsky osvědčená vozidla v souladu s aktuálním stavem techniky
Už jsem tě několikrát prosil aby ses vyvaroval soudům o technice, o které nevíš zhola nic.
1) Máš trochu hokej v tom, co se vyrábí na Zličíně a co v Plzni. 471 se vyrábí v Ostravě! V Plzni probíhá maximálně výroba tramvají, lokomotiv a modernizace vozů metra. Ani jedno z toho se na Zličíně nevyrábělo!"
taky umíš jen chytat za slovíčka,je úplně jedno kde se 471 vyrábějí, když ten závod patří Plzni

Ps:Osobně bych nic proti 471 neměl, kdyby se už tolik let nedělaly bez téměř žádné změny interiéru a kdyby ta spolehlivost nebyla taková jaká je...
registrovaný uživatel Raquac 
31.01.2009 (12:27)  
m@rtin: Co je na oknech v gume spatneho? Nevidim jedinou nevyhodu, treba nova Flexity pro Berlin ma i celni okno v gume. Naopak, jakakoliv vymena okna znamena usporu casu oproti lepenemu provedeni prinejmensim v rozsahu 12h. Treba nas Pinda ma okna sice lepena, jenze do ramecku ktery je pak prisroubovan do bocnice. Takze, kde je ten prezitek, krome toho, ze to neni tak cool?
registrovaný uživatel m@rtin 
31.01.2009 (12:10)  
Proč Stadler neustále vyrábí okna v gumách? Řekl bych, že je to již dost velký přežitek. I ta 471 má okna lepená.
registrovaný uživatel m@rtin 
31.01.2009 (11:07)  
SzKT:
Proto mě docela štve, že kvůli podpoře jednoho nadnárodního koncernu zřejmě skončí pobočka jiného nadnárodního koncernu
Takže proto, že někdo nepřihrál zakázku Siemensu ale Škodě, je zase asi chyba, že? Siemens opouští výrobní závod na Zličíně protože nezískal dostatečný počet zakázek v celé východní Evropě a nejen u nás. Takových fabrik krachuje po světě mraky. To je v tržním hospodářství úplně běžný jev.

zvlášť když na Zličíně (na rozdíl od Plzně) vyrábí zejména celoevropsky osvědčená vozidla v souladu s aktuálním stavem techniky
Už jsem tě několikrát prosil aby ses vyvaroval soudům o technice, o které nevíš zhola nic.
1) Máš trochu hokej v tom, co se vyrábí na Zličíně a co v Plzni. 471 se vyrábí v Ostravě! V Plzni probíhá maximálně výroba tramvají, lokomotiv a modernizace vozů metra. Ani jedno z toho se na Zličíně nevyrábělo!

2) 14T je tramvaj, jako kterákoliv jiná. Pětičlánkovou tramvaj na třech neotočných podvozcích vyrábí Alstom, Končar, Bombardier, Pesa a další. Že si tuto tramvaj objednalo město, kam se vůbec nehodí, není opravdu chyba výrobce, ale provozovatele. Když si koupí pošťák z Pece pod Sněžkou Lamborghini na rozvážení dopisů, fakt to není problém automobilky.

3) 15T je tramvaj rozhodně vyspělejší a pokrokovější než cokoliv co nabízejí jiní "světoví" hráči. Už jsem se ti to jednou snažil vysvětlit. Když je někdo zaujatej, je to marný. Jen pro zajímavost - koupila-li by Praha namísto 250 tramvají 15T tvých milovaných 250 Comin, byl by to dost dobře možná začátek konce tramvají v Praze. Budapešť se nechala slyšet, že žádná další Combina rozhodně neobjedná. Zástupci z DP Mnichov již byli na exkurzi ve Škodovce a tramvaj 15T se jim moc líbí. Zatímco Combina jim přidělala nejednu vrásku na čele. Leč bohužel i v Německu je nemyslitelné koupit něco odjinud než ze SRN. Takže také politika, kterou tak rád vyčístáš ČR. Nikdo ji neobhajuje, jen se ti snažím nastínit, že jinde je to nämlich to samé.

4)že kvůli podpoře jednoho nadnárodního koncernu
Ale jistě, to nás může štvát a nelíbí se to ani mně. Je ta situale ale jiná v Němcku nebo ve Francii? Objednaly by snad SNCF několik Velar nebo snad DB několik AGV? Asi dost těžko, že?

5) Äle jiný problém je v tom, že na ČD stejně žádný rozvoj neprobíhá (i těch 471 je žalostně málo, byť se vyrábí 10 let
To snad ale zase není problém Škodovky, ale drah potažmo podpory železnice ze strany státu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko