..: 30 kusů nových elektrických jednotek FLIRT pro MÁV-START Zrt. :..

FLIRT jednotka, foto: neznámýBudapest - Právě v těchto dnech byly dodány první dvě jednotky FLIRT z druhé série šedesátikusového kontraktu pro příměstskou dopravu maďarskému národnímu dopravci MÁV-START Zrt. S firmou Stadler Rail Group dráhy podepsaly rámcovou smlouvu o dodání 30 + 30 kusů elektro-motorových jednotek už v roce 2006. Prvních 30 kusů z objednané série dráhy obdržely do konce prosince roku 2007. Poté bylo rozhodnuto dát zelenou dodání dalších 30 kusů tohoto typu. Souprava je čtyřvozová se dvěma vloženými vozy. Podle dodavatele se dá navýšit počet vložených vozů o dva až čtyři další vozy podle potřeby dopravce. Poslední kusy těchto jednotek by měly do Maďarska dorazit do února 2010.

Prvních už dodaných 30 jednotek FLIRT je v provozu na příměstských a meziměstských linkách na tratích Budapest - Győr, Budapest - Székesfehérvár a Budapest - Pusztaszabolcs. Pořízení nových jednotek FLIRT je součástí modernizačního programu na zkvalitnění služeb a kultury cestování v příměstské a meziměstské dopravě u MÁV. Postupně tak nové soupravy vytlačí zastaralé a mnohdy špinavé vagóny, jejichž životnost už dávno uplynula. Od dodání FLIRTů si dráhy slibují zlepšení komfortu cestování na mnohých dalších tratích, třeba Budapest - Gödöllő - Hatvan, Budapest - Vác anebo v letním období i v okolí Balatonu.

Jednotka FLIRT

Souprava se skládá ze dvou řídících a dvou vložených vozů. Má 211 míst k sezení a 164 míst k stání. Dveře jsou instalovány na obou stranách a jsou vybaveny zvedací plošinou, vyhovují tak všem současným normám k pohodlnému nástupu a výstupu cestujících včetně osob s omezenou schopností pohybu. Maximální konstrukční rychlost je stanovena na 160 km/h.

Zdroj: MÁV Zrt.


Mr.IC Poslat mail autorovi | 30.1.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
31.01.2009 (7:00)  
SzKT: RABe 514 SBB-CFF-FFS ..Jasne, víc muziky, pokud Ti nevadí, že min polovina souprav má po ujetí 30 tis km problém se vzduchovým vypružením a že vzhledem k problémům interakce trolej-sběrač smí do odbočky s Vmax 30 km/h.. Ale jnak obecně nevím, (nemluvím teď o napájecím systému) v čem by RABe 514 a CD 471 byly tak diametrálně odlišné..

zatímco z Plzně vyjíždí jen neodzkoušené prototypy, naprosto unikátní a v některých případech pro objednatele nevhodné (Škoda 14T)
Nezlob se na mě, ale co se tramvaje 14T týká, tak je ZCELA v souladu s tím, jaké tramvaje si DP objednal, jinak by je asi nepřebíral. Je ale zajímavé, že s tramvajemi typu 13T a 16T žádné probémy nejsou. Jestli ona nebude chyba jinde než ve vozidlech..

C.M.Burns: b je správně, 471 je tolik, kolik si jich ČD objendaly.

SYN: Ono srovnávat dvoupodlažní jednotku a jednopodlažní je hodně zavádějící a je to jako srovnávat jabka a hrušky. Ona ta dvoupodlažnost má své výhody ..Je zcela jasné, že dvoupodlažní je dražší a to u kteréhokoliv výrobce.
registrovaný uživatel SYN 
31.01.2009 (0:54)  
Paninaro: v tom co pisete kompletni souhas (vcetne toho ze pro stridavou cast republiky by asi ctyrvozova konfigurace byla optimalni).
Ackoliv i polovicni pocty odebrane v rozumne kratke dobe by byly uspechem...
30.01.2009 (22:42)  
Netuším, zmínka o připravovaném upgradu je zde:

http://www.skoda.cz/?module=uploads&func=download&fileId=1685
registrovaný uživatel Raquac 
30.01.2009 (22:38)  
George_Couser: V cem ma spocivat?
30.01.2009 (22:30)  
Však facelift - teda techlift Ešusu se plánuje;-)
30.01.2009 (22:13)  
SYN - S tím, že by měl proběhnout facelif Cityelefantu (ne nutně designu, ale přece jenom by se měl reflektovat vývoj, který v oblasti elektrických jednotek za posledních 8 až 10 let nastal) lze jen souhlasit. Ale měla by zde být potom záruka, že se budou nakupovat. Myslím, že minimálně dalších 40 stejnosměrných a tak 60 dvousystémových by bylo více než žádoucí. A každopádně by se mělo jít cestou konfigurace Bo´Bo´ + 2´2´ + 2´2´ + Bo´Bo´ (alespoň minimálně pro dvousystémovou verzi).
registrovaný uživatel Raquac 
30.01.2009 (20:52)  
C.M.Burns: "elektro-motorovy" je jen specificky novotvar, jsou elektricke. Mrknete se na katalogovy list pritele Stadlera: http://www.stadlerrail.ch/images/content/MAV_e.pdf
30.01.2009 (20:17)  
SzKT: ...i těch 471 je žalostně málo, byť se vyrábí 10 let...

Nechci se Škodovky zastávat, ale rád bych se zeptal, proč je jednotek 471 málo vyrobených? Je to nedostatečnou kapacitou výrobních možností a prostor nebo prostě vyrobili tolik, na kolik mělo ČD prostředků a kolik si jich tedy objednali?


Dále bych měl dotaz na autora článku...

Možná mě zmátla forma zápisu, ale znamená pojem "elektro-motorová jednotka", jednotku čistě elektrickou nebo navíc se spalovacím motorem pro pohyb na nezatrolejovaných úsecích?
registrovaný uživatel SzKT  mail  
30.01.2009 (19:41)  
Happy: Ano, sdílím stejný názor. Proto mě docela štve, že kvůli podpoře jednoho nadnárodního koncernu zřejmě skončí pobočka jiného nadnárodního koncernu, zvlášť když na Zličíně (na rozdíl od Plzně) vyrábí zejména celoevropsky osvědčená vozidla v souladu s aktuálním stavem techniky, zatímco z Plzně vyjíždí jen neodzkoušené prototypy, naprosto unikátní a v některých případech pro objednatele nevhodné (Škoda 14T). Äle jiný problém je v tom, že na ČD stejně žádný rozvoj neprobíhá (i těch 471 je žalostně málo, byť se vyrábí 10 let) a dodávku 30+30 FLIRTů spolu s dodatečnými 30-ti Talenty od Bombardieru můžeme Maďarům (jako řadu jiných věcí) zase jen tiše závidět...
registrovaný uživatel happy 
30.01.2009 (19:08)  
vlastníkem škoda holdingu je nadnárodní skupina Appian group.Myslím,že jediné,co je přínosné je zaměstnávání českých pracovníků...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko