Budapest - Právě v těchto dnech byly dodány první dvě jednotky FLIRT z druhé série šedesátikusového kontraktu pro příměstskou dopravu maďarskému národnímu dopravci MÁV-START Zrt. S firmou Stadler Rail Group dráhy podepsaly rámcovou smlouvu o dodání 30 + 30 kusů elektro-motorových jednotek už v roce 2006. Prvních 30 kusů z objednané série dráhy obdržely do konce prosince roku 2007. Poté bylo rozhodnuto dát zelenou dodání dalších 30 kusů tohoto typu. Souprava je čtyřvozová se dvěma vloženými vozy. Podle dodavatele se dá navýšit počet vložených vozů o dva až čtyři další vozy podle potřeby dopravce. Poslední kusy těchto jednotek by měly do Maďarska dorazit do února 2010.
Prvních už dodaných 30 jednotek FLIRT je v provozu na příměstských a meziměstských linkách na tratích Budapest - Győr, Budapest - Székesfehérvár a Budapest - Pusztaszabolcs. Pořízení nových jednotek FLIRT je součástí modernizačního programu na zkvalitnění služeb a kultury cestování v příměstské a meziměstské dopravě u MÁV. Postupně tak nové soupravy vytlačí zastaralé a mnohdy špinavé vagóny, jejichž životnost už dávno uplynula. Od dodání FLIRTů si dráhy slibují zlepšení komfortu cestování na mnohých dalších tratích, třeba Budapest - Gödöllő - Hatvan, Budapest - Vác anebo v letním období i v okolí Balatonu.
Jednotka FLIRT
Souprava se skládá ze dvou řídících a dvou vložených vozů. Má 211 míst k sezení a 164 míst k stání. Dveře jsou instalovány na obou stranách a jsou vybaveny zvedací plošinou, vyhovují tak všem současným normám k pohodlnému nástupu a výstupu cestujících včetně osob s omezenou schopností pohybu. Maximální konstrukční rychlost je stanovena na 160 km/h.
Zdroj: MÁV Zrt.
zatímco z Plzně vyjíždí jen neodzkoušené prototypy, naprosto unikátní a v některých případech pro objednatele nevhodné (Škoda 14T)
Nezlob se na mě, ale co se tramvaje 14T týká, tak je ZCELA v souladu s tím, jaké tramvaje si DP objednal, jinak by je asi nepřebíral. Je ale zajímavé, že s tramvajemi typu 13T a 16T žádné probémy nejsou. Jestli ona nebude chyba jinde než ve vozidlech..
C.M.Burns: b je správně, 471 je tolik, kolik si jich ČD objendaly.
SYN: Ono srovnávat dvoupodlažní jednotku a jednopodlažní je hodně zavádějící a je to jako srovnávat jabka a hrušky. Ona ta dvoupodlažnost má své výhody ..Je zcela jasné, že dvoupodlažní je dražší a to u kteréhokoliv výrobce.
Ackoliv i polovicni pocty odebrane v rozumne kratke dobe by byly uspechem...
http://www.skoda.cz/?module=uploads&func=download&fileId=1685
Nechci se Škodovky zastávat, ale rád bych se zeptal, proč je jednotek 471 málo vyrobených? Je to nedostatečnou kapacitou výrobních možností a prostor nebo prostě vyrobili tolik, na kolik mělo ČD prostředků a kolik si jich tedy objednali?
Dále bych měl dotaz na autora článku...
Možná mě zmátla forma zápisu, ale znamená pojem "elektro-motorová jednotka", jednotku čistě elektrickou nebo navíc se spalovacím motorem pro pohyb na nezatrolejovaných úsecích?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.