..: Subvencované výkony na severu Čech lákají Brity i Francouze :..

DB 612 SmržovkaLiberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.

Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.

Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.

Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.

Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys


Vítek_V | 16.1.2009 (16:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   
16.01.2009 (22:47)  
Démon: Vy jste uspokojen vozovým parkem ČD a jejich službami. Dobře nemám nic proti. Ale nechtějte, aby byli spokojeni všichni...
16.01.2009 (22:45)  
Démon: doporučuji nastudovat analýzu stavu dopravy v Libereckém kraji (odkaz jsem již používal a jsou zde všechna čísla. V pracovních dnech využilo v GVD 2006/2007 036 průměrně 7993 (nástup+výstup).... Tj. 4000 lidí
registrovaný uživatel Web 
16.01.2009 (22:45)  
Démon: A kde by měli nastupovat do osobáku Lbc-Turnov? Nebo mi někdo zamlčel a jedná se o soutěž o rychlíky? No mě je to fuk, klidně si žijte v představě že vám na té trati nonstop po půlhodinách jezdí vlaky se 150 lidma :-)

Ale ještě jednou - poprosil bych o nějakou nerozinkovou trať...
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (22:39)  
Vzdávám to...matesi svět není černobilý...vše má své klady a zápory a ty se musíme snažit co nejlépe sladit k všeobecné spokojenosti.
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (22:35)  
Sečti nástup a výstup na všech zastávkách od Lib do Ha. (těžké poznat kolik lidí z Lr a Ta skuteně míří jen na O36), poté asi uvažuji že nástup a výstup musí být rovnoměrný v celku => dělím dvěma. Musíš uvažovat že tebou zmiňované číslo se týká pouze nástupu a výstupu v jedné stanici a to žst Liberec s tím ty ale nevím proč srovnáváš počet všech cestujících co cestuje po libereckých tratích. Nezlob se ale to je přeci zhovadilá blbost. Ne každý nastupuje a vystupuje v Liberci...
16.01.2009 (22:26)  
Proto vypišme výběrové řízení a at jezdí ten, kdo nabídne nejnižší cenu resp. nejlepší podmínky. Ale nevidím jediný důvod vybírat do výběrových řízení jen ty tratě, kde je současnu situace špatná, jak navrhuje Démon..
registrovaný uživatel Web 
16.01.2009 (22:25)  
Démon: Co mám sčítat a dělit? A pak mi vyjde 8 tisíc z Lbc směr Kořenov? :-) Čili veškerou frekvenci stanice Lbc tvoří tahle trať? :-)

Tak povídej, jaká trať není rozinka?
16.01.2009 (22:22)  
mates:"sama uživila (tržby+dotace) "sorry ale další blbost.uživit a dotace to tak nějak nejde dohromady....Uvědom si prosím a i ostatní, že lokálky X R,EC,IC jdou z jiného měšce...Tudíž pokud zruším lokálku, mimochodem finančně nejmíň náročnou trať, tak tím automaticky nezvýším komfort na hlavních tratích. Maximálně se dotace na dopravní obslužnost přesunou z železnice na bus.
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (22:18)  
Bože! A pak to v naší zemi nemá vypadat tak jak vypadá. Někdy je důležité dotovat určitá odvětví. Ohledů může být mnoho...Podívej třeba před lety trať na Harrachov skoro natrvalo KO. Podívej dnes...Sledovat ekonomiku dogmaticky je cesta do pekel, tímhle stylem by za chvíli lidi po šedestáctce dávali rovnou do krabice, protože zkrátka není rentabilní vyplácet důchody. Navíc postav dnes trať => klidně pár set miliónů. Zrušit a nechat rozkrást to je vždy snadný ale vracet takové kroky zpět je horší.
16.01.2009 (22:11)  
DJTiësto: Ano, vzal jsem možná špatný příklad, ale prostě nesouhlasím se sociální úlohou veřejné dopravy, kdy silnější dotuje slabší... Bud mě trat potenciál na to, aby se sama uživila (tržby+dotace) nebo ho nemá, tak ji zrušme at se nám nerozpadají tratě, které ten potenciál mají....
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko