Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.
Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.
Zdroj: ČT 24
Ono to vetsinou chodi jinak. Kdyz uvedu priklad se Skodovkou. Zastupci Skody, pripadne Appianu se pres x lidi dostanou k nekomu z vlady a zadne uplatky, zadne kufriky s penezi, jednoduse reknou, ze by v zajmu narodu a podpory mistniho trhu bylo dobre, kdyby dostali nejake (nebo nejakou konkretni) zakazky, nejlepe z oblasti zelenicni dopravy. Clovek z MD rekne, ze s tim zkusi neco udelat, kdyz jde o ten narodni zajem. Pres dalsich x lidi se dostane k nekomu z CD, kteremu "situaci" vysvetli, ze je potreba, zvlast v tomto tezkem obdobi podporovat mistni trh, ze to prece chapou a ze oni za odmenu se budou snazit podporit jejich "rozvoj" urcitymi dotacemi ze statniho rozpoctu. To uz nezni tak nerealne, co?
Takhle decentne a velmi na urovni probehne par konverzaci, ktere v podstate zpusobi ne jeden kufrik plny penez pro urcite lidi, ale treba kufriku dvacet.
Poznamka na zaver:
Muj priklad byl smysleny a neni zalozen na zadnych konkretnich dukazech ani informacich. To kdyby nekdo chtel podavat na nekoho zaloby.
Chtel bych se zeptat s timto tematem mistnich, jaky je Vas nazor, jeslti by vyslo levneji zakoupit stare Bimz a nebo rekonstruovat Bcka. Nedavno jsem jel Bckem, ktery nemel kozenku, ale prijemnou barevnou plys, vlak vcelku cisty a hned to bylo o necem jinem, osobne bych rekl pohodlnejsi jak cely Bimz.
Ať Škoda dělá co umí a až vyvine motorovou jednotku má možnost se s ní přihlásit do jakéhokoliv VŘ a pokud uspěje tak fajn a ne něco blokovat. Ono kdo říká že těma 8 jednotkama nákupy končí. Motorových jednotek podobné konstrukce bude potřeba ještě dost a že tu bude i Desiro nebo něco jiného ničemu nevadí. Konkurence je zdravá. U DB taky nejezdí jen Desiro na místních tratích...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.