..: ČD: Nová VŘ v lednu - kromě ojetých vozů také 8 nových DMU :..

Desiro, Hergatz, foto: Tomáš Kubovec Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.

Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.

Zdroj: ČT 24


JiříK. | 5.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MS 
06.01.2009 (11:22)  
Jinak ke Skode-lobby (pekny nazev, ten se uchyti :) ). Kdo by si predstavoval, ze vyrobni reditel ST sedne do firemni octavky, prijede na nabrezi za obchodnim reditelem CD a da mu kufrik plny bankovek za zmenu vyberoveho rizeni, ten by byl opravdu dost naivni. Pokud si to nekdo predstavuje takhle, pak se opravdu nedivim narazkam na paraoidni chovani, pripadne jinym.

Ono to vetsinou chodi jinak. Kdyz uvedu priklad se Skodovkou. Zastupci Skody, pripadne Appianu se pres x lidi dostanou k nekomu z vlady a zadne uplatky, zadne kufriky s penezi, jednoduse reknou, ze by v zajmu narodu a podpory mistniho trhu bylo dobre, kdyby dostali nejake (nebo nejakou konkretni) zakazky, nejlepe z oblasti zelenicni dopravy. Clovek z MD rekne, ze s tim zkusi neco udelat, kdyz jde o ten narodni zajem. Pres dalsich x lidi se dostane k nekomu z CD, kteremu "situaci" vysvetli, ze je potreba, zvlast v tomto tezkem obdobi podporovat mistni trh, ze to prece chapou a ze oni za odmenu se budou snazit podporit jejich "rozvoj" urcitymi dotacemi ze statniho rozpoctu. To uz nezni tak nerealne, co?

Takhle decentne a velmi na urovni probehne par konverzaci, ktere v podstate zpusobi ne jeden kufrik plny penez pro urcite lidi, ale treba kufriku dvacet.


Poznamka na zaver:
Muj priklad byl smysleny a neni zalozen na zadnych konkretnich dukazech ani informacich. To kdyby nekdo chtel podavat na nekoho zaloby.
registrovaný uživatel Kakov 
06.01.2009 (11:20)  
Semik: dekuji za nazor, v takovem pripade by se do toho meli pustit aspon formou nejakyho prototypu, a podle vysledku rozhodnout zda nadale sami ci ne
registrovaný uživatel MS 
06.01.2009 (11:14)  
2 filip: Pravdepodobne myslite spis DB Regio a vozy Bimz. V tomto s Vami musim plne souhlasit, mel jsem tu cest s nimi jet jednou z Prahy do Plzne a vcelku me nijak nenadchly. Rekl bych moje prvni prozreni, ze co je z Nemecka, nemusi byt dokonale. :) Dosud jsem byl zvykly, ze co je bile s cervenym pruhem, to jsou EC vozy jak v letadle a ono tohle. Ale zas abych jim nekrivdil, tak zase tak hrozne nejsou, srovnatelne s nasimi Bmeee.

Chtel bych se zeptat s timto tematem mistnich, jaky je Vas nazor, jeslti by vyslo levneji zakoupit stare Bimz a nebo rekonstruovat Bcka. Nedavno jsem jel Bckem, ktery nemel kozenku, ale prijemnou barevnou plys, vlak vcelku cisty a hned to bylo o necem jinem, osobne bych rekl pohodlnejsi jak cely Bimz.
registrovaný uživatel Semík  mail  
06.01.2009 (11:10)  
Karel Kovářík: Tak já si myslím, že by to bez větších problémů dokázali. Sám jsem zažil rekonstrukci řady 749 ve Veselí nad Moravou. Kdy se dosazovalo el. vytápění souprav a měnilo se uložení rámů, motory a pod. Nebo si vemte třeba opravnu násilně poškozených lokomotiv v Přerově. Tam taky dělají zázraky. A ještě jsem si vzpomněl. Nová lokomotivní řada 340. Nevznikla náhodou v dílnách v Budějovicích?
registrovaný uživatel Kakov 
06.01.2009 (10:55)  
to Semík: poprosim, zda by jste mohl svuj prispevek trosku oramovat. Myslite, ze dilny CD jsou schopni ty vozy opravdu predelat na potrebne urovni a kvalite?? ono preci jen opravit dvere nebo vymenit podvozek je neco jineho nez kompletni reko a prestavba, natoz pak vyroba. Ja prave nemam o kapacitach a schopnostech dilen CD zadne povedomi. Pokud by to dokazali udelat kvalitne, tak by to bylo i namiste, aby si to CD prestaveli sami.
registrovaný uživatel Semík  mail  
06.01.2009 (10:51)  
DJTiësto: A to výběrové řízení nebylo na reko 842 a na překopání starých poštovních vozů na vozy řídící? Což v prvních serii ŠKODA dělala. Aspoň teda ty vozy. Reko našich 842 ještě nikdo na světě nedělal.
registrovaný uživatel happy 
06.01.2009 (10:31)  
No jestli jste nepostřehli,tak v dnešní době je lobby naprosto běžnou věcí.Když česmad lobbuje u vlády za své výhody a další a další.Prostě je to bohužel v dnešní době normální,takže lobby škody mně vůbec nikterak nevyvádí z míry....
06.01.2009 (10:04)  
Semík:a s čím by se tam asi tak přihlásila?Pouč mě, třeba mi něco uniklo a české Desiro už krouží ve Velimi:o)
registrovaný uživatel Semík  mail  
06.01.2009 (9:39)  
Mně překvapuje, že se tu mluví o ŠKODA-LOBBY. Vždyť, přece kdyby to ŠKODA chtěla dělat, tak se do VŘ přihlásí a zakázku dostane. Takhle to vypadá, že spíš ČD chtějí ušetřit a zkouší jestli náhodou jim to někdo za hubičku neudělá. Kdyby to byl výhodný busines, tak se jim tam přihlásí výrobci z celé Evropy. Proč si nevezmou příklad z MAV. Ti si dělají řídící vozy sami v dílnách a nikoho k tomu nepotřebují. OBB si taky skládali TAURUSY v dílnách. Proč u nás to nejde? Vždyť ty řídící vozy můžou udělat "stejné" jako ty předchozí- použít k jejich výrobě náhradní díly.
06.01.2009 (9:17)  
ad Hawkey:Jak můžeš,můžete, být tak naivní. To je přeci téměř nemožné dokázat, pokud člověk není přímým účastníkem jednání Škoda a vedení ČD. To co se ven dostane jsou jen zákulisní drby. A pokud mluvka veřejně prohlásí"zatím u nás není nikdo kdo by tyto vozy uměl vyrobit"tak je to snad nad slunce jasné o co tady jde. To jen vy, bezmezní příznivci Škody, toto nevidíte a nechcete vidět. Ani si už neuvědomujete, že Škoda je téměř tak česká jako Siemens. Majitelé češi rozhodně nejsou, a pokud jde o lidi v podniku tak věřím, že pokud by zde Siemens měl dostatek zakázek tak ze Zličína by neodešel, mohla to být podmínka, tudíž by český člověk dostal též práci...
Ať Škoda dělá co umí a až vyvine motorovou jednotku má možnost se s ní přihlásit do jakéhokoliv VŘ a pokud uspěje tak fajn a ne něco blokovat. Ono kdo říká že těma 8 jednotkama nákupy končí. Motorových jednotek podobné konstrukce bude potřeba ještě dost a že tu bude i Desiro nebo něco jiného ničemu nevadí. Konkurence je zdravá. U DB taky nejezdí jen Desiro na místních tratích...
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko