Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.
Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.
Zdroj: ČT 24
A Tvůj příklad s tlačítkem ovládání dveří, doclea silně pochybuji, že by to bylo v zadání VŘ takle přesně specifikováno:).
Jinak si myslím, že to je to tak směšný detail, který by neměl žádnému výrobci činit problém:) Ty tlačítka jsou umístěna většinou na křídle dveří a ono vyměnit křídlo dveří za jiné už není tak složitý problém.
MuDr.: Taurus OeBB 1216.2 byl schválen k provozu na síti SŽDC bez omezení loni tuším že v červnu. To, že tu jezdil na vyjímky je věc jiná. Nicméně i tak pokud vím, tak 1216.2 není zatím homologována na síti PKP a na ŽSR jsou prý také nějaké těžkosti.
Josef Petrák: Co je mi známo, tak Siemens se s Taurusem také přihlásil do VŘ, prý nesplnil všechny podmínky soutěže. Věřím, že pokud to tak nebylo, zajísté by Siemens výsledek VŘ napadl.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.