..: ČD: Nová VŘ v lednu - kromě ojetých vozů také 8 nových DMU :..

Desiro, Hergatz, foto: Tomáš Kubovec Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.

Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.

Zdroj: ČT 24


JiříK. | 5.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
06.01.2009 (20:46)  
SYN: 3 válce a 51kW? Já v tom vidím Yaris :-D
registrovaný uživatel M 
06.01.2009 (18:49)  
Ano, presne takhle jsem to myslel...
registrovaný uživatel SYN 
06.01.2009 (18:32)  
Ten příklad s otevíráním dveří od M není až tak mimo mísu, já si celkem vzpomínám že v posledním výběrovém řízení na auta u nás v práci (jsme státní úřad tak vypisovat musíme) byl součástí specifikace požadavek na tříválcový motor o výkonu 51kW, tak pokud v tom zcela náhodou někdo rozeznává Škoda Fabia 1,2HTP tak ano, je to ono...
registrovaný uživatel bugear 
06.01.2009 (17:29)  
@Hawkey: ES64U4 není v Polsku schválená proto, že to zatím nikdo nepotřeboval, ale je tam schválená ES64F4 i Traxxy, takže problém se schválením zřejmě nebude. Je fakt, že v roce 2005 by schválení možná problémem bylo, nicméně stejný problém by měla i Škodovka, protože jiná než odporová regulace. A schválení na ŽSR možná bude tvrdým oříškem i pro Škodovku.
registrovaný uživatel MS 
06.01.2009 (16:58)  
2 Hawkey: S temi tlacitky to byl priklad strasne prehnany, aby na nem M vysvetlil neco. :D Tak se toho hned nechytejte.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.01.2009 (16:36)  
M: Pokud bys vypsal VŘ na Desiro tak to ostatní výrobci dvoudílných DMU s podobnými parametry jako ma Siemens Desiro to zcela určitě napadnou :)

A Tvůj příklad s tlačítkem ovládání dveří, doclea silně pochybuji, že by to bylo v zadání VŘ takle přesně specifikováno:).

Jinak si myslím, že to je to tak směšný detail, který by neměl žádnému výrobci činit problém:) Ty tlačítka jsou umístěna většinou na křídle dveří a ono vyměnit křídlo dveří za jiné už není tak složitý problém.

MuDr.: Taurus OeBB 1216.2 byl schválen k provozu na síti SŽDC bez omezení loni tuším že v červnu. To, že tu jezdil na vyjímky je věc jiná. Nicméně i tak pokud vím, tak 1216.2 není zatím homologována na síti PKP a na ŽSR jsou prý také nějaké těžkosti.

Josef Petrák: Co je mi známo, tak Siemens se s Taurusem také přihlásil do VŘ, prý nesplnil všechny podmínky soutěže. Věřím, že pokud to tak nebylo, zajísté by Siemens výsledek VŘ napadl.
registrovaný uživatel MS 
06.01.2009 (15:39)  
2 Karel Kovarik: Ja snad rikal, ze o nem nekdo neco psal?
registrovaný uživatel Kakov 
06.01.2009 (15:17)  
omlouvám se byla to reakce na "MS" ;-)
registrovaný uživatel M 
06.01.2009 (15:09)  
A ja jsem o kufriku penez neco psal?
registrovaný uživatel Kakov 
06.01.2009 (14:50)  
ad MS: o kufriku penez nidko nepsal, to je Vase premira fantazie, nicmene, by takova predstava byla opravdu naivni
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko