Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.
Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.
Zdroj: ČT 24
Kdyz to vezmu historicky tak jsme uz videli spoustu pripadu kdy se taky zainteresovani dusovali ze "se nic nedeje a vsechno je v poradku a podle zakona (zvlaste toto maji v oblibe ti kdo vedi ze je to krivarna ale dokazat se jim to neda)" do posledni chvile nez se to provalilo.
Taktez samozrejme existovala rada pripadu kdy kolovaly pomluvy a nikdy se nic nedokazalo, dokonce semtam se podarilo i prokazat ze pomluvy nemohly mit vubec zedny pravdivy podklad.
Takze jako kazda varianta se v zivote docela casto vyskytuje...
Nicmene pokud se tu nekdo domniva ze neni problem prokazat ze jde vuci Skode jen o naprosto nepodlozene pomluvy tak nabizim sve plne jmeno a adresu, atsi me treba Skoda za muj nazor zazaluje ono by mozna i leccos v soudnim projednavani mohlo vyplavat.
Jsem normalni clovek co ma vlastni praci z cehoz celkem logicky vyplyva ze nemam moznost aktivne shanet dukazy pro sve nazory, ovsem nektere veci jsou pomerne evidentni...
K Desirum - docela se domnivam ze pokud jde o 8 vozidel a stale jeste probiha spor o to zda jsou pro nase podminky vhodna (ja vim, mnozi jsou si uz ted jisti ze ano ale jini zase tvrdi ze urcite ne) tak pronajem (ne leasing, to uz vec kupuju a jde jen o jinou formu splaceni, sice pravda moznost odstoupit tu teoreticky je ale to prodelam boty) nevypada jako spatna varianta, zvlaste kdyz ho pouziju k peclivemu sberu udaju o provoznich vlastnostech a spolehlivosti pronajatych jednotek a vysledek pouziju k rozhodnuti jestli si je teda mam koupit nebo jestli precejen shanet neco jineho. Az tu budou Desira rok jezdit tak budou citelne spolehlivejsi info o tom jak slapou.
K rychlosti - 120kmh sice opravdu neni buhvico ale pri dnesnim stavu nasich trati to na rychlik opravdu staci, koneckoncu motorove rychliky tu vozi i rady 842/843 a ty maji min a 854 ma stejne. Takze dneska to na rychlik staci a neni problem to za par let pouzit na zrychlene ci spesne vlaky, klidne i ve vzdalenejsi budoucnosti na obycejne lokalky :-)
Trosku mi unika proc se vice neprosazuje moznost licencni vyroby Desir u nas (vcetne jejich elektricke verze, taktez tam stale jeste nova vozidla te tridy u nas chybi), vlk by se snad nazral (mohlo to byt brzo) a koza by zustala cela (domaci firma by si tez prisla na sve), hm?
Predpokladam ze hlavni problem je v tom ze neni vyrobce ktery by byl ochotny do toho jit (a ta neochota je asi to o co tu bezi).
Je skoda, ze "skoda-lobby" jiz nevyprodukovala skoda-desiro, mohlo byt po problemu. Ja ale i pres to, co pisu verim, ze to vozidlo do dvou let dotahnou do pojizdne faze a do 4 let jich tu bude 20 jezdit. Proto asi "zastavili" tu reko 842 i 854. Cas ukaze, treba to bude vsechno k dobru.
kdyz nekde nekjaky "komik-umelec" rekne v zabavnem poradu narazku na politiky a jejich spatne vlastnosti, tak mu take hned pisete aby podal zalobu??? :-D
Co se vyhody pronajmu tyce, tak je jiste vyhoda mit ji okamzite a ne az nekdy. Ovsem tahle teze je pravdiva jen v okamziku, kdy o tom, ze TED potrebuji nejakou vec, vim uz dva roky a "pocitam" s ni...
Nemuzu prece v osm vecer rict "ja uz nakoupit nepujdu, protoze zaviraji", kdyz o tom nakupu vim od rana...
a) presumpce, nikoli "presunkce neviny"
b) popisuji stav veřejného mínění, nikoli to, jaké vztahy mezi Škodou a kýmsi fungují. V tom je ten vtip (a proto je to, co jsem napsal, nenapadnutelné).
c) "když si jednotku pronajmeš, máš ji k dispozici relaitvně brzo po podpisu smlouvy, když si ji objednáš budeš na ní čekat třeba 12 i více měsíců, než Ti ji bude schopen výrobce vyrobit. Takže pokud chceš začít jezdit co nejdříve, co je lepší varianta v počtu 8 ks?"
Chyba. Pokud chci začít jezdit co nejdřív, vypíšu tendr na koupi s tím, že požaduju vozidla co nejdřív a výrobce mi do doby dodání musí zajistit náhradní. Takhle se to dělá celkem běžně u autobusů a vzhledem k osudu Dispoloku to je krásně reálné i u desir. Jenže to předpokládá poněkud jiné uvažování na straně dopravce, že...
A teď k tématu článku, když si jednotku pronajmeš, máš ji k dispozici relaitvně brzo po podpisu smlouvy, když si ji objednáš budeš na ní čekat třeba 12 i více měsíců, než Ti ji bude schopen výrobce vyrobit. Takže pokud chceš začít jezdit co nejdříve, co je lepší varianta v počtu 8 ks?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.