..: Moravskoslezské Esko již od prosince :..

logo ESKOOstrava - V Praze a Středočeském kraji cestující již rok jezdí ve vlacích, provázaných s městskou dopravou. Otázkou je, jak se tento trend uchytí v Moravskoslezském kraji. Řeč je o vytvoření systému vlaků regionální dopravy a jejich integraci do jednotného celku. Od 14. prosince 2008 tak budeme moci na Ostravsku vídávat a hlavně používat vlaky pod označením „S“.

Celý tento projekt je koncipován a založen na jednoduchosti, přehlednosti, provázanosti a pravidelnosti vlakové dopravy. Tyto linky se, podobně v Praze, začlení do integrovaného dopravního systému. Tím budou cestující moci při cestě použít například jediný jízdní doklad. A to jak na prostředky MHD, tak i na vlak.

Aleš Ondrůj z marketingového oddělení drah se nechal slyšet: „"S" linky chtějí postupně na území Ostravy a v jejím okolí převzít úlohu, kterou má v Praze metro.“ Na kolik se tak stane, si musíme však ještě počkat. V horizontu několika let by však na ostravských "eskových" linkách měly jezdit nízkopodlažní vlaky, což odpovídá jednotkám řady 471. Na některých trasách by se měl později snižovat interval, kdy budou vlaky jezdit častěji. Podobně tomu od prosince bude i na části tratě 171 z Prahy do Berouna, kde budou vlaky linek S jezdit ve špičce v desetiminutovém sledu.

Celý systém S linek v Moravskoslezském kraji má být dle Ondrůje provázaný s prostředky veřejné dopravy. V tiskové zprávě České Dráhy uvedly několik příkladů jízdních dob: „Například doba jízdy přímých spojů S linek z Opavy do zastávky Stodolní v centru Ostravy bude trvat jen 43 minut, z Českého Těšína 42 minut a z Havířova 20 minut.“

Zdroj: TZ ČD


Vítek_V | 12.11.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
12.11.2008 (20:13)  
tak čtu tu diskusiju a sem potěšeny jak byk, než sy spomenu že na Dombasu - pro ty co nevi největši zaměstnavatel v razovitym regionu - se robi od třyčtvrtě do třyčtvrtě. Kurde jak mam stihat na šichtu jak pěšky daleko...ani DPO se neobtěžovalo cosi zrobiť s tym jizdnim řadem.tuž kaj je zakopany pes? že by všici ostatni bobili od cele? tuž kdo je tu pomyleny?
ale s tym S Bahnem no nevim nevim tady to funguje jinak. pro ty co to nevi tak Kunčice je velka stanica cosi ludi ale hlavně teho nakladu!no dluhi seznam.
ultrašpica věc je když v Ostravě-Kunčicach kolem peronu prosvišti ten hlinikovy rohlik, ja se na peroně rychtuju a sakra on padi dal! šak co asi by jim lopaty tu naleštěnu nadheru ošupali.
aspoň co mně potěšilo, že na nadru v Kunčicach se už neda natačet postkatastroficky film - nove oplaštěni budovy - vyměněne okna a světe div se došlo i na nadchod, kurde žeby dřevo vyšlo z mody? šak jak sem šel vrchem tak to tak romanticky vrzalo.
autor ostravaka laskavě promine a vy všici ostatni vězte že bylo vynechano asi tak minimalně 300 sprostych slov.
jak řika štajger Ať to para tlači.
registrovaný uživatel Frava  mail  
12.11.2008 (20:10)  
Walt: Jediná změna je, že přestup na linky se hlásí v prostředních MHD.
12.11.2008 (20:09)  
Chtělo by to hlavně, aby si ten, kdo to označení "S" vymyslel, uvědomil jeho opravdový význam, asice rychlá příměstská doprava v pokud možno pravidelném intervalu. Bohužel kapitola sama pro sebe je třeba pražská "eS šestka", která se "S-Bahnu" nepodobá v ničem. Přitom pro tento druh železniční linky němci označení mají - RB - Regionalbahn (místní dráha). Snad by nebylo tak složitý označit v našich podmínkách tyto linky třeba jako "LK" - lokálka. Jinak Ostravákům fandím a doufám, že vymyslíte něco pořádnýho. U Vás by to chtělo plnou integraci a to se zřejmě neobejde bez změny stávajícího typu odbavování cestujících v ostravské MHD, které podle mě na železnici není moc vhodný.
registrovaný uživatel Walt 
12.11.2008 (19:58)  
Popravdě řečeno, vlaky na tratích okolo Prahy jsou v systém PID už asi 10 let (možná déle) a se zavedením značení S, jsem si nevšiml žádné změny. Jediné, co trochu připomíná systém Sbahn, je linka S 41 z Libně do Roztok, která ale vznikla jako městská v roce 2004. Tudíž nelze říci, že by označení Esko mělo nějaký vliv na provoz vlaků v Praze a okolí.
registrovaný uživatel nitro 
12.11.2008 (19:46)  
aldik7: nam v praze zamestnanecke ve vlaku neplati takze bych tipnul podobnou situaci i v ostrave
12.11.2008 (19:37)  
hmm jestli na to budou budou platit i běžné jízdenky ostravské MHD (nemyslím ty dlouhodobé) tak to bude supéér.. např. z vítkovic do svinova bude výhodnější o 125% jet vlakem než pitomou tramvajkou xD ..teda eště k těm jízdenkám.. ve všední den(dokud studuju) tak jezdím na studentské jízdné.. ale na těch eSkách asi nebudou platit dlouhodobé jízdenky pro zaměstnance a rodinné příslušníky DPO žéé? :(
12.11.2008 (19:32)  
Trochu bych zmírnil tu chválu Eska v PID. Nešlo o vytvoření systému vlaků, ale jen o pojmenování. Kde končí Esko nijak nesouvisí s tím kde končí PID, plná integrace není na všech tratích a vůbec ROPID to nijak moc nepropaguje, protože to vymyslely ČD - tak jako dříve Metropolitní linie, to byla jen škoda papíru a žádný přínos pro cestující.
12.11.2008 (18:41)  
Martin Grill: "Garantovaná" putovní výstavka konečně končí? :-D Kde bude teda jezdit?
registrovaný uživatel chio 
12.11.2008 (18:31)  
Nejhorší je, že S1 (v úseku ČT - Ostrava-Svinov) a S2 nejsou taktové. Chodí si jednou v 39, jindy 45 a pod.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
12.11.2008 (18:22)  
Payus: Přijdou další 471, a letošní vylomenina v podobě Os 3302/3309 se už nezopakuje. Mno a koneckonců není ten oběh v rámci "našeho Eska" tak dlouhý, jak se na první pohled zdá...pakliže by se třeba uvažovalo o "ostravském okruhu", tedy Hlavní > Svinov > Vítkovice > Kunčice > Bartovice (úvrať) > Kunčice > Hlavní , stačily by na to třeba i menší jednotky.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko