Ostrava - V Praze a Středočeském kraji cestující již rok jezdí ve vlacích, provázaných s městskou dopravou. Otázkou je, jak se tento trend uchytí v Moravskoslezském kraji. Řeč je o vytvoření systému vlaků regionální dopravy a jejich integraci do jednotného celku. Od 14. prosince 2008 tak budeme moci na Ostravsku vídávat a hlavně používat vlaky pod označením „S“.
Celý tento projekt je koncipován a založen na jednoduchosti, přehlednosti, provázanosti a pravidelnosti vlakové dopravy. Tyto linky se, podobně v Praze, začlení do integrovaného dopravního systému. Tím budou cestující moci při cestě použít například jediný jízdní doklad. A to jak na prostředky MHD, tak i na vlak.
Aleš Ondrůj z marketingového oddělení drah se nechal slyšet: „"S" linky chtějí postupně na území Ostravy a v jejím okolí převzít úlohu, kterou má v Praze metro.“ Na kolik se tak stane, si musíme však ještě počkat. V horizontu několika let by však na ostravských "eskových" linkách měly jezdit nízkopodlažní vlaky, což odpovídá jednotkám řady 471. Na některých trasách by se měl později snižovat interval, kdy budou vlaky jezdit častěji. Podobně tomu od prosince bude i na části tratě 171 z Prahy do Berouna, kde budou vlaky linek S jezdit ve špičce v desetiminutovém sledu.
Celý systém S linek v Moravskoslezském kraji má být dle Ondrůje provázaný s prostředky veřejné dopravy. V tiskové zprávě České Dráhy uvedly několik příkladů jízdních dob: „Například doba jízdy přímých spojů S linek z Opavy do zastávky Stodolní v centru Ostravy bude trvat jen 43 minut, z Českého Těšína 42 minut a z Havířova 20 minut.“
Zdroj: TZ ČD
waszyn: S tou stranou jste to trefil přesně,každý se radši poplazí do OVY či ORLOVÉ.Je to na kolaps.
Za novou zast.se doslova modlím a na veřejných schůzích připomínám a intervenuji za ni.
Po výstavbě této zast.a Tř.města,Zábřehu,by trať 321(320) přitáhla víc cest.a nabyla na významu ve spojení zmíněných měst,ale i Opavy(nebude li ve Svinove vlak postávat zbytečně skoro 20.minut)
Držme pěsti.
http://www.zelpage.cz/zpravy/4308
Druha vec je, ze nevim presne jak je to s poctama lidi v ruznych mistech Havirova nebo tech "osadach" kolem...
Osobně se domnívám, že provázanost vlakových spojů se spoji MHD atd je spíše pozitivní. Například v Praze se tento systém osvědčil. Cestující si vybírají druh dopravy dle spojů, možností, rychlosti atd. Velice praktický i rychlý je zrealizovaný projekt Nové spojení. Mimochodem od nového roku bude umožněna větší provázanost dopravy také v Libereckém kraji. Na jeden platný doklad by cestující mohl použít tramvaj vlak i autobus.
Pokud se podíváme na silniční dopravu v Libereckém kraji má slušnou
a spíše dominantní pozici. Svou pozici si ještě polepší, protože se staví rychlostní silnice I35. A to směrem na Hrádek a Žitavu a v dohledné době - pár let se začne stavět úsek z Turnova na Hradec Králové. Také je postavena rychlostní komunikace směr na Jablonec.n N prozatím končící v Liberci Kunraticích. Nicméně výhledově do několika let se úsek silnice přiblíží do Jablonce n N až k Lidovým sadům. Zde bude dál pokračovat krátkým tunelem pod parkem a křižovatkou a napojí se na silnici procházející kolem přehrady a dále na Tanvald. Nesmímě zde ovšem zapomínat na 50 km h v Jablonci nad Nisou, Lučanech, Smržovce. A právě Smržovka je dlouhá. Kolik lidí ale dodržuje 50 km h. Nicméně je tu velká frekvence přechodů, a také frekventovaný železniční přejezd u Smržovky.
Nyní se zaměřím na železniční dopravu v okolí. V současné době probíhá pro mě pochopitelná modernizace 089. Dle mého se jedná o reakci na stavdu rychlostní silnice I35 na Žitavu. Má zde být zvýšena max traťová rychlost až 100 km h. Dle mého to bude úsek Liberec-Machnín a dále bych tipoval 80-90 km h na širé trati. Ale nechám se překvapit. Dále jsem zjistil na 030 opravu úseku Liberec Jeřmanice - ponechána rychlost 70 km h kromě vjezdu do Liberce 60 km h a opravu úseku Malá Skála - Železný Brod 70-75 km h .
A také nové zabezpečovací zařízení na 036. To je asi vše.
A proto jsem hledal dále. Našel jsem na podotýkám opsaném odkaze
http://www.kraj-lbc.cz/public/doprava/prezentace07/433.html
další podrobnosti. Na této stránce v zhruba 1/4 je modře zvýrazněn text „Kategorizace železničních tratí v Libereckém kraji“. Po poklepání na text se vám otevře zpracované pdf. Zde jsou jednotlivé tratě popsány od kategorie 1 do 4 s bodovým ohodnocením.
Abych to zkrátil a moc se nerozepisoval. Zjistil jsem, že
v dohledné - výhledové době se bude modernizovat trať 089, 036 Liberec - Jablonec.n.N - Tanvald a trať 037. Trať 089 se modernizuje. Tyto tratě jsou nejvíce vytížené v kraji. Co mě ale udivilo, že úsek trati 041 je popsán jako v kategorii číslo 3. A přitom se na této stránce píše o prioritě rychlého železničního spojení Liberece a Hradce Králové. Z bodových označení a kategorií spíše vyplívá, že výhledově smyšleně optimalizovaná - modernizovaná trať povede přes Železný Brod, Starou Paku atd. Skutečně mě to udivuje. Po mapě i po trati je to kratší přes Jičín. I rychlostní silnice I35 povede přes Jičín.
Dle mého názoru v budoucnu po silnici I 35 Liberec- Hradec Králové 100 km urazí autobus tuto vzdálenost za 1:10 - 1:20.
Vlak bude mít trasu delší - déle ji pojede. I kdyby proběhla smyšlená modernizace v celé trase 030 nemůže zde autobusu konkurovat. V případě trasování ovšem přes Jičín by tu možnost už byla. Pokud si vzpomínám dobře v smyšleném trasování železniční trati Liberec - Jičín - Hradec Králové vycházel čas po železnici 1:15.Čas srovnatelný s autobusem. Viz tehdy projekty tratí CD. Další + je kratší železniční trať. Možnost více páru vlaků. Pokud bych si měl ale vybrat mezi dopravním prostředkem, zvolil bych železnici. Dobrý spoj směr Pardubive,návazné koridory směr Ostrava,Žilina,Brno,Bratislava,Wien.atd.V případě ovšem trasování smyšlené optimalizaci - modernizaci železnice přes Železný Brod, Starou Paku bych do Hradce Králové zvolil autobus. Byl by rychlejší a při kratší ujeté vzdálenosti i levnější.
Proto jediné logické vysvětlení tohoto směru je v rychlejším spojení Liberce a Železného Brodu, Semil, Staré Paky atd. Tedy směrem, kterým dálnice nevede.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.