Liberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.
114 kilometrů, 5 tratí, 15 let
Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.
Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.
Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.
Zdroj: TED
Stoupa: proboha, krajske rizeni dopravy ma celou radu nedostatku. Jeste resit podobne spravu trati... :(
M: cizi spolecnost? To je mozne, ale Polaci to nebudou a Nemcum se nedoplatime. Ostatne nedivil bych se, kdyby se do toho VR prihlasila jen jedna firma.
A v tom, kdo vlastní, udrzuje, financuje onu "cestu" je esence, krása i zrudnost celeho drazniho (i silnicniho) bytí. Bývaly silnice císarske, okresní, místní. A fungovalo to. Bývaly dráhy koncesované pro úcely ruzne. V clanku jmenovane drahy maji charakter v drtive vetsine regionalni (abych nerikal primo mistní, kazdopadne ne "celokrajsky"), snad se specifickou vyjimkou "lyzarskeho dopravniho potencialu" do Korenova a mozná i dále do Polska. Pak bych za logicke povazoval, ze budou prevedeny do majetku prislusneho kraje (cílove treba "sdruzeni obcí") a to vcetne personalu, ktery o ne nejen dbá, ale i stavi vlakovou cestu atakdale, atakdale.
Dokonce by tak byla podtrzena i vazba volic - zastupitel - hejtman (starosta) a krajsky ouredlnik.
Nechci polemizovat o tom, zda bylo moudre rozstrelit drahy na soucasne subjekty. Jen opakuji svuj názor, ze kdyz, tak poradne.
Pojem "soukromý dopravce" bych v tomto řetězci změnil na "obchodní společnost". ČD se mohou dostat do ztráty stejně tak jako jakýkoliv jiný dopravce, ale hlavně: z dotované dopravní obslužnosti, kde objednatel musí doplatit dopravci prokazatelnou ztrátu, se nekrachuje!
Pokud se ČD budou chtít zúčastnit soutěže, tak si nějaká kloudná vozidla budou muset koupit nebo pronajmout, samy nic použitelného nemají.
ad soukromý dopravce a bankrot ... pokud se do soutěže někdo přihlásí s cenou, na které bude prodělávat, pak mu to patří. Poučen zkušenostmi si však myslím, že kromě ČD taková taktika u nikoho nehrozí. Ostatní firmy totiž fungují aby vydělávaly, jen ČD funguje z nějakého jiného (neznámého) důvodu. Asi aby živily odboráře ...
xAnri05: ad provozní zázemí ... nepředpokládám vozidla na pokraji rozkladu, jako provozují ČD; a na běžnou údržbu snad stačí pronajmout si halu s vlečkou a trochu si ji zařídit. To se na 15 let vyplatí a divil bych se, kdyby v okolí žádná volná nebyla.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.