..: Liberecký kraj hledá provozovatele Jizerskohorské železnice :..

Liberec, foto: AdysLiberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.

114 kilometrů, 5 tratí, 15 let

Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.

Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.

Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.

Zdroj: TED


JiříK. | 22.10.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.10.2008 (18:15)  
Racek: s provoznim zazemim to zdaleka nebude tak jednoduche.
Stoupa: proboha, krajske rizeni dopravy ma celou radu nedostatku. Jeste resit podobne spravu trati... :(
M: cizi spolecnost? To je mozne, ale Polaci to nebudou a Nemcum se nedoplatime. Ostatne nedivil bych se, kdyby se do toho VR prihlasila jen jedna firma.
registrovaný uživatel M 
22.10.2008 (17:39)  
To je zajimave. Nevim jak moc se tomu da verit, ale v tomto konkretnim pripade bych snad nikoho zas az tak moc nepodeziral - Jde totiz o to, ze eSko co jezdi Brno-Breclav jezdi i na sever a to by vypadlo. Krome toho samozrejme nezname financni podrobnosti atd. - ale radi bysme je asi znat chteli:-))
22.10.2008 (17:28)  
M : dobrá otázka!!! Nedávno jsem se dozvěděl, že OBB chtěly zajíždět se šuflaty až do Brna, v rámci IDS - ale neprošlo to... Snad tomu brání zas nějaké předpisy, snad je to snaha nepustit si do revíru "škodnou", nevím...
registrovaný uživatel M 
22.10.2008 (17:22)  
Anri (a neni mozne, aby vyhral nekdo jiny, nez CD) - jeste v diskusi nepadla jedna vec - proc by to musela byt nutne ceska spolecnost? Obzvlast v situaci, kdy jde o region na hranicich hned tri statu
registrovaný uživatel Racek 
22.10.2008 (16:31)  
DJ: právě že až takhle to s tou dotovanou dopravní obslužností není. Pokud se jedná o veřejnou soutěž, tak v ní těžko někdo uspěje s "doplacením prokazatelné ztráty", nemluvě o tom, že obchodní společnost (včetně ČD) potřebuje skončit v plusu a ne na nule. Takže je to tak, že kraj doplatí tolik, kolik si dopravce řekne - a soutěž je na to, aby si mohl vybrat toho, kdo si řekne nejméně. Každý normální dopravce si řekne tolik, aby něco vydělal, s výjimkou ČD, které klidně prodělají, protože v nejhorším zase prodají státu nějaké budovy :-P
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.10.2008 (15:11)  
2 Junkrs & Web:

A v tom, kdo vlastní, udrzuje, financuje onu "cestu" je esence, krása i zrudnost celeho drazniho (i silnicniho) bytí. Bývaly silnice císarske, okresní, místní. A fungovalo to. Bývaly dráhy koncesované pro úcely ruzne. V clanku jmenovane drahy maji charakter v drtive vetsine regionalni (abych nerikal primo mistní, kazdopadne ne "celokrajsky"), snad se specifickou vyjimkou "lyzarskeho dopravniho potencialu" do Korenova a mozná i dále do Polska. Pak bych za logicke povazoval, ze budou prevedeny do majetku prislusneho kraje (cílove treba "sdruzeni obcí") a to vcetne personalu, ktery o ne nejen dbá, ale i stavi vlakovou cestu atakdale, atakdale.

Dokonce by tak byla podtrzena i vazba volic - zastupitel - hejtman (starosta) a krajsky ouredlnik.

Nechci polemizovat o tom, zda bylo moudre rozstrelit drahy na soucasne subjekty. Jen opakuji svuj názor, ze kdyz, tak poradne.
registrovaný uživatel Web 
22.10.2008 (14:39)  
junkrs: To ale nemá na starosti kraj.
registrovaný uživatel junkrs 
22.10.2008 (14:36)  
Osobně si myslím, že dříve než se má vyhlašovat nějaké výběrové řízení, by bylo lepší uvést infrastrukturu do takového stavu, aby provoz po ní mohl být konkurenceschopný ať už kvalitou železničního svršku (žádné hopsání, skákání atd) tak i rychlostí dopravy a ne, aby se přez přejezdy muselo jezdit 30, na výhybkách max. 40 atd.
registrovaný uživatel DJ 
22.10.2008 (14:00)  
Vousáč: :soukromý dopravce=ztráta=bankrot=autobusy a následně nic.

Pojem "soukromý dopravce" bych v tomto řetězci změnil na "obchodní společnost". ČD se mohou dostat do ztráty stejně tak jako jakýkoliv jiný dopravce, ale hlavně: z dotované dopravní obslužnosti, kde objednatel musí doplatit dopravci prokazatelnou ztrátu, se nekrachuje!
registrovaný uživatel Racek 
22.10.2008 (13:39)  
Vousáč: ad pronájem od ČD ... :-DDDDDDDDDDDDDD
Pokud se ČD budou chtít zúčastnit soutěže, tak si nějaká kloudná vozidla budou muset koupit nebo pronajmout, samy nic použitelného nemají.
ad soukromý dopravce a bankrot ... pokud se do soutěže někdo přihlásí s cenou, na které bude prodělávat, pak mu to patří. Poučen zkušenostmi si však myslím, že kromě ČD taková taktika u nikoho nehrozí. Ostatní firmy totiž fungují aby vydělávaly, jen ČD funguje z nějakého jiného (neznámého) důvodu. Asi aby živily odboráře ...
xAnri05: ad provozní zázemí ... nepředpokládám vozidla na pokraji rozkladu, jako provozují ČD; a na běžnou údržbu snad stačí pronajmout si halu s vlečkou a trochu si ji zařídit. To se na 15 let vyplatí a divil bych se, kdyby v okolí žádná volná nebyla.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko