Praha - Od úterý 17.6. zastavují ve stanici Praha hlavní nádraží vlaky u dvou nově zrekonstruovaných nástupišť. Současně byl také právě na zrekonstruovaných nástupištích zprovozněn nový informační systém o odjezdech a příjezdech vlaků. Elektronické panely zobrazují kromě odjezdů a příjezdů vlaků také řazení dálkových vlaků. Další prvky informačního systému se na nádraží objeví v následujících fázích přestavby nádraží
„Na konci letošního roku budou cestujícím v této nejfrekventovanější železniční stanici u nás sloužit širší a tím i bezpečnější a komfortnější perony a také 3 moderní podchody,“ sděluje mluvčí SŽDC Anna Kodysová. Náklady celé stavby dosáhnou 1,6 miliardy korun, část chce SŽDC získat z fondů Evropské unie. Obě etapy zahrnují rekonstrukci kolejí, výhybek, trolejového vedení a zabezpečovacího zařízení, moderní nástupiště a podchody. Nástupní hrany budou ve výšce 0,55 metru, což umožní pohodlnější výměnu cestujících.
„Součástí modernizace hlavního nádraží je i nový informační systém včetně kvalitního rozhlasového ozvučení, samozřejmostí jsou bezbariérové přístupy na všechna nástupiště,“ dodává Kodysová. Kromě schodišť povedou z nových podchodů také eskalátory a výtahy. Až do konce roku zůstane v provozu pouze jediný ze tří podchodů, a to nejnovější severní. Další procházejí rekonstrukcí, včetně rozšíření úzkých částí přiléhajících k historické budově nádraží. Její rekonstrukce bude pokračovat i v příštích letech.
fotografie: Metrostav a.s. (www.hlavninadrazi.eu)
zdroj: České dráhy a Deník
Ad. lavičky: Na barrandovské tramvajové trati jsou také kovové lavičky, fungují i v zimě, navíc na nich nesedají bezdomovci. Na nástupištích by podle mého názoru ani být nemusely - očekávám v rekonstruované hale přítomnost nějaké čekárny, či alespoň prostoru jí podobného...
Abych to upřesnil, na podzim by mělo padnout Solari, pak už by se mělo jet jen přes nový informační systém. Je možné, že nástupiště budou dřív a na podzim odpojí už jen odjezdovou tabuli, tak podrobné informace nemám. A Pragotrony (v užším slova smyslu) už na hlaváku nejsou, jen Solari.
jonáš: Ano, předtím to bylo nějak podobně, ale prostředek byl nejníž, teď je nahoře.
Kolejiště je ve správě SŽDC - to si opravuje sama, hala a nádraží jsou v majetku ČD a spravují je Grandi Stazioni - tudíž vzniká odlišný harmonogram...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.