Praha - Vedení Student Agency podle všeho zcela změnilo svou strategii vstupu na český železniční trh. Zatímco vyhrožuje opuštěním konceptu dálkových vlaků HighJet mezi Prahou a Ostravou, naplánoval majitel společnosti Radim Jančura průnik do dopravy regionální. Společně s francouzskou společností Keolis hodlá podle informací dnešního vydání deníku MF DNES založit společný podnik, který by provozoval dotovanou dopravu pro krajské úřady. Může se tedy jednat o zřejmě nejvážnější pokus o narušení monopolu ČD v regionální dopravě, ale stejně tak dobře může jít jen o další z množících se pokusů strhnout na sebe pozornost.
Jančura tvrdí, že už jedná s krajskými úřady, které jsou ze zákona povinny objednávat dopravu v rámci ZDO. "Jednáme zhruba od začátku roku. Teď jsme v kontaktu se dvěma krajskými úřady, které se snažíme přesvědčit, aby vypsali na provozování železniční dopravy výběrové řízení," citoval deník Jančuru.
zdroj: MF DNES
Osobní vozy řady 431 pro ČD
Osobní vozy řady 471 pro ČD
:-)
Především je mi jasné, proč žlutý pán nechápe podstatu transakce 12 miliard ... a domnívá se, že se jedná o něco špatného.
SŽDC s.o. především nikdo nenutí, aby ten majetek od ČD a.s. kupovala.
Jedná se zejména o techniku, kterou si může pořídit zcela novou, ovšem za částku minimálně jednou tak velkou a ČD a.s. může ty opotřebeniny ponechat... Takže taková transakce je výhodná především pro SŽDC s.o., navíc některou techniku ze dne na den prostě nekoupí ...
Vezmu-li v úvahu, že částečně je to na Scondhand, že transformace se táhne jako sopel a jedno jednoznačné rozdělení (nestydím se říci bariéra) mezi ČD (podniktel v oblasti přepravy osob) a Správou dopravní cesty mi tak moc jasná nepřipadá, pak je to Kocourkov. Jako s energetikou. Rozdělili jsm ji, částečně zprovatizovali a fungovala. Pod heslem "ne zisky cizákům" jsme ji zase quazisjednotili pod všeobjímající ČEZ, že aby stát držel kontrolu nad cenami a ejhle. Cena bude "evropská", neb si na to kapsu mastí stát a jeho žumpa veřejných rozpočtů.
Když už dotovat, tak pořádně, vykašlat se na veřejné soutěže a nakupovat NOVÉ výrobky na soudobé úrovni pohodlí pro cestující od průmslu, který zde platí daně. (Konkrétně: Ešusy v míře větší, zastavit reko M 152 a nahradit třeba licenční výrobou Desira - něčeho soudobého - v tuzemsku).
http://www.praha14.cz/~listy/2005/2/rajska.htm
http://www.studentagency.cz/vlaky
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.