..: MfD: Student Agency vzdává dálkové vlaky, teď chce do regionů :..

Ilustrační obrázekPraha - Vedení Student Agency podle všeho zcela změnilo svou strategii vstupu na český železniční trh. Zatímco vyhrožuje opuštěním konceptu dálkových vlaků HighJet mezi Prahou a Ostravou, naplánoval majitel společnosti Radim Jančura průnik do dopravy regionální. Společně s francouzskou společností Keolis hodlá podle informací dnešního vydání deníku MF DNES založit společný podnik, který by provozoval dotovanou dopravu pro krajské úřady. Může se tedy jednat o zřejmě nejvážnější pokus o narušení monopolu ČD v regionální dopravě, ale stejně tak dobře může jít jen o další z množících se pokusů strhnout na sebe pozornost.

Jančura tvrdí, že už jedná s krajskými úřady, které jsou ze zákona povinny objednávat dopravu v rámci ZDO. "Jednáme zhruba od začátku roku. Teď jsme v kontaktu se dvěma krajskými úřady, které se snažíme přesvědčit, aby vypsali na provozování železniční dopravy výběrové řízení," citoval deník Jančuru.

zdroj: MF DNES


Honza Beránek / JTB | 13.5.2008 (13:04)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
17.05.2008 (7:07)  
240.025: :))) Tak teď jsem to schytal, kdyby ses účastnil a četli místní diskuze, tak bys pochopil, že opravdu nejsem vlakoterorista (inspirace v pojmu ekoterorista) a SA na tomhle fóru téměř zásadně obhajuji. Je to můj čistě subjektivní pocit. V poslední době bylo news o SA víc jak dost, tak si dohledej moje názory. Busem jsem jel dálku jednou v životě do Paříže v patnácti a zapřisáhl jsem se, že než tohle, to radši zůstanu doma. Vlak je na dálky ideální, když není rozumné spojení použiji letadlo, ale probůh na dovolený si chci odpočinout, jestli trvá měsíc, nebo jde o pár dní někde daleko. Jestli jde o náklady a šetření, všeho s mírou a když někam vyrazím mám samozřejmě svoje možnosti a určitý limit, ale do Londýna busem........ i kdyby byl zdarma, tak dám radši bůra za letenku;)).
Jednoduše to je vždy o čase, když je pojedu klidně vlakem kamkoliv po Evropě, když ne použiji letadlo, když ani jedno nevychází, jedu autem. Autobus SA je moje volba pro trasu Praha-Plzeň.
M: jo, snad myslíme na to samé. jezdil jsem s tím 4 roky na střední. Venku -20°, v busu -25°, v létě venku 30°, vevnitř 60° a 19 kilometrů za 45 min. A abych nezapoměl, řidič Ruda, kterej z toho dělal vyhlídkové jízdy. Ale klidně bych se do těch dob vrátil;). Akorát ohledně toho místo bych polemizoval:))).
registrovaný uživatel M 
16.05.2008 (15:56)  
Kloubaky jsou super - jsou delsi, takze vic mista na nohy:)
registrovaný uživatel pekař 
16.05.2008 (13:48)  
Já mám v autobuse dost už po několika hodinách jízdy. Ae takový maďarský Ikarus, kterým jsem jel včera v okolí Komarom... To je jiná:)
registrovaný uživatel M 
16.05.2008 (2:27)  
Jels nekdy busem do Londyna? Jestli jo a nic ti nevadilo, tak se dej na fakyrstvi...
Ostatne neni ani treba do Londyna - v buse se proste poradne nedaji natahnout nohy, protoze tam nevychazeji uhly... Teda natahnout se daji, ale holene se dotykaji sedadla prede mnou a jednak to neni pohodlne, dvak mam strach, ze kdyz to zacne brzdit, tak mi to ty nohy zlomi.
Ano, sedet jako ve skole se tam da tutove - i kdyby mel clovek 2 metry 30...
15.05.2008 (21:57)  
anheuser: i dvoumetroví lidé se netrápí v SA ani na mezinárodních linkách, také jsem s ním velmi spokojen

a Vy si snad vyberete spíše ošmudlaný vlak (čest vyímkám, které josu v ČB), který jede o hodinu déle než luxusní autobus???
registrovaný uživatel M 
15.05.2008 (9:40)  
Jako asi takto - to slovo na "Z" je svina:)
15.05.2008 (7:26)  
OK, protože jak jsem již uvedl, i kdyby jezdil maglevem z Prahy do Ostravy za 50 minut a 9,90,- Kč/os. se ziskem, tak by tady někteří lidé na jeho služby říkali něco ve stylu všechno špatně, zpátky na stromy!!! Akorát mi prosím vysvětlete, zda mu závidíte, nebo??? Jiný důvod opravdu nenacházím. Samozřejmě, nikdo není dokonalý, ale uvádět jako důvod, že se kupříkladu nepřihlásil do výběrového řízení (nebo nevím, jak probíhá výběr člověka na post GŘ ČD) a podobné, to se vážně nedá vést normální diskuze.

Co se týče vyjádření pana Jančury ohledně provozování dálkové železniční dopravy, možná šlo jen o dobrý marketingový tah, aby se o SA mluvilo. Co by za takovou reklamu zdarma dala kdejaká firma vč. ČD. Že si dráhy nevybudovali jméno, které si lidé spojují s positivními věcmi je problém ČD, ne SA. Na tohle si můžete říkat, co chcete, přijměte to prosím, jako fakt a drtivá většina cestujících mi dá za pravdu. ČD taky slibovali Léto-26 půl roku předem, plakáty vylepené na každém nádražíčku a nakonec se tak nějak nekoná.

Co si pamatuji, tak všechna zdražení autobusů SA byla zdůvodněna zejména v souvislosti s nárůstem vstupů, hlavně růst cen pohonných hmot a DPH. Říkat, že se SA skládáme na nové vlaky je to samé, jako tvrdit, že se Sazce skládáme na Bentley pro generálního ředitele. A nevšiml jsem si, že by to někomu vysloveně vadilo. Jednoduše se společnosti daří, tak proč by nemohla investovat do vlastní prezentace, v případě SA do svého rozvoje. V podstatě je to její povinností a jen blbec usne na vavřínech když má každý měsíc za osm hodin denně svých patnáct jistých.

Je všeobecně známé, že laťku ve veřejné dopravě nasadil hned z úvodu hodně vysoko a tím získal obrovskou výhodu na trhu. Jak jsem již v předcházejících diskuzích uvedl, autobusy SA jezdím nepravidelně, ale poměrně často v relaci Plzeň-Praha. Na delší cestu si vzhledem ke své výšce netroufám. Pravidelně jezdím vlaky a rozhodně nejsem jenom kritický. Více zkušeností mám positivních. Samozřejmě, na ČD můžu kritizovat taky všechno, ale proč, když jsem s nimi z pozice zákazníka vyjma několika málo kopanců spokojený? Hledat každou mouchu a hnát kritiku (nebo chválu) do extrému je prostě kravina. Podobně jako je kravina jízda maglevem z Ostravy do Prahy. Ale na část diskutujících se opravdu nedá jinak reagovat.

Radimu Jančurovi v každém případě držím palce, protože dokázal udělat z komára velblouda a to reálně, ne kecama, dokázal vybudovat místy kontroverzní, ale přesto jednu z nejznámějších firem a značek na trhu, které úspěch nedokáže odpustit kde kdo. To je asi vše, tak zatím;).

PS: na 1001 důvodech proti SA pracuji, ale chvíli to potrvá.
15.05.2008 (0:19)  
Miroslav Zikmund: jakou že techniku máte na mysli? MUV69 či hasičské cisterny a to všechno za 12 miliard? Všecno ostatní včetně zab. zař. a trakčního vedení a měníren je už dávno SŽDC a ČD to jen obsluhují .... traťováckou techniku si "spřátelené" firmy zprivatizovaly už v 90. letech.
registrovaný uživatel M 
14.05.2008 (22:27)  
Takze ted, kdyz teda prasklo, ze na vlak nesetri, tak bude muset zlevnit, ne? Protoze doted mu lidi to zvysene jizdne platili jenom kvuli tomu, ze meli dobrej pocit, ze mu prispivaji na vlak, ze?

Jinak, pokud je nesmyslne nizke, tak tim chces asi rict, ze je ve ztrate, ze? Jestli jo, tak z ceho tu ztratu pokryva a proc to dela, muzes nejak jednoduse odpovedet? Pripadne proc ti vadi, ze podnika se ztratou, jinej by byl rad, ze dostava neco pod cenou...
Pokud podle tebe ve ztrate neni, tak pro zmenu nechapu, proc pises o nesmyslne nizkych cenach. Vzdycky nekdo musi byt nejlevnejsi (plus SA myslim nejlevnejsi neni!!)
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko