..: MfD: Student Agency vzdává dálkové vlaky, teď chce do regionů :..

Ilustrační obrázekPraha - Vedení Student Agency podle všeho zcela změnilo svou strategii vstupu na český železniční trh. Zatímco vyhrožuje opuštěním konceptu dálkových vlaků HighJet mezi Prahou a Ostravou, naplánoval majitel společnosti Radim Jančura průnik do dopravy regionální. Společně s francouzskou společností Keolis hodlá podle informací dnešního vydání deníku MF DNES založit společný podnik, který by provozoval dotovanou dopravu pro krajské úřady. Může se tedy jednat o zřejmě nejvážnější pokus o narušení monopolu ČD v regionální dopravě, ale stejně tak dobře může jít jen o další z množících se pokusů strhnout na sebe pozornost.

Jančura tvrdí, že už jedná s krajskými úřady, které jsou ze zákona povinny objednávat dopravu v rámci ZDO. "Jednáme zhruba od začátku roku. Teď jsme v kontaktu se dvěma krajskými úřady, které se snažíme přesvědčit, aby vypsali na provozování železniční dopravy výběrové řízení," citoval deník Jančuru.

zdroj: MF DNES


Honza Beránek / JTB | 13.5.2008 (13:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
14.05.2008 (13:43)  
Nechtěl by Jančura na lokálky do Hlučína a Chuchené? To, co ČD předvádějí s vozovým parkem na těchto vytížených tratích je směšné...
registrovaný uživatel M 
14.05.2008 (12:23)  
waszyn - nic, Frantisek se jakoby vzivat do pozice nekterych tady, kterou myslim taky nechape (to s rozinkama Praha-Ostrava a otcem spasitelem na regionalni trati)
registrovaný uživatel waszyn 
14.05.2008 (12:17)  
Frantisek:
co je na dalkove doprave tak lukrativniho?
Kdyz CD potrebuji dotace i na IC/EC ?
A naopak co nechteneho na te regionalni?
Kdyz se do vsech VR ktera jsou hlasi i soukromnici a nadavaji kdyz nevyhrajou?
14.05.2008 (10:52)  
Cestující: Dobře :D
14.05.2008 (10:29)  
Jinak si myslím, že rozlišovat mezi lukrativní dálkovou a nechtěnou regionální dopravou je trochu mimo - znám poloprázdné dálkové a plné regionální spoje. Vždy záleží na průniku nabídky a poptávky. Pokud budete provozovat vlak v nevhodný čas, bez návazností či dokonce s vyloženým nepřípojem, těžko můžete předpokládat, že vám s tím pojede dost lidí. Až potom nastupuje použité vozidlo, kvalita trati a z nich vyplývající jízdní doba a pohodlí. To vše dohromady by mělo být základem, na němž je třeba stavět. Ať se jedná o více či méně vytížené směry - to už lze odrazit v nabídnuté kapacitě vozidel, případně intervalu.
14.05.2008 (10:18)  
Není mi pořád jasné, kde kdo slyšel, že SA VYHROŽUJE. Pokud se dá soudit z jejích zde uvedených vyjádření, pouze se ROZHODUJE. Tato slova mají zcela odlišný význam.
registrovaný uživatel NolthA  mail  
14.05.2008 (8:27)  
Je to hezké že tu někteří argumentují že ten či onen dopravce muže mít lepší novější vozidla, tak proč kraj při vypsání VR nemuže dát dotaci na vozidla která by spoluvlastnil ..... nikdo jim v tom nebrání a bylo by to pro cestujicí v jejich kraji přínosem .... ale to je asi jen krásná představa :-))))
registrovaný uživatel M 
14.05.2008 (0:44)  
Previt jeden
PS: je to s I nebo Y?:-¨)
14.05.2008 (0:31)  
Jo na regionálních tratích se státními dotacemi by se to Jančurovi jezdilo, ale vyzobávat rozinky to ne. :o)
registrovaný uživatel M 
13.05.2008 (23:59)  
Takze jednoduseji - v clanku by nemelo byt slovo "muze" (v kontextu, jakem je pouzito zde), protoze jde o spekulaci.
Pokud bude zrejme, ze to neni clanek, jaky zde obvykle je, ale novy format (nic proti nemu, byl by plusem), tak samozrejme ano
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko