..: Na koleje se vrací vůz Aa 1142 a lokomotiva 180.001 :..

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Praha - Dnes krátce po čtvrté hodině opustil nově zrekonstruovaný vůz Aa 1142 Českou Třebovou. Salonní vůz zde byl slavnostně pokřtěn po rozsáhlé opravě v Českých Velenicích. Krom něj se na kolejích opět setkáme i s lokomotivou 180.001, která dnes opět získala průkaz způsobilosti. Vše bylo završenou projížďkou okolo železničního uzlu Česká Třebová. Vůz v tuto chvíli míří na vlaku R 874 do Prahy. V budoucnu by měl být právě v Praze deponován a využíván pro zvláštní účely.

Pár fotek z vyhlídkové jízdy okolo České Třebové

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek


Jakuza Poslat mail autorovi | 10.4.2008 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tenzor 
15.04.2008 (17:43)  
Miroslav Zikmund: až na to, že slovo 'rekonstrukce' se v češtině používá ve dvou významech, jeden je přestavba a druhý obnova :)
11.04.2008 (17:14)  
Ještě trochu jazykového rýpnutí.

Já bych pro ten vůz Aa použil slovo renovace, které je výstiženější (viz ten příklad z "vrakem"), ale i uvedení vozidla do původního (výrobního stavu) např. 850.001 (M286.0001).

Rekonstrukce je změna (původní) konstrukce na jinou konstrukci (363 > 362, 150 > 151, 150 > 151.2, 751 > 749, 753 > 750, T 478.2 > T 478.1, 852 / 853 > 854)

Restaurují se umělecká díla.

I když jsou to slova cizího původu, obohatila spisovnou češtinu, protože podle mého mínění mnohem lépe vyjadřují odlišnosti než "všeobecné" české slovo obnova.


******


Z kontextu ovšem není patrné, zda se jednalo o čtvrtou (ranní) nebo šestnáctou (čtvrtou odpolední) hodinu.
11.04.2008 (15:25)  
860 003: No už je to tak těch 140km/h, protože u několika vůzů byla zkušebně dosazena už z výroby rychlíková brzda DAKO - R a proto i ten protismyk. Samozřejmě byl i tomuto přizpůsoben řemen na dynamo,protože byl užší než normálně....foto mohu dodat. Tyto vozy krom jiného byly na konci šedesátých let používáný i pro relaci Praha - Paříž.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
11.04.2008 (14:28)  
Nádherný vagon,před chvílí jsem ho viděl na Praha-Libeň.
registrovaný uživatel V. 
11.04.2008 (14:12)  
úpa: to třetí co jsi viděl, jsem viděl asi před 3roky taky, na kolejích, šok jak **** :-( je to smutné...
11.04.2008 (14:11)  
Jak jste přišli na 140? 140 měly jen některé Bac a BRa ale ty měly mechanický protismyk a dvojčité zdrže, byly rekonstruovány v době naprostého nedostatku vozů. Tomuhle bych typoval 120 taky vzhledem k pohonu dynama řemenem. Jednou, bylo to asi v roce 1980 jsem čekal v nějaké stanici na Slovensku a přijel rychlík Tatran. Měl Bds a několik B s teplovzdušným topením a uprostřed jako jednička bylo tohle. Jinak jezdily Praha-Děčín na os jako 2 třída ještě v roce 1979.
11.04.2008 (12:31)  
Úpa) Tak přejeď na Muzeum a jdi podchodem směrem na I.P. Pavlova, tam to uvidíš taky, a za bílého dne. ;) je to humus, ale není to nic nového.
11.04.2008 (10:04)  
Hele, pro me jo.....občas jezdim z Hlavaku v 0.25, ale fetaci za bíleho dne,to je fakt moc...Videl jsem houmlesaky zvracet, mocit, soulozit, roztriskavat si lahev piva vo hlavu, ale tohle je fakt humus....a hlavne nebezpecnej!!!kdyz to uvidi nejaci vyrostci, prijde jim to sranda si pichat...
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
11.04.2008 (9:44)  
R 1463 ÚPA: Objevena Amerika. Skoro to vypadá, že redaktor Novinek poprvé v životě navštívil Prahu a přicestoval vlakem. Trochu přibarvil a zdramatizoval a článek je na světě. Coby denní cestující vnímám, narozdíl od redaktora, celkem znatelné zlepšení situace již nyní.
11.04.2008 (9:27)  
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko