Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Česká Třebová - Praha - Dnes krátce po čtvrté hodině opustil nově zrekonstruovaný vůz Aa 1142 Českou Třebovou. Salonní vůz zde byl slavnostně pokřtěn po rozsáhlé opravě v Českých Velenicích. Krom něj se na kolejích opět setkáme i s lokomotivou 180.001, která dnes opět získala průkaz způsobilosti. Vše bylo završenou projížďkou okolo železničního uzlu Česká Třebová. Vůz v tuto chvíli míří na vlaku R 874 do Prahy. V budoucnu by měl být právě v Praze deponován a využíván pro zvláštní účely.
Pár fotek z vyhlídkové jízdy okolo České Třebové
Jakuza | 10.4.2008 (18:00)
Související zprávy
10.04.2008 (20:54)
Jazykové OT:
Z jazykového hlediska je pro slovo rekonstrukce synonymem přestavba i obnova. Takže zrekonstruovaný jako do původního stavu uvedený je jazykové správně. I když pravda, v našich železničních šířkách se pod pojmem rekonstrukce rozumí většinou přestavba (rekonstrukce ř. 810+010 na ř. 814+914) a historická vozidla bývají restaurována, ale v našich železničních šířkách je běžná i "elektrizace" železnic, a že by se jednalo o kupříkladu tření liščím ohonem se zrovna říct nedá ;-) (elektrizace X elektrifikace)
další OT:
JTB, má. Já si zase říkám, jestli má cenu se snažit autory v galerii přemlouvat k tomu, aby si ty fotky dali do cajku. Má. Stojí to hodně, ale má.
Z jazykového hlediska je pro slovo rekonstrukce synonymem přestavba i obnova. Takže zrekonstruovaný jako do původního stavu uvedený je jazykové správně. I když pravda, v našich železničních šířkách se pod pojmem rekonstrukce rozumí většinou přestavba (rekonstrukce ř. 810+010 na ř. 814+914) a historická vozidla bývají restaurována, ale v našich železničních šířkách je běžná i "elektrizace" železnic, a že by se jednalo o kupříkladu tření liščím ohonem se zrovna říct nedá ;-) (elektrizace X elektrifikace)
další OT:
JTB, má. Já si zase říkám, jestli má cenu se snažit autory v galerii přemlouvat k tomu, aby si ty fotky dali do cajku. Má. Stojí to hodně, ale má.
10.04.2008 (20:47)
JTB: jen se snaž :), lidi to ocení a ani to sem nepíšou jako rejpalové co si prostě musí rejpnout a hledají ve všem nějaký chyby člověk se prostě splést může.
Kde to bylo zrenovováno/zrekonsruováno je clekm šumák hlavně že tu je další historický opravený vůz který se může dát třeba do nějaký soupravy za nějakou páru. A mezi temi slovy taky nevidim výrazný rozdíl.
Hlavně, že tu jsou nějaký novinky co se zde dají pročítat :).
Takže díky za zajímavou aktualitu.
Kde to bylo zrenovováno/zrekonsruováno je clekm šumák hlavně že tu je další historický opravený vůz který se může dát třeba do nějaký soupravy za nějakou páru. A mezi temi slovy taky nevidim výrazný rozdíl.
Hlavně, že tu jsou nějaký novinky co se zde dají pročítat :).
Takže díky za zajímavou aktualitu.
10.04.2008 (20:36)
Čmoudík: mezi slovesem restauraovat a rekonstruovat příliš nuancí nevidím. Pokud něco postavím z rezavého vraku skoro znova, je to rekonstrukce. Pokud opravuji skutečně památku, je to restaurace. Navíc - kdybychom restaurovali do původního stavu, nesmíme nic přidat. Natožpak UIC kabel. Neva, je to z jazykového hlediska velmi podobné, ale skutečně Vám připadá, že nadáváte oprávněně?
Nepřesnost o Českých Velenicích/Třebové beru na svá bedra, udělal jsem ji při editaci já. Ale schopnost čtenářů omlátit o hlavu to, co chybou někdy ani vůbec není, mne začíná zarážet.
Dnes mi pod článkem na idnesu vynadal rozhořčený čtenář s tím, že bych zasloužil na hodinu výpověď, že melu bláboly. Nezdálo se mu, že stav z roku 2006 označuji jako "ještě před několika lety". To jsou nějaké skvrny na slunci či co? Ale budiž, tam píšu za peníze. Ale tady si fakt říkám, jestli má cenu se vůbec o něco snažit. Nechce se někdo ze zdejších chytrolínů přidat k nám do redakce? Několik šikovných rukou bychom uvítali.
Nepřesnost o Českých Velenicích/Třebové beru na svá bedra, udělal jsem ji při editaci já. Ale schopnost čtenářů omlátit o hlavu to, co chybou někdy ani vůbec není, mne začíná zarážet.
Dnes mi pod článkem na idnesu vynadal rozhořčený čtenář s tím, že bych zasloužil na hodinu výpověď, že melu bláboly. Nezdálo se mu, že stav z roku 2006 označuji jako "ještě před několika lety". To jsou nějaké skvrny na slunci či co? Ale budiž, tam píšu za peníze. Ale tady si fakt říkám, jestli má cenu se vůbec o něco snažit. Nechce se někdo ze zdejších chytrolínů přidat k nám do redakce? Několik šikovných rukou bychom uvítali.
10.04.2008 (20:34)
S odřenejma ušima se mi ho podařilo chytit na vjezdu. Opravte mě když budu kecat, ale 180 001 neměla papíry vůbec. Sotva jí mohly propadnout dřív než dvojce.
10.04.2008 (19:47)
all: PRoboha,to není žádné reko,ale zrestaurovaný historický vůz Aa 1142 z roku 1958. Obnovu provedli v ŽOS Č.Velenice a stála mnoho a mnho peněz,ale kolik to vám nenapíšu, i když to vím ....Přidány jsou pouze žluté hadice, uvnitř rozhlasová ústředna a kabel UIC. Tak prosím nepište tu takové divočiny.... :-(
10.04.2008 (19:14)
Halbstadt: vůz to BYL první třídy, jak ho hodlají využívat nyní je asi jiná věc, ne?
S těmi Velenicemi jsi nás popravdě zaskočil, nedokážu to teď nikde ověřit. Nechápu potom, proč to tahali do Třebové a zpět. Jenom kvůli té 180?
S těmi Velenicemi jsi nás popravdě zaskočil, nedokážu to teď nikde ověřit. Nechápu potom, proč to tahali do Třebové a zpět. Jenom kvůli té 180?
10.04.2008 (19:41)
Je totak. reko v Českých Velenicích. časem se mi doufám pdoaří sehnat komplexnější info
10.04.2008 (19:12)
Super. Albatros je moc hezkej :)
10.04.2008 (18:58)
Halbstadt: To je vazne jako Radio Jerevan.
Ja se tesil na buhvico a ona takova hnusna zelen CSD z 50. let... :(
Ja se tesil na buhvico a ona takova hnusna zelen CSD z 50. let... :(
10.04.2008 (18:56)
Ten vůz není žádný salon, ale vůz první třídy a nebyl opraven v České Třebové, ale v Českých Velenicích.
10.04.2008 (18:50)
nemate nekdo interiery?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko