..: Transrapid u Mnichova jezdit nebude :..

Ilustrační obrázekBerlín - Přílišné náklady dnes definitivně ukončily vyhlídky na stavbu magnetické rychlodráhy Transrapid na mnichovské letiště. Náklady na vybudování čtyřicetikilometrové tratě totiž v posledních letech dramaticky rostly a už dosáhly téměř dvojnásobku původně kalkulovaných 1,85 miliard eur (asi 47 miliard korun). Dnes to oznámil německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee po krizovém jednání s bavorským zemským premiérem Güntherem Becksteinem a šéfem koncernu Siemens Peterem Löscherem.

Cenový růst mají na svědomí především stavební firmy, ale také malá podpora mnichovské radnice, ovládané levicovou SPD. Ta vloni přislíbila maximálně 925 milionů eur, zatímco pravostředová vláda v Bavorsku by poskytla asi 500 milionů. Právě politici z Křesťanskosociální unie CSU patřili k hlavním zastáncům Transrapidu, proto je tento výsledek pro ně dvojnásob nepříjemný.

Nepříjemné důsledky může mít neuskutečněný projekt i pro konsorcium firem Siemens a Thyssen-Krupp. Do vývoje technologie magnetické levitace investuje už od osmdesátých let a zatím ji zpeněžilo jen v čínské Šanghaji. Vzápětí po vývozu technologie pak zahájili Číňané vývoj konkurenčního rychlovlaku.

zdroj: České Noviny/ČTK


Honza Beránek / JTB | 27.3.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
27.03.2008 (23:57)  
Tenzor: Jenže dnes jsou jiné poměry pro rozvoj. Zatímco dříve energie bývala za hubičku, tak dnes se vývoj tlačí směrem jak tu energii ušetřit. Nové rychlovlaky jsou rychleší a přitom mají výrazně nižší energetické nároky. Takže technologie je na vzestupu ale skrytě. Maglev holt má tak vysoké náklady, že se zatím nevyplatí jej stavět. Otázka je jestli je to slepá větev vývoje a nebo jeho čas přijde.

Ta poslední věta v příspěvku se mi tedy vůbec nezdá, typoval bych to zase na slaboduchost ČTK nebo jiných novin. Maglev jezdí jen cca 30 kiláků v Šanghaji a o prodloužení se UVAŽUJE. Že by jel vývoj klonu, o tom jsem fakt nikdy neslyšel. Možná to pomíchali s Velarem, které se částečně v Číně opravdu vyrábí a to naprosto legálně.
28.03.2008 (0:48)  


Mluvilo se o tom v roce 2004 poté, co Číňané odmítli stavět Maglev do Pekingu a stejně tak i poté, co se začalo oddalovat prodloužení letištní dráhy.
Zmínky o tom, že s technologií Maglevu Číňané dál pracují sami, jsem teď našel při letmém pohledu do archivu i v dalších zprávách. Z jakých zdrojů vycházejí ale není zcela zřetelné.
27.03.2008 (23:48)  
Ti kteří Transrapid v Mnichově prosazovali, tvrdili že je to jediný způsob jak v budoucnu letiště obsloužit, jelikož příjezdové silniční i železniční komunikace jsou beznadějně ucpané. Zajímalo by mě, jaké řešení situace se bude prosazovat nyní.
Jinak můj krátký článek z doby, kdy ještě byla naděje, najdete v Železničním magazínu 7/07 - zajímavý je exteriér i interiér v provedení DB Regio.
registrovaný uživatel tenzor 
27.03.2008 (23:35)  
doomlukas: Cinanum to ocividne jako kravina neprijde..

Jinak s tim Concordem to neni spatne srovnani, jak Concorde tak Transrapid navic byly poznamenany tragickymi nehodami, ktere nebyly zpusobeny technickou nedokonalosti, coz nezabranilo mediim aby to tak podavaly.

Nevim, jak to s lidstvem dopadne, pokud technicky pokrok bude spocivat v tom, ze se budou odmitat nove technologie a ze se bude vracet k tem starym.. pripada mi to jako zacatek vseobecneho upadku civilizace.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
27.03.2008 (23:30)  
Web: Tak třeba nižší energetická náročnost a následné emise skleníkových plynů a škodlivých exhalací? Operativnost? Možnost zajet až do centra města? Menší atraktivita pro teroristy?
27.03.2008 (23:11)  
Maglev bych přirovnal ke Concordu v letecké dopravě - technologicky nadčasový, z ekonomického hlediska propadák... dalo se to čekat, i když bych jim to býval přál
27.03.2008 (22:27)  
spis me desi ty cinani
registrovaný uživatel MirekM  mail  
27.03.2008 (22:21)  
No jo, však to vypadalo nereálně už dávno. Ale vizualizaci to mělo pěknou. :-)
registrovaný uživatel tgw 
27.03.2008 (22:04)  
Němci dostali rozum.
27.03.2008 (21:30)  
Qaws: Transrapid se měl stavět z Berlína do Hamburku, už je to docela dlouho. Nakonec tam raději zrekonstruovali původní trať. Jinak, stavět něco s rychlostí kolem 400 km/h jen nějakých 40 km na letiště, mi přijde jako pěkná kravina.
27.03.2008 (21:22)  
Dosavadní reakce se dají shrnout, že Transrapid je pro použití v Evropě ještě v hodně nadčasové poloze. Jednou příjde doba, kdy to bude standart. Nyní to vypadá, že ta doba ještě nenastala.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko