..: Bude to LINK – PESA podepsala kontrakt na 31 jednotek pro ČD :..

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

PESA LINK pro ČD, vizualizace interiéru, foto: České dráhy Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.

PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.

Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2011 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký ČR Zlínský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
17.03.2011 (21:51)  
No, že by to bylo krásný, to ani náhodou, ale tvar je určitě výhodný z hlediska aerodynamiky. A potom, na obrázku grafického návrhu, to vždycky vypadá hůř, než ve skutečnosti.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
17.03.2011 (21:44)  
Vážení, já vám nerozumím. Já vám tedy nerozuměl nikdy, ale byly doby, kdy jsem si myslel, že k tomu mám blízko. Asi je dobře, že jsem se pletl... ;o)

Pochválím zde design, který je dle mého soudu velmi povedený. Nejsem výtvarník, ale strojař a k těmhle věcem mám jednoduše velmi blízko. Navíc jsem už za svůj život přece jen něco viděl, včetně toho na kolejích. V posledních pět letech mne ze židle dokázalo zvednout - v pozitivním slova smyslu - jen několik počinů designérů kolejových vozidel:

- Voith Maxima, brutální stroj s adekvátně řezanými liniemi skříně, dávajícími jasný signál o tom, že máme do činění s něčím ojedinělým.
- ZNLE E6ACT "Dragon", jednosystémové polské nákladní šestikolo, ukazující fakt, že už i Poláci nás v designu přerostli. Je to o třídu dál, než škodovácká 109E.
- Končar EMU, chorvatská elektrická jednotka s tak poutavým vzhledem, že jsem se k němu vracel asi týden, než jsem byl s to si myslet, že jsem si jej prohlédnul pořádně. Podle mne nejkrásnější elektrická jednotka, kterou současnost nabízí.
- PESA Link pro ČD. Je téměř neuvěřitelné, že něco tak krásného hodlají České Dráhy koupit pro své zákazníky. Bylo na čase.

A více toho opravdu není. Tedy ne, že by se toho víc nedalo najít v katalozích výrobců, ale jednoduše to není ani vzhledově, ani téměř ničím jiným zajímavé a poutavé. Víte, taky mám rád hranaté krabice, vyrobené v druhé polovině dvacátého století... Ale nemůžeme se přece dokola koukat na brejlovce, hydry a peršinky, a to ani v rámci bastlů, kterým se říká modernizace.

A já budu hrdý, že se občas někam zajedu projet tím, co vyrobili mí bratři v Polsku, protože u nás by to bylo předražené a zdaleka ne tak pěkné ;o)
17.03.2011 (21:30)  
Honza: Chlape, rád bych se tě zeptal na jednu otázku. Co tě na těch vozech tak vzrušuje? Proč jsou podle tebe lepší než moderní krásky? Nechci, aby to vyznělo zle, ale cestovat vozy se zastaralým interiérem není moc pro mě dobré.
registrovaný uživatel Honza  mail  
17.03.2011 (21:08)  
Tomáš Palíšek: kdybych mohl železnici změnit, bylo by to samé tornádo a šukafón, Bdt a nějaká modernější obdoba Bčka. To by mi cestující asi moc nepoděkovali :-)

Ještě bych udělal nové motoráky, s interiérem jako regionova, ale s čelem podobné 810.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
17.03.2011 (21:07)  
JiříK.: ad 7. tohle není na ČD a neblázněte, přece nebude SŽDC kvůli nějakému novému vozidlu přestavovat infrastrukturu :D:D:D
17.03.2011 (21:01)  
Pár mých postřehů:

1. Design se mi prostě líbí, měl jsem obavu aby to nebyla škatule jak ATR220. Tohle se ale naštěstí inspirovalo ELFem, který se mi zejména z čelního pohledu moc nezamlouvá, ale tady to bylo soudě dle renderů dotaženo k dokonalosti...

2. Okna - Desiro má "velkoformátové" okna, kdežto tady "ponorková okna." To ale nemusí být na škodu, jednak se to podle mě docela dost podílí na snížení ceny, tak odhaduji že by díky tomu mohla být i o dost tužží kastle, tak by to nemuselo být tolik náchylné ke kroucení a následným pazvukům v interiéru

3. Cena - zajímalo by mě, jak by na tom byl případný LINK I cenově proti RS1

4. Název - Nějaká zkratka, nebo...?

5. Rynek Kolejowy uvádí dodávky přesně o rok dřív (tedy první už letos v zimě). Jak to tedy bude? Podle všeho to je jen evoluce ATR220, tak by to možná ani nemusel být problém...

6. Budou jako u Ev 7 v interiéru alespoň nějaké zásuvky a WiFi? (Vím, pro některé zbytečnost, proč to ale do novostavby nedat rovnou...)

7. Ještě jednou k designu - čelo mi dost připomíná ICE 3, což je ale dost v kontrastu s nasazením - momentálně: Kojetín - ValMez 61 km, 1h55min, průměrná rychlost necelých 32 km/h :-D Jsem zvědav, o kolik se to nasazením těchto souprav zrychlí, stejně tak doufám, že jsou předpokládány nějaké úpravy tratí kde budou nasazovány.
17.03.2011 (20:44)  
Honza: Schválně - jak by vypadala naše železnice, kdybys ji mohl změnit.
Add. sedačky: ČD sice bohužel nekupují nejlepší sedačky ( od Grammera, Compina a Fainsy ), ale kupodivu jsem zjistil, že BorCady a spol. nejsou to nejhorší, co se ve světě vyrábí. Nejsem zdaleka podpůrce BorCadu, ale existují i míň pohodlné sedačky. Který sedačky bys instaloval do vlaků?
registrovaný uživatel Honza  mail  
17.03.2011 (20:31)  
Takže Regiošuple nakonec nic?
Že hezký design vozidel skončil někdy na počátku 90. let si celkem zvykám, ale že jsou nová vozidla čím dál nepohodlnější mi hlava nebere.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
17.03.2011 (19:44)  
je to na idnesu;)
A sorry za tu starost o "konkurenční", diskutuju všude možně na netu a všechno se mi motá

EDIT: http://ekonomika.idnes.cz/drahy-ztisi-prilis-hlucne-regionovy-u-motoraku-vymeni-sedacky-pvi-/eko-doprava.aspx?c=A110317_184411_eko-doprava_fih
registrovaný uživatel Koleys 
17.03.2011 (19:28)  
Jako magnificentní bych ten design určitě nepopsal.. Ale tak aspoň to už nemá kuply se šroubovkou.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko