..: Bude to LINK – PESA podepsala kontrakt na 31 jednotek pro ČD :..

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

PESA LINK pro ČD, vizualizace interiéru, foto: České dráhy Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.

PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.

Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2011 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký ČR Zlínský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
18.03.2011 (0:24)  
Krutas57: V tom to asi bude. Protože já jsem na ty hranatý tvary, proto se mi to moc nelíbí. A my máme na lokálkách 120? Zatím jsem neměl tu čest potkat víc než 80 a to kdo ví jestli.
17.03.2011 (23:46)  
Sice vůbec netušim, naco motorák s Vmax=120 potřebuje takle brutálně aerodynamickej čumák, ale tohle se mi fakt líbí. :-) Stadlery mi přijdou jako hranatý krabice, takže todle sou motoráky podle mýho gusta. Pokud se jim povede nezprasit interiér, tak to bude paráda.

A prosil bych neporovnávat salámy a vlaky. :-) Polský potraviny taky beru obloukem, ale konkrétně blíž oboru bych měl opačnou zkušenost:
U nás (zejména linka 375 v PID) mam možnost porovnat výrobky firmy Iveco (vyrábí u nás ve Vysokém Mýtě) a firmy Solaris (sídlí kdesi v Polsku). A Solaris vyhrává také v kvalitě dílenského zpracování. Muj první dojem z Iveca Crossway byl, že střechu vyráběli snad z papíru. Police na zavazadla sebou luxusně házeli a chrastili na každý nerovnůstce. Technici to operativně řešej tim, že tu polici privážou kusem drátu k tyči na držení, což očividně funguje. Navíc Iveca mam už tak nějak spojený s malým výkonem motoru a špatnou převodovkou. Naopak ze Solarisů mam výbornej dojem, z papíru to rozhodně neni. :-) Srovnání kloubáků Iveco B961 (ještě tak trochu Karosa) vs. Solaris Urbino 18 je jak srovnávat Orchestrion a Desiro, diametrálně odlišnej zážitek. Navíc u Solarisu maj i smysl pro detail a je vidět, že se někdo při návrhu toho busu zamyslel (např. překopaný pracoviště řidiče, zjednodušený řízení, možnost otevřít půlku dveří, aby netáhlo...).

Takže pokud se LINKy povedou stejně jako ty Solarisy, tak v tom Polákům rozhodně fandim.
registrovaný uživatel Koleys 
17.03.2011 (23:02)  
MG: Dnes se toho dá studovat habakuk :-) Např. taková gender studies (a mnoho dalších) jsou jistě pro společnost velmi přínosná... Ale k věci, ty invektivy nebyly k Polsku, nýbrž k jejich přístupu ke kvalitě a tím i k jejich filozofii obchodování.
Neopodstatněné - doporučuji ti zkušenost, namátkou, s náhradními díly (ať už v elektrotechnice, automotive průmyslu či jinde) nebo s potravinami, schválně kolik karcinogenů napočítáš v polském salámu, hořčici apod.
Nesoučasné - ještě dlouhá léta mi nebude 30 let - tím chci říct, že nabyté zkušenosti s polskými výrobky mám z několika mála posledních let (a díky záplavě našeho trhu jsou více než vysoké)
Neobjektivní - existuje jedna matematická disciplina - říká se jí statistika - její aplikací na poznatky z mého okolí nutně docházím k závěru, že koupí polského výrobku úměrně vzrůstá riziko na nabytí nespolehlivého či jinak nevyhovujícího statku.

Pokud tenhle příjmně levný vlak bude co do kvality vyjímkou, pak budu jen rád a s potěšením ho budu využívat. To jen aby snad někdo nepodlehl dojmu, že jsem zaujatý vůči Polsku jako takovému. To opravdu ne, jen ta jejich proslulá (ne)kvalita mi nedá spát ;)
registrovaný uživatel Honza  mail  
17.03.2011 (22:55)  
240.025: nevím co je na tom hezkého, ale důležitější je asi to, aby to sloužilo svému účelu a dobře a aby to nebylo zbytečně drahé, kvůlu hezčímu designu.

Ale mohli by se inspirovat naší 380 a v takovém podobném vzhledu udělat pantograf, to by myslím nebylo vůbec špatné.
17.03.2011 (22:47)  
Honza: to snad nemyslíte vážně, kam jsme to dopracovali :(

Ten vlak vypadá nádherně, takovej skoro ELF, prostě povedené na rozdíl od nejmenovaného tuzemského výrobce a jejich zmetků jak v novostavbách tak v rekonstrukcích...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
17.03.2011 (22:30)  
Koleys: Nevím, nakolik jsi vzdělaný v tomto oboru, anebo alespoň fundovaný, nicméně bych tě rád upozornil na jednu faktickou záležitost - ony existují školy, kde se design studuje. Posluchači takového institutu sice nemají v popisu práce zavděčit se všem tím, co navrhnou, nicméně se určitě nerozhodnou ke studiu zde proto, aby vymýšleli ošklivé věci... Tím a priori neříkám, že se tohle musí každému líbit, nicméně naznačuji jistou váhu vzhledu věci jednak jako samostatnou měrnou veličinu, druhak v roli podtržení kvality celku.

Mimochodem - vlastnil jsem nemálo českých věcí, které byly ošklivé a ještě nefunkční, což chápej jako reakci na invektivy vůči Polsku. Neopodstatněné, nesoučasné, neobjektivní.
registrovaný uživatel Koleys 
17.03.2011 (22:20)  
MG: To je jako když malé dítě říká: "Jůůů, to je ale klášná mašiňka".. Na odborně zaměřeném webu bych spíš čekal příspěvky vztažené k technické úrovni výrobku, o to více od akreditovaného člena takového společenství. Ale uznávám, pokud kvalita tohoto dopravního prostředku dostojí "věhlasné" polské úrovni produktů (nezřídkakdy hraničící s porušováním zákonů - viz např. polské "potraviny"), pak je opravdu nejlepší se raději zaměřit jen a pouze na design. ;-)
..přestože je kvalita designu jen věcí subjektivního názoru, věcí vkusu.
17.03.2011 (22:12)  
Téda...já si nemůžu pomoct ale mě to připadá jako nějaká "ryba"..delfín nebo žralok..teda savec a paryba...

Ale jinak..myslím že to bude opravdu výborné. Konečně s RS1 nějaké nové krásné motoráčky...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
17.03.2011 (21:56)  
Martin Grill: Souhlasím. Tohle je přenádherná souprava. Zatím tomu příliž nemohu uvěřit. Jen je smutné v jakém kontrastu to u nás bude jezdit.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko