..: Bude to LINK – PESA podepsala kontrakt na 31 jednotek pro ČD :..

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

PESA LINK pro ČD, vizualizace interiéru, foto: České dráhy Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.

PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.

Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2011 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký ČR Zlínský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
17.03.2011 (14:22)  
Vypadá dobře, ale proč nikoho nenapadne udělat pořádný stolek jako v Siemens VT612? Každopádně jsem na to zvědavý
17.03.2011 (14:12)  
Doufám, že se ČD nakonec rozhodnou pro pohodlnější sedačky.
Ty z obrázku znám ze švýcarských DOMIN a mohu potvrdit, že jsou otřesné.
http://www.regionalps.ch/train-valais/galeries-images-rames-domino.html

Jinak objednávky malých sérií vozidel od různých výrobců jsou sice neúměrně drahé, nicméně dlouhodobě se mohou vyplatit.
Dopravce má totiž možnost nabídnout cestujícím k praktickému ozkoušení různá vozidla a různá řešení interiéru, aby pak na základě jejich preferencí vypsal velký tendr již s požadavky "na míru".
registrovaný uživatel tarten 
17.03.2011 (14:02)  
mira3308:
Stadler aj. není ze zahraničí? ;-)
17.03.2011 (13:52)  
:o, zeby konecne neco ze zahranici? Ale nechapu mysleni CD, dyt to musi byt strasne drahe, starat se o cca 5 typu (pocitam aji se stadlerem) motorovych vozu v jednom depu, kdyby misto vsech tech druhu koupili jeden nebo dva typy motoraku, udelali by mnohem lepe a vyslo by je to levneji -.-
17.03.2011 (13:51)  
Jsem rád, že kontrakt dostala polská firma.Jednotka vypadá z návrhu po designové stránce přímo excelentně, takže jsem zvědav na prví kousek.:)
registrovaný uživatel khunas  mail  
17.03.2011 (13:50)  
a co Viaggio Comfort nevite nekdo o tom neco ?
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko