..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mašinka  mail  
09.05.2007 (17:50)  
Stoupa: 10 let starý předpis D17 uvádí, že každý zaměstnanec ČD je ve své pracovní době povinen .....
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (16:15)  
K Dispatcherovi:

Promiňte zpřesňující dotaz: Říka předpis "Každý zaměstnanec ČD a.s. ve službě", nebo "každý zaměstnanec ČD, a.s"? Odpusťte slovíčkaření, ale asi sám cítíte nemalý rozdíl ... Díky.
09.05.2007 (15:43)  
M: Kdo to posral se uvidí, až to orgány vyšetří.
registrovaný uživatel M 
09.05.2007 (15:34)  
rk_kn. - proste abych to shrnul... Zase to posrali hasici, CD udelaly co mohly. Jasny, chapu:-)

Takze az mi nepujde kabelovka/internet/plyn/elektrika/cokoliv, tak nemam volat na spolecnost, ale rovnou tomu technikovi, ktery to nakonec ke mne pujde spravovat, protoze jinak riskuju, ze k nemu ta informace nedorazi a byla by to moje chyba. V podstate mas pravdu a da se to pochopit
09.05.2007 (15:19)  
To Kocurek:

Pojmem každý zaměstnanec, je myšleno každý zaměstnanec ČD a.s. Musíte číst celé příspěvky a reakce. Tato citace je z opatření ČD k MU zvané ohlašovací rozvrh.
09.05.2007 (15:05)  
rk_kn.: Ano já přijedu s TIRákem do Košic nebo do Amsterodamu a budu volat výpravčímu že jsem uvízl. Číslo na něj zjitím z hvězd? Zavolám tísňovou linku, popíšu kde jsem a co se stalo. Víc toho udělat nemůžu.
Jako dipečer Hasičů můžu volat na služební telefon výpravčího. Osobní mobil výpravčího nemá smysl, nebo snad výpravčí pracuje 24/7/365 beze spánku? Nebo můžu volat na dipesčing drah a doufat že oni to zařídí.

Vysvětlete mi prosím pojem "každý zaměstnanec", co když je ten řidič živnostník?
09.05.2007 (14:44)  
2 dohlib: Na jakou vzdálenost asi tak pozná, že to je na trati a opravdu tam hoří? V noci se dá určit jenom směr, vzdálenost toho ohně neodhadnete, může to být i na protějším kopci. Mimochodem, tam kde hořel, tak tam je vidět ze vzdálenosti asi 200 metrů. Neviděl ho, protože cloní kopec.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (13:43)  
pro Dispatchera:

Ač uz téměr 6 pětiletek nejsem ajzbón, přesto mne to zaujímá. Ale jdeme do detailu, kdy nás mohou další diskutující nařknout ze slovíčkaření (bohužel, to k tomu patří při vědomí si toho, že pak zpravidla Vy a Váš tým předstoupíte před Orgány následné moudrosti. E-mail jsem u nicku myslím zobrazil.

Nám to fungovalo a obhájili jsme se, i když jsme nejmenovanou obec o 50tis. obyvatelích před vánoci v důsledku poruchy odstavili od tepla... (na 24 hodin). I proto si z vlastní zkušenosti myslím, že PRO OCHRANU SPOLEČNOSTI a jejích zaměstnanců by bylo lze udělat víc.
09.05.2007 (13:15)  
To stoupa:

1) Tím každý zaměstnanec ČD a.s. je myšleno, každý zaměstnanec ČD a.s., který zjistí mimořádnou událost to má za úkol ohlásit výpravčímu té které stanice.

2)Tím Dispečerským pracovištěm" - se směnovým a územním nadhledem, přehledem (vizualizováno "na PC"), pravomocemi a prostředky rozhodnout je v podmínkách ČD a.s. Dispečerský aparát RCP (Praha, Ústí n.L., Plzeň, Pardubice, Ostrava, Brno), provést zásah (chápu tím přímé zastavení dopravy pomocí návěstidel apod.) však musí udělat až na světlé vyjímky (Praha Holešovice - Kralupy n. V., Přerov - Břeclav, Plzeň - Cheb a další dálkově řízené tratě) výpravčí té které stanice. Těžko dopravu zastaví někdo v Ostravě, když není dálkově řízena trať, čili dispečer v Ostravě jí zastaví pouze úřednicky.

Veškeré dotazy z neprofesionálního prostředí by se měly směřovat na tiskového mluvčího (tak znělo nařízení). Po protestech typu, kde je volnost projevu apod. se to omezilo jen na to, že můžete s venkem komunikovat pouze o vaši vlastní činnosti v rámci vaší kompetence čili ono - "jelo to jako saně", i když tady si myslím strojvedoucí hovořil s nějakým inspektorem a NOVA měla puštěný mikrofon, s tím že musíte žádat autorizaci před vysíláním.

Dnešní D 17 hovoří o tom, že informovat mohou pouze pověřené osoby dle příslušnosti, jejich přímí nadřízení, generální ředitel a jeho náměstci, další zaměstnanci pouze tehdy, jsou-li výše uvedenými pověřeni, tiskový mlučí ČD a velitel zásahu HZS ČD
Osobně tedy vše odkazuji na tiskovou mluvku. S vnější vazbou je průkazně seznámeno oprávněné okolí (podepisují seznámení s tzv. Ohlašovacím rozvrhem). V celém systému nejsou uvedena předepsaná slovní znění.
09.05.2007 (12:40)  
Furt nechápu ten rozpor v časových údajích, ČD tvrdí, že ke srážce došlo v 00:11, a hasiči tvrdí, že v 00:19. To je neuvěřitelný rozdíl.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko