..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
16.05.2007 (1:03)  
Se domluvte pane Výpravčí s Poborskim .. "ke střetu došlo v 00:11 až 00:12", ostatně jsem tu reakci psal jemu.

A jsem zvědav jak budete o půlnoci hledat podle kolejí patníky, to nechte zpracovat pro hasiče jako metodickej žertovnej pokyn .. ono těch přejezdů v obvodě stanice neni zas tolik, aby se nádražáci nemohli naučit identifikaci "podle silnice". Ti hasiči musej přecejen těch objektů různýho druhu zvládat i teď už dost.
15.05.2007 (21:31)  
Miroslav Zikmund:

1) Jen jsem Vás vyvedl z omylu

2) Pokud má pražská záchranka evidenci všech stožárů veřejného osvětlení, nechápu proč by nemohla mít HZS evidenci přejezdů podle silnice i železnice (prostě se zeptají na číslo na "blikačích" pokud nebude tak na číslo na nejbližším bílém patníku u kolejí) a uvedou identifikaci podle toho s kým hovoří. Mimochodem stožáry trakčního vedení mají také svá čísla.

3) Co myslíte, že je rychlejší:
a) zavolat dispečerovi (který ví kde jede jaký vlak a má přímé spojení - horkou linku - na každého výpravčího) a poté elektrodispečerovi (okamžitě vypne trakci) a mít pod sklem na stole či v paměti telefonu dvě tel. čísla, nebo
b) vyhledat na mapě kde "to" asi je, vyhledat v seznamu tel. číslo stanice a modlit se že nebude obsazeno, že jsem se dovolal správně a že mi to někdo vezme (nebudu rozpitvávat na kterém místě je "obyč" telefon vzhledem k řízení jízdy vlaků)

4) Už jste někdy v časové tísni hledal v nejspodnějším šuflíku, úplně dole, v padesátistránkovém staničním řádu ten správný údaj?

Pokud mi zavolají Hasiči, Policie či někdo jiný, že je někde překážka v kolejích, tak od nich zjistím co nejvíce informací, ujistím se že jsme si rozuměli a také je posléze informuji o přijatých opatřeních. Jenže toto chvíli trvá a není to v předpisech, ale v lidech.


jonáš:

A já si bláhově myslel že od 00.09 hod (průjezd Jablůnkou) do cca. 00.12 až 00.13 hod (střet) tři minuty uběhly.
14.05.2007 (21:29)  
ad Výpravčí (12.05.2007 - 20:48)

1) co se týká možnosti vypínání napětí v TV uvedl jsem – "pokud se nemýlím"

2) to, že na trati jsou "nějaké" kilometrovníky (staničníky) – víte vy, já, "každý" železniční šotouš, každý provozní zaměstnanec … (nejsem si jist, zda to ví například tiskový mluvčí ČD a řada dalších zaměstnanců GŘ ČD … nemajících povinnost skládat alespoň zkoušku z dopravního minima); pokud máte řidičský průkaz libovolného oprávnění, vzpomeňte zda jste byl s takovouto skutečností obeznámen v rámci výuky v autoškole.
Já jsem si zcela jist, že se takováto informace adeptům řidičského "umění" nesděluje, ani to není uvedeno v "učebnici …". Takže se adept nedozví, že kilometrovníky jsou umístěny po sto metrech, střídavě liché / sudé po obou stranách tratě, případně jsou umístěny na stožárech TV …

Jiná věc je, že skutečně každý přejezd je označen číslem dle "pana Silnice". V sobotu jsem byl na výletě,okouknul jsem jeden přejezd - konkrétně na silnici číslo 154 byla u přejezdu tabulka s číslem 154-010. Ale jaksi jen na jedné straně přejezdu.

Opět si nejsem jist, zda se v autoškole adept seznamuje s tím, že u každého přejezdu je (měla by být) tabulka s označením čísla přejezdu, obsahující číslo pozemní komunikace … a vůbec učí se v autoškole „jak se chovat" když zůstane silniční vozidlo stát na přejezdu mimo toho pudově opustit vozidlo … ?

3) pokud jde o vztah operačního HZS ČD k hlášení dle D17, tak si nejsem jist, zda by se spojením s vedoucím směny RCP něco urychlilo. Pokud existuje tzv. „horká" linka, která má přednost před všemi hovory, resp. zda její použití zruší jiný hovor, pak samozřejmě ano. Pokud neexistuje, tak by se to jen prodloužilo, resp. stejně by "kolečko" skončilo u elektrodispečera …

4) Takže suma sumárum, bylo by na místě, aby označení železničních přejezdů v drážní dokumentaci bylo doplněno o označení „dle pana Silnice", každý přejezd označit řádným způsobem čísly dle „pana Silnice" a mezi řidičstvem provést odpovídající osvětu. U profesionálních řidičů v rámci povinného školení, u neprofesionálů je to pak buď věc médií nebo pojišťoven při sjednávání „povinného ručení" …

Takže pak by stačilo, aby ED vybavený odpovídajícím informačním systémem dostal požadavek, že na přejezdu 57 - xyz došlo k požáru silničního vozidla, je třeba provést vypnutí TV; ED si zadá číslo přejezdu a na monitoru se mu objeví úsek TV, která je třeba odpojit …
14.05.2007 (21:16)  
Na rychloměrném proužku lokomotivy nebo na záznamu z elektronického rychloměru je jak rychlost,tak ujetá dráha a čas.A to je rozhodující,ne nějaké zápisy a nahrávky hovorů. Jen je s podivem,že vyhodnocení těchto záznamů trvá tak dlouho-jestli nebyly úmyslně poškozeny.
14.05.2007 (17:31)  
Jistě, a za dvě minuty (v 00:11 až 00:12) to bude kolik? :o)
14.05.2007 (15:36)  
Poborskiii: vycházím z časů uvedených v oficiálním tiskovém prohlášení HZS ZLK. Pokud však k nárazu došlo dříve, byl kratší i čas reakce zaměstnanců ČD.

jonáš: podle fyzikálního vzorce, který jsem se učil na základní škole, ujedeš za 3 minuty rychlostí 80 km/h přesně 4 kilometry :-)
14.05.2007 (11:47)  
jonáš: ty časy jednak nejsou uvedeny na vteřiny a pak jedny jsou od Hasičů a druhé od ČD, takže můžou mít odlišně nastavené hodiny. Navíc, když výpravčí ručně zadává čas průjezdu, tak plus mínus minuta příliš nehraje roli. Čili takhle zjednodušeně bych tu rychlost nepočítal.
14.05.2007 (0:32)  
Tak to by to musel smažit hodně přes 80, když je to skoro celý 4 km.
13.05.2007 (13:56)  
Výpravčí: druhé hasičské auto dorazilo k přejezdu podle toho jejich KOPISu v 00:12 a podle jeho osádky dorazilo až po střetu lokomotivy s kamionem. Takže ke střetu došlo v 00:11 až 00:12. Pro zajímavost, lokomotiva projela Jablůnkou v 00:09.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
13.05.2007 (10:35)  
Vážený pane Výpravčí,

i Vám děkuji za pro mne srozumitelný výklad.

Utvrzuje mne to v tom (neb jsem mimo tyto stránky mohl věcně hovořit s velmi kvalifikovanými jedinci "z té druhé - nedrážní - strany", že vztažmo zejména k odrážce č.2, ale i č.1 Vašeho příspěvku datovaného 12.5 v 20:48, Dráha v rámci vyjednávání a avizování Havarijní komunikace s okolím (HZS ČR, PČR) může vyžadovat kvalifikovanou komunikaci, avšak musí tak učinit při systémovém projednávání. Tak a jenom tak může ochránit sebe a své zaměstnance z právního hlediska před blbostí (nedokonalostí) druhých. (Viz zmatečná komunikace ve Vraňanech - z obecného právního rozkladu průšvih dráhy/výpravčího - že nerozklíčoval z odborného hlediska nesrozumitelnou "informaci ... teďka tam nic nepouštějte").

Ke komunikaci složek uvnitř Dráhy se nevyjadřuji, je to vnitřní věcí firmy.

(... ovšem k onomu příspěvku o HZS ČD - věřím Vám - s našimi firemními hasiči jsem měl obdobnou zkušenost - nezbývá, než si zazpívat: "Co jste hasiči, ci jste dělali ...")
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko