..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
10.05.2007 (11:50)  
Ten telefon by ale byl uplne zbytecnej. Ridic kamionu telefon mel a co? Nic...
Jinak s tema vytahama podobne jako Sharky...
10.05.2007 (10:33)  
Rail_user: Divím se, že při možnostech dnešní techniky a už tak vybudované infrastruktury není alespoň u přejezdů ze zab. zař. volně přístupný obyčejný telefon, tak jako tomu už je po mnohá léta povinně např. ve výtazích.
Tak za prvé ve kterých výtazích jsi ten telefon viděl? Určitě to máte u vás v domě. No a o tom telefonu na přejezdu ,určitě by to bylo bylo dobrý ,ale na druhou stranu znáš naše lidi a tak by mě zajímalo jak dlouho by tam vydržel a kolikrát by byl použit oprávněně a kolikrát jen tak pro srandu.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
10.05.2007 (7:50)  
Omlouvám se všem za vědomou extremalizaci ad absurdum. Ale nejednou jsem zažil (a zatím přežil), že Orgány následné moudrosti jsou sto takto napsaný text uchopit.

Byl jsem (jsem) veden myšlenkou, jak posílit postavení dráhy a jejich zaměstnanců vůči nedostatečným/nevhodným vstupům z okolí.

(On taky hlásání nepředává objektivně ve stresové situaci jsoucí velitel zásahu, ale operační a na toho při formálně vymakané vnější komunikační struktuře lze klást nároky)
registrovaný uživatel Rail_user  mail  
10.05.2007 (7:49)  
čtu tady příspěvky a bylo tu mnoho zajímavých podnětů npsáno. jak vyplývá z diskusí a podobnosti událostí u Jablůnkova a u Vraňan jedna ze zásadních chyb je v nepřesné komunikaci, příp. zmatenosti a liknavosti zúčastněných profesionálů v dané situaci. Divím se, že při možnostech dnešní techniky a už tak vybudované infrastruktury není alespoň u přejezdů ze zab. zař. volně přístupný obyčejný telefon, tak jako tomu už je po mnohá léta povinně např. ve výtazích. Zůstanete viset stisknete tlačítko, jste spojeni s dispečinkem IZS , tam vidí odkud voláte a učiní nezbytná optaření prakticky okamžitě. A zneužívání? Každý hovor je jak známo zaznamenán... A náklady navíc? V ceně zařízení ať již přejezdu nebo výtahu se "rozpustí"
registrovaný uživatel PZ 
10.05.2007 (0:04)  
Taky můžeme doufat, že si velitelé zásahů uvědomí, co za lemply může pracovat po cestě a pošlou na každou stranu jednoho hasiče na hlídku...
registrovaný uživatel milos  mail  
10.05.2007 (0:00)  
stoupa: no pochopitelne! jedinna vyjimka je, pokud jses zrovna na Antalyi na plazi!
kua, to vis ze by to tak melo byt!

hasici kdyz prijedou k pozaru, tak maji kupu jinejch starosti, nez spekulovat, jestli maji volat na drazni stredisko A, B, C nebo D a jeste k tomu na vsechny stanice v okoli a jeste si nechat pres druzici zjistit vsechny soupravy v pohybu v okruhu x kilometru a pokouset se je zastavit vlastnimi silami...
09.05.2007 (19:54)  
To stoupa:
Zase to nedohánějte ad absurdum.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (19:42)  
k Dispatcherovi:

Omlouvám se, ale to je teda nářez. S prominutím, co na to pracovní právo, co na to odbory? V tomto smyslu, když budu u dráhy zaměstnán jako účetní a budu mit volno na chatě a nebudu mít mobil a od sousedky se dozvím, že jejímu synovi 50 km od chaty chcíplo auto na přejezdu (nevím kterém), tak jsem převzal plnou odpovědnost ....... Hrůza domyslet.
09.05.2007 (19:24)  
Ohlašovací rozvrh říká každý zaměstnanec ČD a.s.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (18:41)  
Diky mašinkovi za odpověď.
  1 2 3 4 5 6 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko